Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skønhed optræder ved søerne i København
Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 20:33

Se her http://www.pbase.com/image/32379951 , men desværre blev stemningen
ikke ved at holde så her forlader hun det gode selskab
http://www.pbase.com/image/32379952

Kommentarer modtages gerne.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-08-04 20:55

> Se her http://www.pbase.com/image/32379951 , men desværre blev stemningen
> ikke ved at holde så her forlader hun det gode selskab
> http://www.pbase.com/image/32379952

WOW! Flotte motiver. Men hvilket kamara bruger du? Og objektiv/film? Eller
er det digital kamera?

MVH Martin

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 20:57

> WOW! Flotte motiver. Men hvilket kamara bruger du? Og objektiv/film? Eller
> er det digital kamera?

Tak, det kan ses nedenunder det enkelte billede incl. objektiv og det hele.
10D med 300mm objektiv.
Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-08-04 01:02

"Hans Kruse"
> Se her http://www.pbase.com/image/32379951 ,
Det er pisse flot..!!
> http://www.pbase.com/image/32379952
Ikke den bedste vinkel..!

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-08-04 07:14

> Det er pisse flot..!!

Tak, gad vide om den stadig holder til ved sortedamssøen. Jeg så den, da jeg
kørte forbi og stoppede og skød nogle skud inden den fløj væk igen. Nogle
mennesker kom forbi og fortalte at den havde sidde fast i trådnettet lige
hvor den står i dette billede. Falck var åbenbart kommet forbi og havde
befriet den. Den hugge et par små fisk mens jeg sad på kanten, men var ikke
hurtig nok til at fange et billede af det.

Måske kommer den tilbage indimellem.

> Ikke den bedste vinkel..!

Helt enig og er egentlig kun med for at fortælle historien.

Mvh, Hans

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-08-04 08:21

-max- wrote:

> Det er pisse flot..!!

> Ikke den bedste vinkel..!

Jeg er næsten enig, jeg tror dog at det første billede vil vinde på
at blive drejet et par grader mod uret, det er nemlig som om hejren
vælter til højre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-08-04 22:43

> Jeg er næsten enig, jeg tror dog at det første billede vil vinde på
> at blive drejet et par grader mod uret, det er nemlig som om hejren
> vælter til højre...

Tak. Jeg prøvede at dreje billedet lidt, men blev ikke helt enig med mig
selv om det var bedre eller mere rigtigt, men tak for tippet og det er nok
den skrå vinkel mod mønstrene i vandet det gør det.

Mvh, Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-08-04 11:24

> Se her http://www.pbase.com/image/32379951 , men desværre blev

Nysseligt billede.

> stemningen ikke ved at holde så her forlader hun det gode selskab
> http://www.pbase.com/image/32379952

Uinteressant billede af en lettende hejre bagfra. Jeg mindes ikke at have
set et godt billede af en fugl der letter bagfra.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-08-04 22:43

> Nysseligt billede.

Tak for det.

> Uinteressant billede af en lettende hejre bagfra. Jeg mindes ikke at have
> set et godt billede af en fugl der letter bagfra.

Nej, det er sådan set helt enig i, det var bare en del af historien.

Mvh, Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-04 02:21

På ejendommeligvis fremsatte Hans Kruse følgende påstand:

> Se her http://www.pbase.com/image/32379951 , men desværre blev
> stemningen ikke ved at holde så her forlader hun det gode selskab
> http://www.pbase.com/image/32379952

> Kommentarer modtages gerne.

Det er nogle flotte billeder. Er der manipuleret med farverne, eller
er det lige fra kameraet?

Claus

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-08-04 09:36

> Det er nogle flotte billeder. Er der manipuleret med farverne, eller
> er det lige fra kameraet?

Billederne er taget i raw format og "fremkaldt" med Capture One fra Phase
One (Dansk selvskab med speciale i digitale bagstykker). Der er justeret på
mange parametre som WB, kontrast, lys, farvemætning, USM filter. Hvis jeg
konverterede default fra kameraet ville det blive kedeligt, fladt og
uskarpt.

Mvh, Hans