Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl ved Sigma 70-200 2.8 HSM på Nikon Dig~
Fra : Esben Witzel

Dato : 11-08-04 13:16

Hej Gruppe

Jeg har et spørgsmål om nogle har erfaringer med eller har hørt om en fejl
som opstår ved brug af et sigma 70-200 2.8 HSM på et nikon D70/100. (linsen
laver samme fejl på D100 og D70)
Fejlen er følgende nå man benytter auto focuseringen og retter focus manuelt
kan linses fra tid til anden "låse´" og vil ikke auto fucusere igen, der er
2 måde at få "skidtet" til at virke igen den ene er ved at slukke kort for
kameraet og tænde igen hvorefter det virker igen, den anden er at løsne
linsen og sætte den låse linsen fast igen, efter begge fremgangsmåder virker
den igen, intil man får "leget" for meget med manual focus, men hvorfor???

Det viker noget tosset med denne fejl og da det er en linse (en ny og ikke
den testede) jeg har tænkt at smide penge i vil jeg gerne vide om det er et
generelt problem eller bare en enkelt linse der driller.

Med håb om gode svar

/Esben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-08-04 13:24

Esben Witzel wrote:
> [...]
> den igen, intil man får "leget" for meget med manual focus, men hvorfor???

For mig lyder det mest af alt som en software-fejl i kameraet..

Jeg har aldrig oplevet problemet med min Sigma 70-200 på Canon
EOS-300D.

> Det viker noget tosset med denne fejl og da det er en linse (en ny og ikke
> den testede) jeg har tænkt at smide penge i vil jeg gerne vide om det er et
> generelt problem eller bare en enkelt linse der driller.

Det hedder altså et objektiv

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-08-04 13:34

"Esben Witzel"
> [...]
> som opstår ved brug af et sigma 70-200 2.8 HSM på et nikon D70/100. (linsen

Jeg har haft samme fejl på D1X og S2Pro både med
Sigma og Nikon objektiver.. Jeg har renset kontakterne,
syns det hjælper ind imellem, aner ikke hvad der sker.
Min Nikkor 70-200AFSVR var på værksted, det har
vidst hjulpet, men jeg bruger den sjældent, så det er
svært at sige med sådanne periodiske fejl.. -max-

Fra : Per Bau

Dato : 11-08-04 13:51

"Esben Witzel" <elew@NOSPAM@image.dk> wrote in message
> [...]
et
> generelt problem eller bare en enkelt linse der driller.

Her er der flere der taler om samme fejl
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=102&cpage=2&pperpage=20&thecat=
og Sigma skulle have en løsning på problemmet i følge et af indlæggene.

--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : PA

Dato : 13-08-04 07:50

"Esben Witzel" <elew@NOSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med håb om gode svar
>
> /Esben
>
> Jeg har et D70 og samme Sigma 70-200 2.8 HSM og har forsøgt at
fremprovokere det problem du har men finde nogen fejl.
Jeg tror der må være en fejl i autofokusmotoren på din Linse.

MVH Per

Fra : David List

Dato : 13-08-04 09:30

On Fri, 13 Aug 2004 08:49:59 +0200,
PA <peralm@post.tdcadsl.dk>
wrote in <411c649e$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> "Esben Witzel" <elew@NOSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse

> (linsen
> manuelt

Jeg har ikke nogen loesning til dig. Blot kan jeg sige at jeg ogsaa
oplever det med mit objektiv af denne model. Det er uhyre sjaeldent
jeg benytter manuel focus med dette objektiv, saa jeg taenker ikke saa
meget over det.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List