Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PowerShot A75 eller ?
Fra : Hans - Henrik Skall

Dato : 20-07-04 21:16

Hvilket kamera er det bedste ?

PowerShot A75 eller DIGITAL IXUS 430 .

Det skal en tur til Amazonfloden så det skal være det rigtige, mener at
begge er gode til prisen.

Med venlig hilsen

Hans

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 20-07-04 21:25

"Hans - Henrik Skall" <skall@nospam-stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket kamera er det bedste ?
>
> Det skal en tur til Amazonfloden så det skal være det rigtige, mener at
> begge er gode til prisen.
ke
Med henblik på den fugtighed der er der, skulle du måske overveje et Olympus
MJU som er vejrsikkert.
Mvh
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-07-04 21:39

Hans - Henrik Skall skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Ixus er lille og lommevenligt og nemt at putte i lommen, men har ikke så
mange muligheder - men hvis det "bare" er til snapshots med fuld
automatik, så er det OK..

A75 er større - men har også en del flere muligheder, så det ville jeg
da foretrække. hvis valget står mellem disse to.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-07-04 21:44

> A75 er større - men har også en del flere muligheder, så det ville jeg
> da foretrække. hvis valget står mellem disse to.

A70/75 har 3,2 MP, Ixus430 har 4 MP... hvormeget har dét at sige ?

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 20-07-04 22:09

> A70/75 har 3,2 MP, Ixus430 har 4 MP... hvormeget har dét at sige ?

Intet, de er så tæt på hinanden, og det er alligevel nok, vil jeg tro. Du
kan lave acceptable A3 forstørrelser med dem begge, og du vil nok ikke
kunne se forskel på 3,2 eller 4MP. Vil du højere op end A3 kan du alligevel
ikke se forskel om det er 3,2 eller 4MP, de vil være lige ringe...

Generelt skal du ikke lægge alt for meget vægt på megapixel antallet når du
køber kamera...

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Fra : Gert Medom

Dato : 21-07-04 07:55

Hej!

Du bør måske overveje situationen mht at forsyne kameraet med strøm
undervejs. Ixus kameraerne har special batterier, der kræver en oplader/
stik kontakt. Ved ikke om A- serien bruger almindelige AA- batterier. Ellers
vil det være en fordel ved A, at du vil kunne have ekstra med hjemmefra og
købe undervejs .-)

hilsen Gert

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-07-04 08:17

Gert Medom wrote:

> Du bør måske overveje situationen mht at forsyne kameraet med
> strøm undervejs.

Jeg har selv kigget lidt på solcellebaserede opladere fra
http://solkraft.dk/

Der burde være rig mulighed for solskin ved Amazonfloden, medmindre
rejsen skal ske under regntiden. Hvis jeg skulle afsted, ville jeg nu
hellere kigge på f.eks. Canon S1 IS, med tanke på at udnytte zoom til
at få dyr m.m. trukket tæt på - billedstabiliseringen ville nok også
hjælpe en del på en båd.
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/