Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HVordan splitter man en film af?
Fra : Monty

Dato : 01-07-04 09:24

Jeg har med mit Nikon coolpix 2000 optaget en lille stump film på 20 sek. Nu
ville jeg høre om der var nogen som kunne fortælle mig, om det ikke var
muligt evt. at splitte filmen op. Altså finde et program der kunne vise alle
billederne i filmen så man kunne vælge at tage nogle af dem og bruge dem som
still billeder.

Jeg forestillede mig et program som åbneder filem og så ligger der måske 50
billeder og så kunne man udvælge dem man kunne tænke sig. Findes der sådan
et program?

Monty

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-07-04 09:25

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote

VirtualDub. Freeware. http://www.virtualdub.org/

Fra : Peter Holm

Dato : 01-07-04 10:51

Toke Eskildsen wrote:
> "Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote

> VirtualDub. Freeware. http://www.virtualdub.org/

Ja, Virtual Dub fungerer godt.

Åben filmen
File > Save Image Sequence
Filename prefix: Vælg et fornavn som alle billederne fra filmen skal ha
Directory to hold images: Vælg folder hvor billederne skal gemmes.
Output format: Vælg .bmp-format
Tryk OK.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 01-07-04 10:43

Monty wrote:
> [...]
>
> Jeg forestillede mig et program som åbneder filem og så ligger der
> måske 50 billeder og så kunne man udvælge dem man kunne tænke sig.

du kan bruge Power DVD hvis du har det.
Åben medie file.
Pause klippet hvor du vil ha taget billedet, og tryk på det lille Kamera i
displayet.
(Crtl+T, General, Advanced for selv at bestemme hvor billederne skal gemmes
og hvor stort billedet skal være)

Mvh
Peter