Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Krit.. "Detalje"
Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 22:59

Denne motorcyklist (ikke med på billedet) var ved at blive
tjekket af politiet (delvist med på billedet).. Tænkte det var
et godt billede, men fordi jeg havde 500mm på kameraet,
fik jeg ikke det hele med, hehe.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1291307

Fra : ChristianTC

Dato : 27-07-04 23:02

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tjekket af politiet (delvist med på billedet).. Tænkte det var
> et godt billede, men fordi jeg havde 500mm på kameraet,

Det er godtnok et flot billede. Synes overhovedet ikke det gør noget at du
ikke har fået det hele med. Og gengivelsen af kromet på "dyret" er bare flot

Mvh
Christian

Fra : Pico

Dato : 27-07-04 23:02

-max- wrote:
> [...]
> tjekket af politiet (delvist med på billedet).. Tænkte det var
> et godt billede, men fordi jeg havde 500mm på kameraet,

Betjenten ødelægger det efter min mening, han er alt for "skarp".
Pico

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-07-04 23:12

-max- wrote:

> Denne motorcyklist (ikke med på billedet) var ved at blive
> tjekket af politiet (delvist med på billedet).. Tænkte det var
> et godt billede, men fordi jeg havde 500mm på kameraet,
> fik jeg ikke det hele med, hehe..

Tja Max, teknisk set er billedet ok, men fotografisk er det hverken
det ene eller andet, vi ser for lidt til, at vi rigtig oplever, at
det er en politiforretning, og motivet er alt for rodet til at være
et rigtig godt MC-foto.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 23:30

"Niels Ebbesen"

> [...]
> det ene eller andet, vi ser for lidt til, at vi rigtig oplever, at
> det er en politiforretning, og motivet er alt for rodet til at være

Næh, hæhæ det er hverken fugl eller fisk, men som Christian
bemærkede, står kromet ret godt.. Jeg stod på den anden side
af gaden og ku' ikke få mere med - bare et ned ad gaden snapshot..
Tak for kritikken, Chris, Pico & Niels.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 23:27

"-max-" skrev i en meddelelse

> Denne motorcyklist (ikke med på billedet) var ved at blive

- er det nu også helt rigtigt, er det ikke ham med de store overarme,
man kan se spejle sig i forlygten?

Mvh Kajo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 23:35

"Kajo"

> "-max-"

> - er det nu også helt rigtigt, er det ikke ham med de store overarme,
> man kan se spejle sig i forlygten?

> --
> Mvh Kajo

Det er vidst betjent no 2 du kan se i lygten, betjent no 1
var vidst nok en kvinde.. Jaja det må jeg gøre bedre
næste gang - Tak Kajo.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-07-04 09:12

> [...]
> tjekket af politiet (delvist med på billedet).. Tænkte det var
> et godt billede, men fordi jeg havde 500mm på kameraet,

Jeg kan mægtigt godt lide billedet.
Især detaljen med spejlbilledet i lygtehuset.
Men aller aller allerbedst er nu den detalje, at lygten bliver holdt fast
med en bagage-elastik.
Det opfylder mine værste aversioner imod motorcykelmærket til fulde

Men ret beset: Er billedet helt skarpt? For mig at se ligger fokus 7-10 cm
bag lygtehuset.
En perfekt fokusering ville have gjort betjenten endnu mere uskarp og fået
detajlerne endnu mere frem.

Ellers et billede, jeg gerne ville have taget.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-04 13:25

"Frodo Nifinger"
> [...]
> detajlerne endnu mere frem.
>
> Ellers et billede, jeg gerne ville have taget.

