Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor stort et hukommelseskort skal man køb~
Fra : Streg

Dato : 27-06-04 22:57

Hej

Vi står overfor at købe et Olympus mju 410 digital kamera, da vores gamle
HP 318 ligesom er ved at være out of date. Det skal kun bruges til billeder
af børnene til daglig, samt de få gange, vi skal på ferie

Hvor stort et hukommelseskort skal man købe ? På det gamle HP-kamera var
der plads til ca 130 billeder i mellemste kvalitet på et 64MB kort. Men nu
har vi aldrig fået fremkaldt et billede på papir, så jeg ved egentlig ikke,
om billeder i mellemste kvalitet er gode nok, hvis de skal bruges til
10x15cm billeder.

Hvor meget fylder billederne i disse Olympus kameraer ?

Skal man købe et 256MB eller er et 128MB rigeligt ?

På forhånd tak
/Streg

Fra : fam. Ager

Dato : 28-06-04 06:48

"Streg" <streg@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skal man købe et 256MB eller er et 128MB rigeligt ?

hej

køb et 256 mb.. eller 512 mb..
tag billederne i største opløsning,for så er det mere du kan arbejde med
uden du taber alt for meget kvalitet....

Jeg tager altid kun billeder i største opløsning, og på mit 512 mb kort kan
jeg have ca 60 stk raw billeder alt afhængig af iso indstilling...
(kamera 300D)

Det er jo bedre at du får meget plads end at du mangler plads!!

torben ager

Fra : TC

Dato : 30-06-04 01:05

"Streg" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10x15cm billeder.
>
> Hvor meget fylder billederne i disse Olympus kameraer ?
>
> Skal man købe et 256MB eller er et 128MB rigeligt ?

Kan man mon få for meget hukommelse i et digital kamera? Tror det næppe

Hvis det bare er til et billede eller to nu og da, er 64MB nok, men hvis du også
tager kameraet med på tur, ja så er 256MB måske endda i underkanten, især når
kameraet er på 4Mpixel.

Regn med lige under 1MB pr. billede i højeste opløsning, og brug ikke under næst
højeste, da højere opløsning giver bedre detaljer, i billedet, og det er vel
både børn og ferie minder værd.

Til fremkaldelse i 10*15, kan du nøjes med 1,3Mpixel, men igen, Der smutter små
detaljer, ved lavere opløsning.

Mvh.
Tommy