Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gråkile ?
Fra : Carsten Holck

Dato : 29-06-04 08:35

Hej,
Jeg har (igen) brug for en gråkile (film) eller rettere en trinkile, hvor er
det muligt at købe en sådan?
Evt. et antal ND filtre, jeg har tidligere brugt Kodak Wratten 96 ND
filtre - men det er 20år siden jeg købte dem og nu er de noget slidt

Det må der da være nogen her der ved ?

tia
--
/carsten

Fra : Peter Schroeder

Dato : 29-06-04 09:43

"Carsten Holck" skrev
> Jeg har (igen) brug for en gråkile (film) eller rettere en trinkile, hvor er
> det muligt at købe en sådan?
> Det må der da være nogen her der ved ?

Gråkiler bruges stadig i vid udstrækning i den
"klassiske del" af den grafiske branche.
Mon ikke Agfa, Kodak eller Heidelberg kan hjælpe?
Wratten filtre er sikkert billigere...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 10:28

Heldigvis faldt Peter Schroeder <petersch@vip.cybercity.invalid> over
tastaturet og
skrev følgende i news:40e12baa$0$215$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "Carsten Holck" skrev
>
> Gråkiler bruges stadig i vid udstrækning i den
> "klassiske del" af den grafiske branche.
> Mon ikke Agfa, Kodak eller Heidelberg kan hjælpe?
> Wratten filtre er sikkert billigere...

Er der nogen der har en addresse til forhandlere ?

--
/carsten

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-06-04 16:05

Carsten Holck wrote:
> Hej,
> Jeg har (igen) brug for en gråkile (film) eller rettere en trinkile,
> hvor er det muligt at købe en sådan?

Nu ved jeg ikke om det er sådan en her du mener
http://www.ugra.ch/angebot/produkte/offsettk/otk.html
eller om du kan bruge sådan en til noget?
Men en ny koster altså kassen.

M.v.h
Niels

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-06-04 17:01

Heldigvis fandt Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk>
tastaturet og skrev i

> Nu ved jeg ikke om det er sådan en her du mener
> http://www.ugra.ch/angebot/produkte/offsettk/otk.html
> eller om du kan bruge sådan en til noget?
> Men en ny koster altså kassen.

Ja, tæt på, men den har en del felter jeg ikke skal bruge.
En simpel trinkile med ca 0-3(4)ND i trin på 0.2 (ca) dvs 15-20 step, hvor
hvert felt er ca 5x30 mm ville være ideelt

/carsten

Fra : Peter Schroeder

Dato : 01-07-04 07:21

"Carsten Holck" skrev

> Ja, tæt på, men den har en del felter jeg ikke skal bruge.
> En simpel trinkile med ca 0-3(4)ND i trin på 0.2 (ca) dvs 15-20 step, hvor
> hvert felt er ca 5x30 mm ville være ideelt

Du skal bruge en eksponeringskile "stepguide"
som fåes med 15 eller 20 trin og bruges til
at vurdere belysningen af offsetplader.
Fuji har haft dem, Agfa har dem og Kodak
har dem. Prisen er svjh omkring 300,00 kr.
Ring og tal med deres grafiske afdeling. De
bider ikke.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 02-07-04 12:01

Peter Schroeder wrote:
> [...]
> Fuji har haft dem, Agfa har dem og Kodak
> har dem. Prisen er svjh omkring 300,00 kr.
> Ring og tal med deres grafiske afdeling. De

Det er den her http://www.stouffer.net/TransPage.htm

M.v.h
Niels