Det kan der være noget om, Jesper - Jeg tog det hurtigt håndholdt
med stativet monteret og så blir det en halvtung affære (7-8kg) så
det sku bare gå hurtigt.. Jeg har ikke så meget forstand på motorcykler,
havde en gang en Honda Dream (scooter) da jeg boede i Thailand, men
hehe, den knækkede midt over da jeg overså en lastbil i et vejkryds..
Av for h.... )

Her er et hvor jeg faldt for lyset, først bagefter lagde jeg mærke til
texten på avisen. Der er mere plads til højre for fyren, men jeg valgte
at beskære så jeg fik bænken i forgrunden med, det er måske et
forkert valg..?? Og så har folk kritiseret at håret er overbelyst, hehe..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1291399 -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-07-04 15:20

> [...]
> at beskære så jeg fik bænken i forgrunden med, det er måske et
> forkert valg..?? Og så har folk kritiseret at håret er overbelyst, hehe..

Det var et fanta.... godt billed! Jeg mener det.
Men jeg er simpelthen nødt til at spørge om en ændret beskæring.

Du siger, at du har mere plads til højre .... Hvor meget?
Er der plads til at trække gutten op i det gyldne snit?

Har du ca. 3 cm mere motiv til højre, ville jeg slagte bænken og bedre
mandens placering i billedet.

Er du sikker på, at billedet ikke er konstrueret, for sammenhængen er da
næsten for god til at være sand?
På den anden side gælder det jo om at have øjnene med sig og kameraet med
Hans hænders placering er bare perfekt.

Prøv evt. sharpen filter i PS, ved dog ikke om det vil virke efter
hensigten, men er forsøget værd.

Nive job there ..... uanset hvad Niels Ebbesen måtte sige

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-04 20:32

"Frodo Nifinger"

> [...]
>
> Du siger, at du har mere plads til højre .... Hvor meget?
> Er der plads til at trække gutten op i det gyldne snit?

Ja - jeg kunne bare godt li det spital i bænken.. måske ikke..

> [...]
> næsten for god til at være sand?
> På den anden side gælder det jo om at have øjnene med sig og kameraet med

Rent held, jeg gik efter lyset, hehe..

> Prøv evt. sharpen filter i PS, ved dog ikke om det vil virke efter
> hensigten, men er forsøget værd.

Hvad skulle hensigten være..??

> Nive job there ..... uanset hvad Niels Ebbesen måtte sige
>
> --
> Mvh
>
> Jesper Nielsen

Niels har altid kritiseret mine billeder, kortfattet og præcist,
det har jeg aldrig haft problemer med, at han så også har
været positiv, det kan jeg jo lære at leve med..
Tak for kritik og ideer, Jesper..!!! -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-07-04 20:45

> Hvad skulle hensigten være..??

Måske kunne man hale en anelse flere detaljer ud af mandens ansigt
Men jeg er som sagt i tvivl ...

> Niels har altid kritiseret mine billeder, kortfattet og præcist,
> det har jeg aldrig haft problemer med, at han så også har
> været positiv, det kan jeg jo lære at leve med..
> Tak for kritik og ideer, Jesper..!!! -max-

Ja, jeg tager også de fleste af mine ord i mig igen. Han kan jo godt komme
med positive kommentarer til et billede.
Jeg var ellers ved at være af den ovebevisning, at han holdt sin mund, når
han ikke kunne finde noget grimt at sige om billedet.

Men dit billede er på den anden side i særklasse godt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-07-04 15:54

-max- wrote:

> [...]
> at beskære så jeg fik bænken i forgrunden med, det er måske et
> forkert valg..?? Og så har folk kritiseret at håret er overbelyst, hehe..

Det er et smadder godt billede, jeg ville dog nok ha lavet en lidt
strammere beskæring...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-04 20:36

"Niels Ebbesen"

> Det er et smadder godt billede, jeg ville dog nok ha lavet en lidt
> strammere beskæring...

Det er sku ofte der den halter, jeg falder tit for en detalje som
jeg tror siger en helveds masse, men hehe som ingen andre kan
li', hmm ja man sku tro jeg havde lært det efterhånden.
Tak for det Niels.. !! -max.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-07-04 21:37

-max- wrote:

> ...cut... hmm ja man sku tro jeg havde lært det efterhånden.

