Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder af folk fra Indien
Fra : Hans Kruse

Dato : 03-07-04 00:07

Hej, lige hjemkommen fra Indien har jeg lige lagt nogle billeder af nogle
mennesker fra turen her
http://www.pbase.com/hkruse/people_of_india

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-07-04 02:25

"Hans Kruse"
> Hej, lige hjemkommen fra Indien har jeg lige lagt nogle billeder af nogle
> [...]

Hej Hans - Velkommen hjem, har du taget lidt sol med
Ja det har du kan jeg se - dejlige billeder, sikke nogle smil
du har fået, flirter pigerne lidt med dig, der var vidst go'
kontakt, hva ..

Og den sovende fyr med hvid fez, hvis bare spurven havde
sat sig på fezen, men fint som det er.

#5596 tror jeg vil være stærkere hvis du beskærer fyren til
højre væk, han matcher ikke så godt i farven. Næste billede
kan du også beskære tættere den hvide døråbning til højre
og vinduet til venstre, væk med det. Der er flere billeder der
godt kan beskæres lidt. Det her kan jeg ikke li' #6374.

#6639 - Japanere?
#6663 - Flot!
#6725 - Hun er skøn, beskær tættere!

De fleste ligner Tibetanere og Nepalesere, dejlige mennesker,
tak for kigget - dyr og landskaber har du vel også..-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-07-04 00:24

Mange tak max for kritikken. Helt berettiget, da jeg endnu ikke havde
beskåret og redigeret billederne færdige. Det har jeg nu gjort.
Desuden har jeg lagt to andre foldere op om (bjerg)landskaber og Hemis
festivallen.
http://www.pbase.com/hkruse/india

Der er stadig nogle billeder, som bluvr lagt op senere fra bla. Agra (Taj
Mahal) og flere fra Himalaya bjergene (omkring Leh).

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-07-04 04:50

"Hans Kruse"
> [...]
>
> Der er stadig nogle billeder, som bluvr lagt op senere fra bla. Agra (Taj
> Mahal) og flere fra Himalaya bjergene (omkring Leh).

Dejlige billeder - Jeg vil anmelde hver enkelt når de alle-
sammen er uploadede.. Nå ja måske er det at gå lidt
for vidt, du har jo ikke sparet på krudtet - men jeg vil
godt vende tilbage når Taj Mahal (var det ikke bare
helt utroligt) og Leh, som jeg glæder mig til at se..-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-07-04 23:18

Max, nu er alle mine billeder uploadet. En del af dem er af hensyn til
gruppen jeg rejste med, specielt klostrene, som måske har mindre interesse
generelt.

De vel nok bedste og flotteste billeder af landskaber er her

http://www.pbase.com/image/30928560
http://www.pbase.com/image/30928552
http://www.pbase.com/image/30928554
http://www.pbase.com/image/30928557

Original størrelse er bedst, hvis skærmen er til det.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-07-04 15:48

"Hans Kruse"
> [...]
> generelt.
> Original størrelse er bedst, hvis skærmen er til det.

Taj Mahal - waw. Jeg blev så overvældet at jeg ikke fik
taget billeder, dine er fantastiske, detaljerne som gør denne
bygning så spektakulær har du fanget flot. Er det ravne der
kredser..?

Dine street billeder viser fint det kaos, varmen og forureningen,
der er i Indien..
Her er nogen der får noget for pengene CRW_7555-1
En god serie, der fuldstændigt fanger stemningen i Indiske
storbyer (New Delhi.?) hmm, de gul grønne autorichaws kan
jeg ikke huske..?

Dine tempel billeder er også fine, en god ide at fokusere
på detaljer, flotte farver.

Det private hjem i Leh er interessant.. Go' serie.

Du har nået utroligt meget på den korte tid, det ser ud
som om det var vel organiseret, et land du har lyst til at
besøge igen!? -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-07-04 18:28

> Taj Mahal - waw. Jeg blev så overvældet at jeg ikke fik
> taget billeder, dine er fantastiske, detaljerne som gør denne
> bygning så spektakulær har du fanget flot. Er det ravne der
> kredser..?

Jeg havde ikke en rigtig lang linse med, så jeg kunne ikke se hvad det var
for nogle fugle. Desværre kunne jeg ikke tage mit stativ med ind.....

> Dine street billeder viser fint det kaos, varmen og forureningen,
> der er i Indien..

En del af vejbillederne blev taget med en del udfordringer. Vi kørte i en
bus fra Delhi til Agra og bussen kørte ikke ligefrem på en jævn vej, se jeg
satte kameraet på på 1/2000s med 70-200mm objektivet. Der var minge fejlskud
da det var svært at ramme. Der var ikke så mange af de totalt overfyldte
trehjulede, men de måtte have nogle billeder af de groteske situationer. Der
stod Piaggio bag på mange af dem, så mon ikke de er italienske lavet på
licens? I Delhi kørte der rigtigt mange af dem og de kører på naturgas for
at mindske forureningen.

