Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Breakning and Entering
Fra : KNL DtP

Dato : 20-07-04 21:06

Hej.

Jeg vil lige høre, hvad I siger til dette billede:

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1285703

Billedet er skabt udfra lidt leg med lang lukkertid og bevægelse ved et
gammelt, forladt og næsten faldefærdigt hus i udkanten af skoven. Huset tog
ikke skade under optagelsen :)

Billedet er 'cross-processed' igennem Photoshop, for at give det en passende
stemning.

Kamera: Canon EOS 10D
Objektiv: Canon EF 17-40 mm f/4 L
Lukkertid: 1/3 sek.
Blænde: F/16
Film: 200 ISO RAW

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-07-04 21:13

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke skade under optagelsen :)
>
> Billedet er 'cross-processed' igennem Photoshop, for at give det en passende

Det er et fedt billede.. ville anmelde det, men psig opfører
sig lidt funny ind imellem og jeg har ikke tålmodighed lige
nu.. Der er plads til fantasien..hvorfor grønt, anderledes
men det ser fedt ud.. Hvad er "cross-processing"..??? ;oe-max-

Fra : KNL DtP

Dato : 20-07-04 21:33

-max- <ma22x3@hotmail.com> skrev i en

> Det er et fedt billede.. ville anmelde det, men psig opfører
> sig lidt funny ind imellem og jeg har ikke tålmodighed lige
> nu..

Jae, der var også et udfald da jeg var ved at uploade mit billede - med så
mange brugere og billeder, forstår man godt hvorfor det til tider er lidt
ustabilt :)

> Der er plads til fantasien..hvorfor grønt, anderledes
> men det ser fedt ud..

Billedet blev optaget på en af disse lidt overskyede dage, og da vi var et
stykke inde i skoven, var lyset ret diffust. Da jeg "fremkaldte" RAW-filen gav
jeg den lidt ekstra varme, men billedet var stadig en smule fladt. Motivet og
udtrykket hang ikke helt sammen, så jeg prøvede både med lidt sort/hvid
konverterign (i IR-look) og så denne cross processed-action. Jeg syntes, at
den grønne farve gav billedet et helt nyt look, og jeg kunne egentligt godt
lide, at de eneste farver der tittede frem, var det røde på muren, hudtonen og
så de gule smørblomster i bunden.

> Hvad er "cross-processing"..???

Hvis man fremkalder en diasfilm i negativ-kemi, opstår der denne sjove effekt,
hvor der er meget knald på farverne, og hvor enten grøn eller blå har det med
at overtage toneskalaen. Hudtoner bliver ofte gul/orange og kontrasten øges
betydeligt.

MVH - og tak for din kommentar!

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-07-04 21:16

KNL DtP wrote:

> [...]
> ikke skade under optagelsen :)
>
> Billedet er 'cross-processed' igennem Photoshop, for at give det en passende

Hmm... hvis vi ser bort fra alle disse ligegyldige tekniske
specifikationer, så synes jeg det er temmelig uklart, hvad du
egenlig ønsker at fortælle os med billedet...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KNL DtP

Dato : 20-07-04 21:26

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i en

> Hmm... hvis vi ser bort fra alle disse ligegyldige tekniske
> specifikationer,

Jeg synes nu ellers altid, at det er ganske interessant at vide, såvel hvilket
udstyr som indstillinger folk anvender til deres billeder. På den måde kan man
blive inspireret og i bedste fald lære lidt...

> så synes jeg det er temmelig uklart, hvad du
> egenlig ønsker at fortælle os med billedet...!

Nja, der er måske ikke det store dokumentariske indhold i billedet, men jeg
synes nu at idéen, sløringseffekten, lokaliteten og toningen tilsammen giver
en speciel stemning, som jeg havde lyst til at dele med jer andre. Personligt
synes jeg nu der er betydeligt mere indhold i ovensående billede end et af en
blomst i haven, uanset hvor flot denne så end måtte tage sig ud.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 20-07-04 21:28

Det er ret flot...

Fra : Thomas Kjær

Dato : 20-07-04 22:25

On 2004-07-20, KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:
> Jeg vil lige høre, hvad I siger til dette billede:
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1285703

Det er et flot billede. Jeg kan godt lide den stemning den
"spøgelsesagtige" person giver det.
Til at starte med var jeg ikke så vild at billedet er så grønt, men
efter at have kigget på det længere tid generer det mig ikke.
Dette motiv kunne jeg godt tænke mig at se taget en våd nat og kun
oplyst svagt.

> [...]
> ikke skade under optagelsen :)
>
> Billedet er 'cross-processed' igennem Photoshop, for at give det en passende

Lige et link til de andre end mig der undrede sig over hvad dette var;

- <http://www.noise-to-signal.com/2003/10/photoshop_cross.html>

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jan Richardy

Dato : 21-07-04 12:43

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg vil lige høre, hvad I siger til dette billede:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1285703

Fedt billede! Jeg så lige den japanske gyser/spøgelsesfilm Ju On i går aftes
og kombinationen af filmens genklang og dit billede, giver mig helt gåsehud
igen.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."