Græsplæne med buler og huller
Fra : H.S.

Dato : 16-06-04 09:44

Vores græsplæne er efterhånde noget misserabel efter at en rendegraver har
kørt på den. Der er buler og huller osv så den er ikke plan længere.
Har tænkt på at lægge den helt om, men er det nødvendigt ?
Kan man jævne den igen, og hvordan ? (har tænkt på en have tromle, men er
den tung nok til at jævne spor efter en rendegraver ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Peter Schroeder

Dato : 16-06-04 10:16

"H.S." skrev...
> [...]
> kørt på den. Der er buler og huller osv så den er ikke plan længere.
> Har tænkt på at lægge den helt om, men er det nødvendigt ?

Jeg har med succes fjernet en fordybning efter
myrer i græspænen ved at løsne tørven, lægge en
passende mængde jord i fordybningen, stampe og rulle
tørven på igen

> (har tænkt på en have tromle, men er
> den tung nok til at jævne spor efter en rendegraver ?

Hvis den er ligeså tung som en rendegraver pr. m2.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Bo Br

Dato : 16-06-04 10:56

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den tung nok til at jævne spor efter en rendegraver ?

> Henrik
> Aloe Vera og produkter til personlig pleje:

Hvis du kender en der har en vejtromle du kan låne (ellers så lej en) så
vent til det bliver efterår når jorden bliver fugtig/blød, så giv den en
tur.
Jeg har lige givet vores her i foråret, det er ret effektivt.
Og_der_sker_ikke_noget_med_græsset_ved_det

Bo Br

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-06-04 13:19

"Bo Br" <fjern "NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige givet vores her i foråret, det er ret effektivt.
> Og_der_sker_ikke_noget_med_græsset_ved_det

Jeg undrer mig: Når nu løsningen på mange problemer med græsplænen er "luft
til rødderne" - kan det så være godt med en tromle?

Hilsen Inger

Fra : H.S.

Dato : 17-06-04 11:54

> [...]
> tur.
> Jeg har lige givet vores her i foråret, det er ret effektivt.
> Og_der_sker_ikke_noget_med_græsset_ved_det

Sådan en vejtromle som du kalder det, er det også sådan én der kalde for en
havetromle ?
Når du siger vejtromle, så ser jeg et billede af ny asfalt på en vej ?