> Her er nogen der får noget for pengene CRW_7555-1

Ja, sjovt, ikke

> [...]
>
> Du har nået utroligt meget på den korte tid, det ser ud
> som om det var vel organiseret, et land du har lyst til at

Ja, det var velorganiseret, en Politiken Plus tur med Albatros. Jeg var dog
lidt utilfreds, da guiden kom tre kvarter for sent om morgenen, da vi skulle
se Taj Mahal, men ellers gik det hele meget fint på trods af den laissez
faire holdning mange indere har.

Absolut et land jeg vil besøge igen. Der var for lidt tid til at indsnuse
atmosfæren (selvom den var varm ~46 grader i Agra!) og på en grupperejse
er det lidt udfordrende at få taget de billeder, jeg gerne ville. Jeg vil
gerne op i bjergene igen (http://www.pbase.com/image/30928560), hvor jeg
synes der er mange rigtigt flotte landskaber
(http://www.pbase.com/image/30928513).

Mange tak for kommentarerne, Max.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-07-04 14:13

"Hans Kruse"
> [...]
> se Taj Mahal, men ellers gik det hele meget fint på trods af den laissez

Hehe - 45 minutter det må betragtes som "on time" i Indien. Jeg plejer at
skulle regne med mindst 2 timer for at booke en togbillet i New Delhi,
og hvis papir arbejdet ikke er i orden, er det om bag i køen igen -
Se det er fordelen ved at rejse på egen hånd, den slags oplevelser. )

> [...]
> gerne op i bjergene igen (http://www.pbase.com/image/30928560), hvor jeg
> synes der er mange rigtigt flotte landskaber

Jeg tager der ned til efteråret, så er der knapt så varmt, og behageligt
i bjergene (som en dansk sommer, hehe).. Hvis du er frisk på en tur
mere så lad os støde hovederne sammen der nede. De steder jeg
planlægger at besøge: Rajastan, Uttar Pradesh, West Bengal, Assam
og så ned til Kerala omkring december/januar, med afstikkere til Goa
og Tamil Nadu..

> Mange tak for kommentarerne, Max.
>
> Mvh, Hans

Det er mig der takker, Hans - Det var jo dejlige billeder! -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-07-04 17:31

> [...]
> planlægger at besøge: Rajastan, Uttar Pradesh, West Bengal, Assam
> og så ned til Kerala omkring december/januar, med afstikkere til Goa

Det ville være spændende, men mine feriedage er ved at være brugt op for i
år. Iøvrigt var bjergene i Ladakh behagelige nu og temperaturen ikke
uudholdelig, som en varm dansk sommer midt på dagen. Jeg skal til
Kalifornien igen til efteråret og vil formentlig forlænge lidt privat også
så jeg kan få lejlighed til mere "bjergarbejde", måske Grand Canyon/New
Mexico via Las Vegas. Jeg ser frem til at se dine billeder. Ellers kunne det
være sjovt at skyde lidt sammen med andre freaks

Mvh, Hans

Fra : John Friis Løndal

Dato : 03-07-04 08:58

>Hej, lige hjemkommen fra Indien har jeg lige lagt nogle billeder af nogle
>mennesker fra turen her
>http://www.pbase.com/hkruse/people_of_india

Flot serier i høj kvalitet, sikke farver du har fået frem. Smiler alle
mennsker i Indien?

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-07-04 00:25

> Flot serier i høj kvalitet, sikke farver du har fået frem. Smiler alle
> mennsker i Indien?

Tak, nej, se min redigerede serie

Fra : Martin Gleit

Dato : 03-07-04 11:02

meget flotte feriebilleder...kan bedst li det med manden der sidder med
ryggen til ved bjerget da det er det mindst turistagtige...

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-07-04 00:26

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote in message
> meget flotte feriebilleder...kan bedst li det med manden der sidder med
> ryggen til ved bjerget da det er det mindst turistagtige...

Mange tak, som nævnt er der nu lagt redigerede billeder op med landskaber,
etc.

Fra : John

Dato : 03-07-04 16:47

> Hej, lige hjemkommen fra Indien har jeg lige lagt nogle billeder af nogle
> mennesker fra turen her
> http://www.pbase.com/hkruse/people_of_india

Flotte billeder fra et dejligt land... bare det var mig

Mvh

John

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-07-04 17:04

Hans Kruse wrote:

> Hej, lige hjemkommen fra Indien har jeg lige lagt nogle billeder af nogle
> mennesker fra turen her
> http://www.pbase.com/hkruse/people_of_india

Jeg synes der er mange jævnt gode billeder, du beskærer meget
tilfældigt, meget ofte har du li'som sigtet efter at ansigterne skal
være midt i billedet.

Jeg synes at CRW_6663.jpg er et godt billede, der rager op over
gennemsnittet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-07-04 00:28

> Jeg synes der er mange jævnt gode billeder, du beskærer meget
> tilfældigt, meget ofte har du li'som sigtet efter at ansigterne skal
> være midt i billedet.

Tak for kritikken, billederne var forholdsvis rå billeder, som nu er
beskåret og lagt op igen.

> Jeg synes at CRW_6663.jpg er et godt billede, der rager op over
> gennemsnittet.

Tak, der er nu en folder med landskabsbilleder inkl.6663.

Mvh, Hans