Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
beskær billeder på i Photoshop
Fra : Gizmo

Dato : 04-08-04 11:26

Hej

Der må findes en nem måde til at beskær billeder på i Photoshop.

Mine billeder er 2048 x 1536pix fra kameraet, og hvis jeg så vil have det
printet ud på 10 x 15cm så skal forholdet jo være 1,5.

Når jeg beskær nu må jeg sidde med min lommeregner, og hele tiden regne hvor
høj billedet skal være, i forhold til bredden, eller omvendt og så var det
at jeg tænkt om man ikke i Photoshop, kunne få en form for ramme med et fast
forhold f.eks 1,5, som man så kunne bruge til at beskær med.

på forhånd tak.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-08-04 11:37

Gizmo wrote:
> Der må findes en nem måde til at beskær billeder på i Photoshop.
> Mine billeder er 2048 x 1536pix fra kameraet, og hvis jeg så vil have det
> printet ud på 10 x 15cm så skal forholdet jo være 1,5.

Det nemmeste jeg har prøvet er dette program:
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Gizmo

Dato : 04-08-04 11:54

> Det nemmeste jeg har prøvet er dette program:
> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

tak skal du have det virker fint

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-04 11:54

In article <RQ2Qc.45$8X.13@news.get2net.dk>, Gizmo wrote:
> [...]
> at jeg tænkt om man ikke i Photoshop, kunne få en form for ramme med et fast

Jo da, øverst oppe kan du indstille størrelsen for crop
værktøjet, eksempelvis til 10cm x 15cm. Så resampler den ikke.
Du kan også vælge 800x600 pixels, så laver den crop og resize.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone