Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon Powershot S1 IS vs. Minolta DiMAGE z~
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 18-07-04 20:25

Jeg har i dag et Canon Powershot A70 som jeg er fint tilfreds med, men
vil nu gerne have et mega-zoom kamera, da jeg ikke føler at de 3x er
særligt meget.

Jeg ved godt at DiMAGE z3
(http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp) ikke er ude
endnu, så der er ingen der har prøvet det, men jeg går udfra det kan
sammenlignes med z2?

Der er et par ting der taler for z3, bl.a. dets autofocus hastighed og
større zoom.

Er der noget specielt at være opmærksom på, inden jeg beslutter mig
endeligt?

Nogen der har meninger om dette? Evt. bare om Canon vs. Minolta.

På forhånd tak!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Rado

Dato : 18-07-04 23:47

On Sun, 18 Jul 2004 21:25:24 +0200, Stefan Bruhn
<spamfilter@ghashul.dk> wrote:

>Der er et par ting der taler for z3, bl.a. dets autofocus hastighed og
>større zoom.

Kig evt. også på Panasonic DMC-FZ10:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html

Jeg har selv kigget på både Z3 og Canon S1 også, men valget faldt på
FZ10. Leica optik, og tager rigtig gode billeder.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Dag Risnes

Dato : 28-07-04 21:33

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message
> [...]
> endeligt?
>
> Nogen der har meninger om dette? Evt. bare om Canon vs. Minolta.

Hei!

Jeg har ikke brukt PS1IS og vet naturlig nok ikke så mye om Z3, men var
lykkelig eier av Z2 inntil forrige uke
- da jeg solgte den etter å ha lest nyheten om at Z3 er på vei.
:) Har bestillt Z3 og går bare og venter på at den skal komme en gang i
august.

Kjøpte Z2'en i april og hat tatt ca 1500 bilder med den, og var veldig
fornøyd med den.
Fordeler med Z2: rask å skru på, rask AF, rask serie-bilde funksjon, god
batterilevetid (vanlige AA-batterier), bra video-funksjon, veldig god
makro-funksjon, bra innebygd blitz, gode manuelle innstillinger, god
bildekvalitet (ikke perfekt, men god i forhold til prisen)

Kjekt å ha med Z2: lite og lett (for et 10x kamera), bra meny-interface bla
bilderotering, slideshow-funksjon og rask overgang fra bilde-bilde i
playback (med SanDisk kort iallefall).

Ulemper med Z2: Tja, kommer ikke på så mange - zoom-knappen kunne kanskje
vært av litt bedre byggekvalitet, og undervannshus finnes ikke.

Vurderte selv PS1IS vs Z2, men valgte Z2 pga høyere oppløsning, raskere
(på/AF/seriebilder) og lavere pris, selv om bildestabilisering også sto høyt
på lista. Den vridbare skjermen til Canon er ellers også et pluss i tillegg
til at CF-minnekortene er litt billigere enn SecureDigital.

Når Z3 nå kommer vurderer jeg ikke PS1IS lenger, siden Z3 kan fåes billigere
enn Canon'en.
I mine øyne er det kun en detalj som Z3 en mangler vs Canon; den vridbare
skjermen, men jeg kan leve uten denne.

(Et lite drawback med Z3 kontra Z2 ser ut til å være oppløsningen på
skjermen er dårligere, jeg håper bare at den blir like lett å se på i
dagslys som på Z2en)

Mvh
Dag Risnes

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 31-07-04 11:00

On Wed, 28 Jul 2004 22:33:29 +0200, "Dag Risnes" <dag_risnes[remove to
send mail]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>- da jeg solgte den etter å ha lest nyheten om at Z3 er på vei.
>:) Har bestillt Z3 og går bare og venter på at den skal komme en gang i

Meget af det du nævner er netop hvad jeg leder efter (at den er
hurtig/rask er et stort plus).

Hvis prisen holder sig som z2 eller deromkring, bliver det nok den jeg
køber.