Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD >< mmc kort
Fra : .\(5750\)giller

Dato : 10-07-04 07:35

(er blevet henvist hertil fra dk.edb )

da mit kamera kan klare begge dele er jeg ligt i tvivl om hvad jeg skal købe
er det ene bedre end det andet og hvad er forskellen ud over prisen
nogle gode bud ??
hilsen Gilbert

Fra : [HCS] 4000

Dato : 10-07-04 08:10

Jeg tror ikke der er kvalitets forskel på de to kort, men vil alligevel
anbefale dig at købe SD kort, da det er det mest brugte i forbindelse med
digitalfoto. MMC kortet forhandles ikke så mange steder, da det mest bruges
i forbindelse med mobiltelefoner og lign.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : P.Plys

Dato : 10-07-04 10:44

Det jeg har fået at vide er at SD kort er en videreudvikling af MMC kort og
SD er meget hurtigere til at behandle data. Så jeg ville vælge SD.
Heidi

Fra : Rado

Dato : 10-07-04 21:44

On Sat, 10 Jul 2004 11:44:22 +0200, "P.Plys" <roennevang@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det jeg har fået at vide er at SD kort er en videreudvikling af MMC kort og
>SD er meget hurtigere til at behandle data. Så jeg ville vælge SD.
>Heidi

SD betyder jo som bekendt Secure Digital. Hvad menes der egentlig med
"secure" i den forbindelse?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 11-07-04 11:22

Rado wrote:

> SD betyder jo som bekendt Secure Digital. Hvad menes der egentlig med
> "secure" i den forbindelse?

http://searchstorage.techtarget.com/sDefinition/0,,sid5_gci837971,00.html

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Rado

Dato : 12-07-04 04:50

On Sun, 11 Jul 2004 12:22:03 +0200, "Rasmus Vestergaard Hansen [9000]"
<bidsk@-FJERN-yahoo.com> wrote:

>http://searchstorage.techtarget.com/sDefinition/0,,sid5_gci837971,00.html

Takker. Lige et tillægsspørgsmål - RAM er jo normalt følsomt for
statisk elektricitet, gælder det også SD RAM? Skal man tage nogen
specielle hensyn m.h.t. hvordan man behandler dem i den henssende?

Fra : Kim Skovsby

Dato : 12-07-04 13:02

Ja... Alle ramkort er følsomme over for statisk elektricitet, G
påvirkninger, fugt osv. Derfor kan det være en god iden at købe et Prof kort
da de ofte er mere hårdfør, (samt bruger mindre strøm samt en del andre
fordel)

Der er ind til fornylig stor forskeld på SD og MMC kortet. MMC har kun kunne
fås op til 128 mb. Fordi det bruger en teknologi man kalder "Binær" Alle
ramkort der er over 128 det vil sige fra 256 og op efter. bruger en
teknologi der heder "MLC" Det er en meget hurtiger teknologi.

Grunden til at MMC kortet har overlevet er, at Nokia har sværget til MMC
kortet. Nu er MMC kortet i version 4.0 dog begyndt at komme med MLC
teknologi, men skulle jeg vælge, så blev det et Prof. SD kort.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 13-07-04 07:31