Sandkasse
Fra : Henrik \(4000\)

Dato : 17-06-04 06:36

Hej

Jeg er ved at lave en sandkasse til vores børn, den kommer til at stå på
græsplanen, er der noget specielt jeg skal lægge i bunden af den? altså
udover sand

Jeg tænker på ting der gror i, vil jo helst ikke have en sandkasse der er
overgroet med ukrdt og andet uønsket beplantning. Ej heller en sandkasse som
ikke kan slippe af med vandet, når det regner.
Jeg har tænkt på en af de der plastic muslingeskaller, men jeg er sikker på
at vores store pige, gerne vil sidde i sankassen og lege med voes lille
pige, og der er jeg sikker på at muslingeskallen ikke kan holde til.

På forhånd tak.
Henrik

Fra : TG4600

Dato : 17-06-04 07:06

"Henrik (4000)" <Not@not.not> wrote in message
> [...]

> at vores store pige, gerne vil sidde i sankassen og lege med voes lille
> pige, og der er jeg sikker på at muslingeskallen ikke kan holde til.

Da jeg lavede en sandkasse sidst, gravede jeg græsset af, og gravede jorden
bort ,ca. 10 cm i kanten, og noget dybere på midten (ca. 20 - 25 cm vil jeg
tro). Derfter fyldte jeg sand i sandkassen, så sanddybden var 25-40 cm. Det
gav ikke mogen problemer med ukrudt, regnvandet kunde løbe væk, og børnene
gravede ikke så dybt at der blev blandet jord (af betydninge) op i sandet.

Vi har også på et tidspunkt haft en af de der plastikskaller, det skal jeg
ikke have igen. Hvis man glemmer at lægge låg på så det regner ned i sandet,
tager det rigtig lang tid at få sandet nogenlunde tørt igen, og det er en
kold fornøjelse at sidde i vådt sand... Og skallerne knækkede ved storebrors
lidt hårdhændede behandling.

/TG

Fra : Martin

Dato : 17-06-04 11:00

> [...]

> at vores store pige, gerne vil sidde i sankassen og lege med voes lille
> pige, og der er jeg sikker på at muslingeskallen ikke kan holde til.

Jeg satte en sandkasse (i træ, uden bund) direkte på græsplænen med fibertex
i bunden og op ad siderne. Det fungerede perfekt.

/Martin

Fra : Henrik \(4000\)

Dato : 17-06-04 14:56

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg satte en sandkasse (i træ, uden bund) direkte på græsplænen med
fibertex
> i bunden og op ad siderne. Det fungerede perfekt.
>
> /Martin

Takker for svarene, det var i den retning mine tanker var, men der er jo
ingen grund til at prøve sig frem når andre har gjort et vellykket forsøg

Mvh
Henrik