Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digitalkamera
Fra : Jawer

Dato : 28-06-04 19:22

Jeg står for at skulle anskaffe et digitalkamera til mit arbejde men er i
tvivl om hvad det er jeg skal kigge efter.
Vigtigst for kameraet er at det kan tage kniv skarpe billeder af små
detaljer, tæt på (inden for 30-50 cm).
Er det objetiv eller pixels eller noget helt tredje der er afgørende?
Oplys gerne mærke hvis nogen har gode erfaringer

--
Jawer

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 28-06-04 19:38

"Jawer" skrev
> [...]
> Er det objetiv eller pixels eller noget helt tredje der er afgørende?
> Oplys gerne mærke hvis nogen har gode erfaringer

Jeg købte for 3 mdr siden Canon Powershot A300,
som har opfyldt mine forventninger.

Fra www.edbpriser.dk
Canon PowerShot A300
3.2 Megapixel / 16 MB / CCD / Objektiv / CompactFlash
1.243 kr.

Har ingen optisk zoom.

Valgt fordi det skulle være billigt og robust,
fotografere tæt på (5cm mindste afstand).
(Optisk zoom er ikke robust - har oplevet flere haverier p.g.a. dette)
Blitz kan slås fra.

Har også købt 128 MB CompactFlash for at få plads til flere billeder.
Genopladelige batterier og oplader købte jeg også.

Se eksempler på billeder taget med Canon A300 her
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a300_samples.html

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : TC

Dato : 30-06-04 01:10

"Jawer" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det objetiv eller pixels eller noget helt tredje der er afgørende?
> Oplys gerne mærke hvis nogen har gode erfaringer

Objektivet og sensoren er de to vigtigste faktorer, næst efter fotografen, til
gode billeder.
Antallet af pixels er kun afgørende for, hvor stort et print, du bagefter kan
lave, og hvor meget plads der er til beskæring.

Tommy