Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reperation af objektiv : Mamiya RZ Sekor M~
Fra : C.Stensgaard

Dato : 29-07-04 05:33

Er der nogen herinde der kan reparere Mamiya objektiver eller har en
henvisning til et godt værksted i Østjylland.

Som beskrevet i fejlbeskrivelsen skriver sælger på engelsk : "There is a
seperation in the second group of lenses behind the front lens"

Hvad der helt ligger i denne beskrivelse kan være mange ting, men er det
noget som kan laves for en anstændig pris - kan det svare sig. Jeg kan få
objektivet for omkring 1500,- brugtprisen på dette objektiv er typisk noget
højere.

Claus Stensgaard

Fra : Langgaard

Dato : 30-07-04 08:57

C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget som kan laves for en anstændig pris - kan det svare sig. Jeg kan få
> objektivet for omkring 1500,- brugtprisen på dette objektiv er typisk

Hej

Er det ikke et lotteri du spiller i der, hvis det nu ikke kan laves, så er
alle pengene sat til.
Og hvor meget var det du kunne spare ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : C.Stensgaard

Dato : 30-07-04 09:42

Hej Leif,

Havde faktisk tænkt mig at jeg ville skrive til for at høre din mening, for
du kender jo til sagerne.

Jeg ved sgu godt at det er meget usikkert at købe sådan en dims der er i
stykker, men det er et af Mamiya´s fineste og mest roste. Den kan fås hos
Goecker brugt for under 11.000 + moms. Har skrevet til et autoriseret Mamiya
værksted og de mener den kan laves med mindre det er et linseelement der er
i stykker. Er det bare en linsegruppe der er revet løs, kan det laves for
mellem 700 og 1500.

Nu får vi at se. Det er en auktion - og der er ikke så længe til den
udløber - indtil nu uden bud.

Men jeg kaster ikke bare 1500 ud i luften - det er ikke min stil - men jeg
vil da gerne høre din mening.

Stensgaard

Fra : Langgaard

Dato : 03-08-04 16:02

> [...]
> mellem 700 og 1500.
>
> Nu får vi at se. Det er en auktion - og der er ikke så længe til den

Hej

Jeg kender en fototeknikker, rimelig i pris, så mail mig hvis du køber
optikken.

--
Venlig hilsen / Best regards