Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
briller
Fra : emj

Dato : 31-07-04 08:28

En af mine børnebørn har fået briller.
Jeg har fået problemer med alt det, som spejler sig i hans briller,
hvor jeg gerne vil se knægtens øjne i stedet for.

Er der nogle tricks, man kan gøre brug af, når man tager billeder af
ham, hvor han nu tilfældigvis befinder sig?

Hilsen emj

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-07-04 08:40

> [...]
>
> Er der nogle tricks, man kan gøre brug af, når man tager billeder af
> ham, hvor han nu tilfældigvis befinder sig?

Reflekserne kommer formodentligt mest når du bruger blitz, så hvis du kan
bruge blitzen væk fra kameraet, så du får en vinkel mellem kameraet og
blitzen ift. motivet, så slipper du for problemet.

En anden mulighed er et polarisationsfilter, dette er lavet til at fjerne
reflekser.

Håber du kan bruge svaret til noget...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : emj

Dato : 31-07-04 09:49

On Sat, 31 Jul 2004 09:40:11 +0200, "René Ernst Nielsen"
<virkerikke@nospam.nej> wrote:

>Reflekserne kommer formodentligt mest når du bruger blitz

Nej, jeg bruger aldrig den indbyggede blitz.

> så hvis du kan
>bruge blitzen væk fra kameraet, så du får en vinkel mellem kameraet og
>blitzen ift. motivet, så slipper du for problemet.

Jeg har en ekstern blitz, men den render jeg ikke rundt med som fast
inventar.

>En anden mulighed er et polarisationsfilter, dette er lavet til at fjerne
>reflekser.

Jeg har sådan et filter, men er ikke særlig flink til at bruge det.
Måske skulle jeg prøve det.
Hilsen emj

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 31-07-04 09:19

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> En af mine børnebørn har fået briller.
> Jeg har fået problemer med alt det, som spejler sig i hans briller,
> hvor jeg gerne vil se knægtens øjne i stedet for.

Giv ham et par nye briller med flerlags antirefleks behandling. Det gør en
meget stor forskel om brillerne er multicoated fremfor standard behandlede
med et enkelt lag.

Fra : emj

Dato : 31-07-04 09:50

On Sat, 31 Jul 2004 10:18:36 +0200, "Niels H. S. Nielsen"
<nhsn@REMOVE_THIS.ruc.dk> wrote:

>Giv ham et par nye briller med flerlags antirefleks behandling. Det gør en
>meget stor forskel om brillerne er multicoated fremfor standard behandlede
>med et enkelt lag.

Det vil jeg forelå forældrene
Hilsen emj