Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
X's-drive Pro
Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 24-07-04 15:40

Hej

Jeg har lige anskaffet en X's-drive Pro VP330, og den fungerer jo
udmærket foreløbigt. Men jeg synes at tænd/sluk-knappen er meget let at
aktivere, hvis drevet ligger lidt i pres i en taske. Som et forsøg
klistrede jeg noget gummistrimmel på omkring kanppen for at gøre det
mere besværligt at aktivere den, men faktisk kan knappen aktiveres bare
man trykker på plastikken omkring knappen.

I bedste fald vil den jo bare bruge strøm fra akkumulatoren, så man ikke
opnår de 2 timers effektiv driftstid, men i værste fald kan man måske få
aktiveret nogle af de andre knapper samtidigt og dermed få slettet noget
af indholdet på disken. OK, lidt usandsynligt, men alligevel

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med dette, og hvad kan
man gøre ved det ? Det ligner jo en konstruktionsfejl.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-07-04 15:48

"Kurt Kjær Jensen" <slettes_kkjen_slettes@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med dette, og hvad kan
> man gøre ved det ? Det ligner jo en konstruktionsfejl.

Tja, det er en gammel nyhed. Jeg har stor succes med at vende kassen om, når
jeg putter den i tasken. Jeg sørger altså for, at knappen og displayet
vender nedad i tasken. Efter at jeg er begyndt på det, har jeg ikke oplevet,
at skidtet har tændt "af sig selv".

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Johannes

Dato : 28-07-04 17:19

On Sat, 24 Jul 2004 16:39:42 +0200, Kurt Kjær Jensen
<slettes_kkjen_slettes@aub.dk> wrote:

>Jeg har lige anskaffet en X's-drive Pro VP330, og den fungerer jo
>udmærket foreløbigt. Men jeg synes at tænd/sluk-knappen er meget let at
>aktivere, hvis drevet ligger lidt i pres i en taske.

Min X's-Drive Pro blev leveret i en bæretaske med et beskyttelsesbånd
og en intern hård plade (over knapperne), som bevirker, at man ikke
kan komme til at presse på knapperne ved et uheld.

Fejlen kan sikkert kun opstå, hvis du opbevarer drevet løst i en
fototaske, i lommen eller lignende.

Johannes

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-07-04 19:48

Johannes wrote:

> [...]
> kan komme til at presse på knapperne ved et uheld.
>
> Fejlen kan sikkert kun opstå, hvis du opbevarer drevet løst i en

Der fulgte også en taske med til mit eksemplar, og det er da rigtigt at
den løser noget af problemet. Men hvis man giver tasken et moderat tryk
på maven og lægger taken til øret kan man høre at disken er gået i gang.
Måske bliver det oven i købet værre pga. velcro-båndene, som ligger lige
ovenpå tænd/sluk-knappen.

Men jeg har nu ikke oplevet problemer endnu på et par småture, hvor
drevet har været med i tasken. Det, som jeg frygter mest, er at den
bliver slukket uforvarende midt i en overførsel, så nogle af mine
talentløse knipserier® går tabt. Men det må jo komme an på en prøve.
Ellers vil jeg overveje at placere et lag skumgummi eller lignende rundt
om det trykfølsomme område....

I øvrigt bemærkede jeg at den også understøtter Xd-kort. Det er sjovt
nok ikke nævnt nogen steder på pakningen eller i manualen, men det
skyldes måske en omgåelse af nogle licens-betingelser

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-07-04 20:37

Kurt Kjær Jensen wrote:
> Måske bliver det oven i købet værre pga. velcro-båndene, som ligger lige
> ovenpå tænd/sluk-knappen.

Er det nu man burde nævne at en Archos Gmini ikke slukker med mindre
man holder powerknappen nede i omkring 5-10 sek, og ingen af de
andre knapper har nogen funktion mens man kopierer billeder ind

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-07-04 21:26

Hans Joergensen wrote:

> Er det nu man burde nævne at en Archos Gmini ikke slukker med mindre
> man holder powerknappen nede i omkring 5-10 sek, og ingen af de
> andre knapper har nogen funktion mens man kopierer billeder ind

Gerne Jeg havde faktisk bestilt en Archos Gmini 220 hos MyMusic, men
bestillingen gik i vasken fordi de ikke kunne levere på trods af de fine
leveringsbetingelser på web-site'n

Og jeg var nødt til at finde en anden løsning ret hurtigt pga ferie, så
det blev til en X's-drive i stedet. Archos'en fylder vist en del mindre,
og de 20 GB er stadigvæk rigeligt for de fleste.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-07-04 21:32

Kurt Kjær Jensen wrote:
> Og jeg var nødt til at finde en anden løsning ret hurtigt pga ferie, så
> det blev til en X's-drive i stedet. Archos'en fylder vist en del mindre,
> og de 20 GB er stadigvæk rigeligt for de fleste.

Ca. så meget her:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-05/2004-05-25/CRW_9664.jpg

Og jeg er godt nok glad for den.

Dog er billedkapasiteten begrænset til 9-10gig hvis man ikke har
mulighed for at oplade den undervejs, da den løber tør for strøm når
man har kopieret ca. så meget ind.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)