Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Forbruger ?: Hvilket fixt digitalkamera ti~
Fra : Sørensen

Dato : 08-07-04 09:09

Jeg håber I vil give mig et par tips til, hvilket køb I vil anbefale!

Hvad er bedste køb, når kriterierne er som følger:
Type: Digitalkamera
Pris: kr. 1800,- (max 2000,-) (nypris)
Zoom: optisk, min. 2x, helst 3x
Pixel: min. 2 MPixel, helst 3 Mpixel
Andet: Må meget gerne kunne sluttes til et TV, så billeder kan ses derpå
Kommende ejer: 22-årig ung mand! Dvs. det skal selvfølgelig kunne tage gode
billeder, MEN han vil formentlig sætte *meget* stor pris på, at kameraet
samtidig er lidt lille / fixt - frem for en stor kollos..

Jeg kender godt til alle tekniske detaljer i et digital kamera, men når det
kommer til design, feel og billedkvalitet (som jo også afhænger af
linse/optik osv..) er det svært at bedømme ud fra et foto af kameraet og
data-oversigten. Især mht. lille, fixt & god kvalitet til pengene. Derfor
håber jeg på jeres råd, så min lillebror kan få sig en rigtig god
svendegave!

Hvad siger I til fx Sony Cybershot eller Casios grej?

Mange tak for hjælpen på forhånd.
VH Sørensen

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 08-07-04 10:11

"Sørensen" <duvedikkehvemSLETTES@hotmail.IngenReklamecom> skrev i en
meddelelse news:%97Hc.42$%K5.22@news.get2net.dk...
Især mht. lille, fixt & god kvalitet til pengene. >

Så vil jeg klart anbefale dig Olympus MJU 300 eller 400. Et af de solideste
kameraer der findes (støv,regntæt), kan tåle en tur på gulvet, samtidig
lille og fikst. Pris for MJU 300 kr. 1.995 Pris MJU 400 kr. 2095 Kilde:
www.edbpriser.dk
Min ældste datter har et, og jeg vil selv have et, til at tage med, når mit
Canon 10D er for stort at slæbe på.
Mvh
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-04 10:24

Sørensen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

De fleste tips vil nok bære præg af hvad folk selv har, så det gør mit
også:

Canon har flere serier:

IXUS - jeg synes ikke om dem - for små og ikke så farlig mange
muligheder - med de er små og lommevenlige - og tager OK billeder med
fuld automatik.

A-serien fylder lidt mere - men ligger efter min mening bedre i hånden -
og har flere indstillingsmuligheder - og man kan "lege" mere med det.

Så et Canon A-75 er nok mit bud.

Men hvis det er for stort - så kig på Ixus-modellerne - fylder mindre -
men også lidt mere begrænset i mulighederne for et "lege" - men stadig
fine til at tage billeder med.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Sørensen

Dato : 09-07-04 22:19

> [...]
> Jeg håber I vil give mig et par tips til, hvilket køb I vil anbefale!
>
> Hvad er bedste køb, når kriterierne er som følger:

I skal have mange tak for jeres input.

VH Sørensen

Fra : Kasper Larsen

Dato : 10-07-04 20:39

> [...]
> Jeg håber I vil give mig et par tips til, hvilket køb I vil anbefale!
>
> Hvad er bedste køb, når kriterierne er som følger:

Jeg har købt et Kodak DX4530 i Bilka for en måneds tid siden, pris 1899
eller der omkring, og her får du altså 5 MPixel !!

Kasper

Fra : banditten2002

Dato : 10-07-04 22:28

Køb et Canon, Kodak er noget skrammel, og er for langsomt, når det skal
overføre til sd kortet..

Jeppe

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-07-04 22:43

On Sat, 10 Jul 2004 23:27:57 +0200
"banditten2002" <banditten2002@nospam_hotmail.com> wrote:

> Køb et Canon, Kodak er noget skrammel, og er for langsomt, når det
> skal overføre til sd kortet..

min kærestes kodak cx6330 (tror jeg nok modellen hedder) er nu ellers
ganske formidabelt af et low-budget point-click kamera. Det tager
hurtigt billeder der er skarpe og auto fokus mm. er rigtigt godt.
Der er mange funktioner i det og det virker robust og godt.
Mener det kostede 1500kr da hun købte det.