Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PhotoShop
Fra : Peter Hansen

Dato : 09-07-04 08:24

Hej til gruppen

Jeg har med mit nye Nikon D70, taget et par makroer af en edderkop. Mit
spørgsmål er nu, da bagggrunden ser lidt rodet ud, vil jeg ændre
baggrundsfarve i PhotoShop 7, og hvordan gør jeg det lettest, mener at der
er flere måder ??

Venlig hilsen
Peter Hansen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 09-07-04 09:36

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ændre
> baggrundsfarve i PhotoShop 7, og hvordan gør jeg det

Umiddelbart er forslaget, at du læser i manualen til Photo
Shop version 7.0 -
Alternativet er at foretage indkøb af *Den store bog om
Adobe Photoshop - tips og tricks*.
Bogen er skrevet af Heine Lennart Christensen og udgivet på
forlaget Globe.
-
Bogen samt andre bøger om programmet kan også lånes på
biblioteket.
-

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt

Alle udgående E-mails testes for virus
i Norman-sikkerhedsprogrammet fra TDC.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-07-04 09:58

Peter Hansen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> [...]
> spørgsmål er nu, da bagggrunden ser lidt rodet ud, vil jeg ændre
> baggrundsfarve i PhotoShop 7, og hvordan gør jeg det lettest, mener at der

Der er beskrevet flere måder i manualen til PhotoShop som klart kan
anbefales.
Ellers findes der en del gode toturials på nette - prøv at google på
'photoshop toturial' og du vil finde en del.

The Gimp (et gratis fotoprogram til alle dem der ikke lige har op mod 7500,-
til at kaste efter Adobe) har også en del tutorials på
http://www.gimp.org/tutorials/ som også beskriver selve teknikken/ideen i
mange operationer og som er forholdsvis porterbare til Adobe Photoshop.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Three words: Virgin - for - ever"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Peter Hansen

Dato : 09-07-04 10:29

Tak for rådet Henrik har lige været inde og bestille bogen men må vente lidt
da den ikke er på lager.
Med Venlig hilsen