Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med amerikansk webshop?
Fra : Christian Grüner

Dato : 16-07-04 21:53

Nogle der har erfaringer med denne webshop ? For den flash er fame billig...

/Christian

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-07-04 22:04

On Fri, 16 Jul 2004 22:52:46 +0200, Christian Grüner
<wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

>Nogle der har erfaringer med denne webshop ? For den flash er fame billig...
>
>/Christian

Ja det var sørme billigt ???

Du mangler vist at oplyse et link.

MVH Tommy

Fra : Christian Grüner

Dato : 16-07-04 22:10

PÆNT DOH ;)

http://www.adorama.com/NKSB800AFU.html

Fra : Povl

Dato : 16-07-04 23:04

Har ikke selv erfaringer, men Adorama har godt ry. Husk dog at du ved
postordrekøb fra USA må regne med dansk moms+told samt at der kan være
problemer med garanti (søg i nyhedsgruppen for detaljer herom).
Sammenlign evt. med tyske forhandlere.

Fra : wolfgang

Dato : 19-07-04 15:14

Povl <povl@PLOVAAGE.dk> schrieb:

> [...]
> postordrekøb fra USA må regne med dansk moms+told samt at der kan være
> problemer med garanti (søg i nyhedsgruppen for detaljer herom).

Husk også på, at selv om den slipper igennem første gang, så har du
potentielt problemet hver gang, du krydser grænsen på vej hjem fra
ferie.

--
/w

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-07-04 00:45

Christian Grüner wrote:
> PÆNT DOH ;)
>
> http://www.adorama.com/NKSB800AFU.html

Hej Christian!

Ja, den er billig - men der kommer jo told og moms og opkrævningsgebyr og
dyr porto oveni, samt en dårligere garanti. Jeg har lige købt en hos
Foto-erhardt.de for ca. 2800,-, og 20 euro i porto. De kræver
bankoverførsel - det kostede en 20'er. Stadig en tusse sparet i forhold til
Danmark. Lidt underligt, da Nikon ellers ligger meget fornuftigt prismæssigt
herhjemme - men lige netop deres blitzer er en del dyrere.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-04 05:22

"Morten Wartou"

> [...]
> Danmark. Lidt underligt, da Nikon ellers ligger meget fornuftigt prismæssigt
> herhjemme - men lige netop deres blitzer er en del dyrere.

Det er et godt råd, Morten! - køb ikke denne flash i usa! Der er en
fair chance for du får brug for service sooner or later. -max-

Fra : Rado

Dato : 17-07-04 10:41

On Fri, 16 Jul 2004 23:09:49 +0200, Christian Grüner
<wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

>PÆNT DOH ;)
>
>http://www.adorama.com/NKSB800AFU.html

B&H har den til samme pris.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?A=search&Q=&b=2&shs=&ci=647&ac=&Submit.x=19&Submit.y=14

Har selv lige bestilt et Panasonic Lumix FZ10 hos B&H, ca. 3000.-
($499).

B&H har fået temmelig høje ratings af deres kunder:

http://www.bizrate.com/marketplace/merchant/featured_merchants__cat_id--11000000.html

Een ting jeg dog ikke brød mig om er, at kunder udenfor USA skal faxe
en kopi af creditcard (kan gå an, men det er næsten umuligt at lave en
læselig fax med nogle kort, på grund af farven), eller sende et
scannet billede af kortet pr. email (tvivlsom affære - nogen kunne få
fat i billedet og har dermed fuld adgang til at bruge kortet på
nettet). Jeg sendte et billede af mit i en 128-bit krypteret PDF fil,
med sidste 8 tal fra kortet (som de jo allerede havde fået ved
bestillingen) som password, samt en bemærkning om den manglende
sikkerhed i deres normale procedure.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Christian Grüner

Dato : 17-07-04 17:17

Rado wrote:

> [...]
> med sidste 8 tal fra kortet (som de jo allerede havde fået ved
> bestillingen) som password, samt en bemærkning om den manglende

Så må du lige vende tilbage, gerne personligt til min email addr, og
fortælle om der kom told og moms på ?