Jeg forstår ikke helt dit svar, for jeg synes virkelig, at det er et
smadder godt billede, og det er så godt, at det sagten fungerer med
den nuværrende beskæring, men prøv selv, for som sagt, så er jeg ret
sikker på, at det kan blive et endnu bedre billede.

Og så vil jeg da lige tilføje, at jeg normalt er modstander af, at
man snigfotograferer mennesker, men i dette tilfælde fraviger jeg
min holdning, da resultatet er så godt, at det undtagelsesvis
retfærdiggør, at vedkommende er snig-skudt med en tele.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-04 21:55

"Niels Ebbesen"

> [...]
> den nuværrende beskæring, men prøv selv, for som sagt, så er jeg ret
> sikker på, at det kan blive et endnu bedre billede.

Jaja - jeg ved det jo godt, jeg har bare en vis evne til at falde
i staver over en lille detalje, jeg havde faktisk crop værktøjet
ovre i den anden side, og det så godt ud, men så ved jeg ikke
hvad der skete, heehee.. Jeg laver det om een af dagene..

> [...]
> min holdning, da resultatet er så godt, at det undtagelsesvis
> retfærdiggør, at vedkommende er snig-skudt med en tele.

Ja det ved du jeg heller ikke er tilhænger af, men lyset var
sku så flot.. Og bagefter da jeg kom nærmere gik det op for
mig jeg havde mødt fyren før og vi havde en lang snak om en
mutant and jeg havde taget billeder af.. -max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-04 09:26

-max- skrev:

>Jeg laver det om een af dagene..

Og viser resultatet her -ikk'?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-07-04 09:42

"Peter Loumann"

> Og viser resultatet her -ikk'?
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Ja da..!! -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-07-04 11:09

"Peter Loumann"

> Og viser resultatet her -ikk'?
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Måske bedre..?? -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292449

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-04 11:45

-max- skrev:

>Måske bedre..?? -max-
>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292449

Det synes jeg. Kritik af lyset i håret er nonsens.

--
hilsen pll (peloda hos tiscali her i landet)
Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-07-04 20:25

> "Peter Loumann"
>
> Måske bedre..?? -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292449

Den er bare lige i øjet )

Det er et præmiebillede.

Faktisk ville jeg godt ha det hængende, hvis jeg ellers ku overbevise konen

Du har aldrig overvejet at udstille din kunst?

Jeg er ret sikker på at du har flere godter i skuffen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Pico

Dato : 28-07-04 21:40

-max- wrote:
KLIP
> [...]
> valgte at beskære så jeg fik bænken i forgrunden med, det er måske et
> forkert valg..?? Og så har folk kritiseret at håret er overbelyst,

Hvis man kan lave så gode billeder ved at slæbe en 500 mm. med altid burde
vi nok gøre det allesammen. Skidegodt billed.

Personligt havde jeg nok fjernet bænken i venstre side, men det rykker snittet.
Pico

Fra : Erik W.

Dato : 28-07-04 22:52

> [...]
> at beskære så jeg fik bænken i forgrunden med, det er måske et
> forkert valg..?? Og så har folk kritiseret at håret er overbelyst, hehe..

Hej Max jeg stemmer lige i med benovelsen.
Fantastisk billede! - Det må være den slags der kan vinde konkurencer, men
den slags pjat deltager du vel ikke i? Kritikken på photosig med det
overbelyste hår er noget pjat, til gengæld er jeg enig med de andre her i
gruppen, som mener at det skal beskæres lidt strammere. Lyset i håret minder
mig om et rennæssance billede jeg kan bare ikke finde ud af hvad for et.
Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 29-07-04 16:27

Fantastisk flot billede, der også fortæller en god historie!
Bare det var mig, der havde taget det!!
Venlig hilsen
Henrik L. Sørensen, newbie.

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 29-07-04 16:29

Fik lige rodet lidt; min kommentar var til parkbilledet.
Henrik L.S.