Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: S/H knipseri fra Strøget
Fra : Thomas Kjær

Dato : 07-08-04 21:50

Hej,

Nedenstående er et billede af en gademusikant jeg tog på Strøget
tidligere i dag. Billedet er konverteret i PS/CS ved hjælp af Fred
Mirandas B/W Workflow Pro Plugin.

- <http://lnx.dk/photos/2004/0807/CRW_0362b.jpg>

Det blev desværre ikke til nogen isspisningsbilleder i dag.

PFT,
Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 07-08-04 22:22

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk> wrote:
> [...]
>
> Nedenstående er et billede af en gademusikant jeg tog på Strøget
> tidligere i dag. Billedet er konverteret i PS/CS ved hjælp af Fred

Billedet ser interessant ud. Det virker svagt uligevægtigt, men okay -
det hælder jo også kraftigt ;) Det ser desværre ud til, at enden af den
... dims personen spiller på ikke er helt skarp - og tilsvarende med
fliserne lige under. Hans ansigt ser også en smule sløret ud.

Øverst i venstre side skærer du et stykke af et vejdæksel - og i bunden
noget af en taske. Det kan godt virke lidt som en skam, i det mindste
med dækslet (der _næsten_ er med, men så alligevel..)

I alt: Flot klaret!

> Det blev desværre ikke til nogen isspisningsbilleder i dag.

Det er også noget usundt skidt. ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Thomas Kjær

Dato : 08-08-04 20:42

On 2004-08-07, Rune B. Broberg <mihtjel@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> .. dims personen spiller på ikke er helt skarp - og tilsvarende med
> fliserne lige under. Hans ansigt ser også en smule sløret ud.

Den uskarpe didgeridoo var meningen, og jeg fokuserede (og spotmålede)
derfor på musikantens hovede. Jeg burde dog have brugt bare et par
sekunder mere på billedet, så jeg med det samme havde set at
baggrunden blev så skarp af det.

> Øverst i venstre side skærer du et stykke af et vejdæksel - og i bunden
> noget af en taske. Det kan godt virke lidt som en skam, i det mindste
> med dækslet (der _næsten_ er med, men så alligevel..)

Enig.

> I alt: Flot klaret!

Tak for kritikken.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-08-04 23:24

Thomas Kjær wrote:

> Nedenstående er et billede af en gademusikant jeg tog på Strøget
> tidligere i dag.

Tja Thomas, det er lidt svært billede at gi' kritik, for det rummer
helt klart en spændende idé, men der er desværre flere ting som gør,
ikke er helt godt.

Motivet skal på en eller anden måde strammes op, så baggrunden ikke
er så dominerende og skarp, musikeren og hans instrument mangler til
gengæld noget skarphed...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Sogaard

Dato : 08-08-04 03:46

> Motivet skal på en eller anden måde strammes op, så baggrunden ikke
> er så dominerende og skarp, musikeren og hans instrument mangler til
> gengæld noget skarphed...

Kan han ikke bare lade som om det er et stock-foto?

Fra : lars bo

Dato : 08-08-04 12:49

Hej Sogaard

"Sogaard" <sogaard76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan han ikke bare lade som om det er et stock-foto?

Hvordan et udvalgt billede der endda er grundigt behandlet kan udlægges som
et stock-foto overstiger desværre min fantasi!!

Her har Thomas Kjær lagt et billede ud til kritik og det er vel det han
fortjener først og fremmest.
Det vigtigste er at få hovedmotivet skarpt, og i dette billede er det
musikanten og hans instrument og det er ikke lykkedes for Thomas, og derfor
er billedet ikke lykkedes i sin helhed.
Tasken og brønddækslet synes jeg derimod ikke gør så meget i denne
sammenhæng.

--
hilsen
lars bo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-04 12:37

"Sogaard" <sogaard76@hotmail.com> wrote in message

> Kan han ikke bare lade som om det er et stock-foto?

Tåbeligt svar!

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Thomas Kjær

Dato : 08-08-04 20:46

On 2004-08-07, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
> Motivet skal på en eller anden måde strammes op, så baggrunden ikke
> er så dominerende og skarp, musikeren og hans instrument mangler til

Det vil jeg give dig helt ret i. Jeg tror måske jeg alligevel bare
skulle have fokuseret på musikantens didgeridoo.

Tak for den saglige kritik.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-04 12:24

"Thomas Kjær"
> Nedenstående er et billede af en gademusikant jeg tog på Strøget
> tidligere i dag. Billedet er konverteret i PS/CS ved hjælp af Fred
> [...]

Flot billede med stærk komposition, ikke bare et "stjålet"
billede fra strøget.. Skarpheden ligger forkert, men det
er ikke så slemt.. Du kan nedtone baggrunden mere
og mon ikke det er muligt at at redde hans fingre. Flot!!
-max-

Fra : Thomas Kjær

Dato : 08-08-04 20:49

On 2004-08-08, -max- <ma22x3@hotmail.com> wrote:
> [...]
> er ikke så slemt.. Du kan nedtone baggrunden mere
> og mon ikke det er muligt at at redde hans fingre. Flot!!

Jeg tror jeg må prøve at arbejde lidt med baggrunden ja. Fingrene er
fine på det originale billede, jeg har dog øget kontrasten en hel del
for at gøre det spændende som S/H. Men det er jo igen bare et
spørgsmål om at bruge lidt mere tid på at bearbejde det.

Tak for kritikken.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 13:40

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mirandas B/W Workflow Pro Plugin.
>
> - <http://lnx.dk/photos/2004/0807/CRW_0362b.jpg>
>
> Det blev desværre ikke til nogen isspisningsbilleder i dag.

Jeg synes det er et spændende billede, jeg har ikke noget imod at enden af
røret (kan ikke huske hvad de fætre hedder) er uskarpt, det kan bruges
kreativt til at lade øjet finde hen til musikanten.
Jeg er derimod ikke vild med de mørke kanter i billedet og baggrunden kunne
med fordel gøres lidt mere utydelig.

MVH
Thomas

Fra : Eyvind

Dato : 08-08-04 16:44

"Thomas Pedersen"
> Jeg synes det er et spændende billede, jeg har ikke noget imod at enden af
> røret (kan ikke huske hvad de fætre hedder) er uskarpt, ..............

"Didjeridu" svjv.

Mvh
Eyvind

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 16:56

"Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen"
>
> "Didjeridu" svjv.
>
> Mvh
> Eyvind

Det er rigtig kender endda en der kan spille på dem

MVH
Thomas

Fra : Thomas Kjær

Dato : 08-08-04 20:51

On 2004-08-08, Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> røret (kan ikke huske hvad de fætre hedder) er uskarpt, det kan bruges
> kreativt til at lade øjet finde hen til musikanten.

Det var også netop min mening med det. At baggrunden så er blevet for
skarp pga. det er beklageligt. Men med lidt held husker jeg det næste
gang. :)

> Jeg er derimod ikke vild med de mørke kanter i billedet og baggrunden kunne
> med fordel gøres lidt mere utydelig.

De mørke kanter blev også lagt på under "fremkaldelsen". Jeg synes
det hjælper med at lede fokus hen på musikanten. Men måske jeg burde
prøve at lave en version uden.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>