MVH Christian

Fra : Claus Hastrup

Dato : 17-07-04 18:16

"Christian Grüner" skrev i en meddelelse news:40f950f1$0>
> Så må du lige vende tilbage, gerne personligt til min email addr, og
> fortælle om der kom told og moms på ?
>
> MVH Christian

Det tør jeg godt garantere, at der gør - har bestilt derovrefra 4 gange, og
uanset hvordan jeg har fået leveret og uanset hvilken størrelse,
forsendelsen har haft, er der kommet told og moms på. Og så var det, at jeg
fik øje på de tyske butikker. For alt i alt koster det ca. det samme at købe
varer i USA og Tyskland, når told og moms kommer oven i.

Fra : Rado

Dato : 17-07-04 21:31

On Sat, 17 Jul 2004 19:16:09 +0200, "Claus Hastrup"
<5352778m001@stofanet.dk> wrote:

>Det tør jeg godt garantere, at der gør - har bestilt derovrefra 4 gange, og
>uanset hvordan jeg har fået leveret og uanset hvilken størrelse,
>forsendelsen har haft, er der kommet told og moms på.

Jeg fik nu godt nok en pakke fra Australien sidste år (skind- og
læderhatte til værdi 7-800 kr.) der røg igennem. Jeg undrede mig nu
også lidt, mest fordi det var en ret stor pakke. De plejer at være
mindre strikse med brevpakker, synes jeg, dem er der røget mange af
igennem, hos mig.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-04 20:33

Christian Grüner skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det gør der helt sikkert - de er blevet ret opmærksomme - også selvom
det bliver sendt som gave og lign. - de er lige så kloge som andre
mennesker.

Og du skal også være opmærksom på garanti - den skal sikkert til USA,
hvis den skal repareres under garanti.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Rado

Dato : 17-07-04 21:49

On Sat, 17 Jul 2004 21:32:50 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Og du skal også være opmærksom på garanti - den skal sikkert til USA,
>hvis den skal repareres under garanti.

Jeg tegnede en 5 års international Mack garanti (koster $50 for kamera
op til $500). Mack skriver følgende på deres hjemmeside:

http://mackcam.com/warranty_worldwide.html
http://mackcam.com/repairs_center.html

Om det så holder i praksis hvis det bliver aktuelt, ved jeg ikke.
Forhåbentlig får jeg ikke brug for at finde ud af det. :)

Fra : Rado

Dato : 17-07-04 21:51

On Sat, 17 Jul 2004 18:16:54 +0200, Christian Grüner
<wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

>Så må du lige vende tilbage, gerne personligt til min email addr, og
>fortælle om der kom told og moms på ?

Det skal jeg gerne.

Fra : Rado

Dato : 21-07-04 19:39

On Sat, 17 Jul 2004 18:16:54 +0200, Christian Grüner
<wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

>Så må du lige vende tilbage, gerne personligt til min email addr, og
>fortælle om der kom told og moms på ?

Well, det gjorde der. Havde nu heller ikke ventet andet. Det gik
iøvrigt hurtigt (via USPS), jeg bestilte i torsdags, varerne blev
afsendt fredag, og ankom til DK igår tirsdag, 4 dage efter. Næste gang
vælger jeg dog nok UPS, det var egentlig ved en fejl jeg kom til at
vælge USPS: UPS har track&trace, og garanteret leveringstid 3-5 dage,
det har USPS ikke. Og så er USP vist også billigere, så vidt jeg
husker.

Afgifter, moms og gebyrer beløb sig til 1413,05 alt incl., ud af en
købspris på 4900 incl,. fragt. Altså knap 30% oveni vareprisen incl
fragt.

Told på varerne udgør 3.1% af vareprisen kr. 4569, dvs. kr. 141,64,
her har transportselskabet (GLS) dog fejlagtigt lagt told på kameraet,
der jo er et digitalkamera og derfor toldfrit. Sikkert fordi der på
tolddeklarationen blot står "Photo equipment" og intet andet, så alle
varerne er blevet fortoldet ens. Så her er lagt næsten 100 kr. for
meget på. Den slags fejl er dog noget man kan klage over og få rettet,
hvis de forekommer, står der i den medfølgende skrivelse.