Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Månen
Fra : Thassman

Dato : 08-08-04 02:03

Hej NG

Jeg har her til aften. kl ca. 0230 taget et par billeder af vores gamle
måne.
For dem der interesserer sig for den slags, kan et af de bedere billeder ses
her.

http://www.fotofoto.dk/imageshow.aspx?img_pk=1027

Billedet er resized, fået justeret levels og fået en gang USM i photoshop.
Kritik modtages meget gerne.

Mvh
Tommy

Fra : Anders F

Dato : 08-08-04 02:27

"Thassman" <ThassmanFJERNANDEN@privat.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har her til aften. kl ca. 0230 taget et par billeder af vores gamle
> måne.

Fra en Apollo kapsel? Eller ned i et teleskop? For ellers er det imponerende
fanget med en 28mm - mange pixels eller ej!

/A

Fra : Thassman

Dato : 08-08-04 02:30

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> Fra en Apollo kapsel? Eller ned i et teleskop? For ellers er det
imponerende fanget med en 28mm - mange pixels eller ej!

He he ja så skulle der nok Gigapixels til. Nej du har ret, billedet er taget
ned i et teleskop. Håndholt vel og mærke.

/Tommy

Fra : Anders F

Dato : 08-08-04 02:53

> [...]
taget
> ned i et teleskop. Håndholt vel og mærke.

Kameraet altså Ellers har du i hvert fald ikke brug for VR og slige ting
(kan sgi ikke huske hvad Canons system hedder ...

Fedt billede iøvrigt!

/Anders

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-08-04 18:01

> [...]
taget
> ned i et teleskop. Håndholt vel og mærke.

Sindsygt, du må have en voldsomt rolig hånd fedt billede her må jeg
hellere lige sige, hvor sor er brændvidden på det teleskop, elelr hvad det
hedder ved et teleskop, og hvordan taget man billedet igennem teleskop, jeg
er bare nysgerrig

Mvh
Simon

Fra : Thassman

Dato : 08-08-04 19:17

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message
> [...]
> hedder ved et teleskop, og hvordan taget man billedet igennem teleskop,

Naarh så rolig er min hånd nu heller ikke, men jeg tog nu også nogle
stykker.
Teleskopet har en brændvidde på 900mm. Okularet (det er den man kigger ind
i), er på 20mm det giver en forstørelse på 900/20=45x.
Billedet er tager ved "okular projection" det betyder at man stikker
kameraets objektiv op til okularet, og tager billedet der hvor man normalt
sætter øjet. Det giver en "rimmelig" kvalitet, men kameraet fanger ikke alle
detaljer. Det kan tydeligt ses hvis man sætter øjet til okularet, at der går
lidt tabt. (det ser vildt ud )

Mvh
Tommy

Fra : René Sørensen

Dato : 09-08-04 21:42

Hej Tommy,

Kanon foto. Jeg har også prøvet det nogle gange uden stort held.
Har du lidt fif ? Hvordan fokuserer du - uendeligt ?? Hvad med zoom - er det
fuld zoom ?

- René S

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-08-04 09:23

> [...]
alle
> detaljer. Det kan tydeligt ses hvis man sætter øjet til okularet, at der

aaaah, smart, det skulle være man skulle prøve sig frem, så skal jeg bare
lige låne et teleskop.

Mvh
Simon