Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv - Hvilket til Canon 300 D?
Fra : Norre

Dato : 24-07-04 15:03

Pengene er små - lysten er større - der skal laves et kompromis. Hvilket objektiv?

Canon 90-300 mm For begge gælder med eller uden USM
Canon 75-300 mm

Sigma 55-200 mm
Sigma 70-300 mm
Sigma 70-300 mm APO

Er der nogen som har erfaringer?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-07-04 16:18

On 24 Jul 2004 07:03:05 -0700, hmnorre@esenet.dk (Norre) wrote:

>Pengene er små - lysten er større - der skal laves et kompromis. Hvilket objektiv?
>
>Canon 90-300 mm For begge gælder med eller uden USM
> [...]

Jeg synes du seriøst skal overveje at ofre pengene til et godt
objektiv f.eks.

Canon 70 -200 F4 L

Kan fås til ca. 5.800,- hos Bingo Foto.

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-07-04 18:05

In article <9911368e.0407240603.52a7fb09@posting.google.com>, Norre wrote:
> Pengene er små - lysten er større - der skal laves et kompromis. Hvilket objektiv?
>
> Canon 90-300 mm For begge gælder med eller uden USM
> [...]

Jeg vil som de andre anbefale et godt objektiv som Canon 70-200mm f/4L,
Sigma EX 70-200mm f/2.8 eller Sigma EX 100-300mm f/4.

Jeg har selv sidstnævnte + et Canon 70-300 Mk II (sælges inkl.
modlysblænde for 1200 kr).

De dyre og gode objektiver, Dvs Canon's L serie, eller
Sigma's EX serie, er altså en del bedre end standardobjektiver,
og giver skarpere billeder, og mindre med lilla kanter i
højkontrastområderne. Ulempen er, at de som regel er større
og tungere.

Sigma 55-200mm går for i bedste fald at være middelgod blandt
de billige. Sigma 70-300mm DL går for at være ringe, og
Sigma 70-300mm APO Makro Super II går for at være den bedste af
de billige efterfulgt af Canon.

USM giver prmært hurtigere fokusering.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : John

Dato : 24-07-04 18:57

meddelelse news:slrncg55m3.a7v.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> USM giver prmært hurtigere fokusering.

Meget hurtigere, fristes jeg til at sige og lydløs. For nogen betyder
det meget, for andre mindre. Jeg elsker det

De fleste billeder på min side, er taget med Canons 28-90 og 70-300. Den
optiske kvalitet af disse må vel siges at være på det jævne. Og det kan være
meget irriterende, hvis man som jeg bruger filtre som f. eks Cokin, at der
ikke fokuseres internt, således at filtrene ikke roterer under fokusering.

Men mon ikke de alligevel er tilstrækkeligt gode for de fleste amatører?
--
MVH
John K Hansen