Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spejlreflekskameraer ??????
Fra : *trads*

Dato : 27-06-04 21:36

Hej
Hvad er egentligt et spejlreflekskamera i forhold til et alm digitalt kamera
???
Fordele / Udlemper ??
Og hvad er bedst ??

Henrik Olesen
Randers
www.salg.olesenbanden.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-06-04 22:31

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> wrote in message
> Hej
> Hvad er egentligt et spejlreflekskamera i forhold til et alm digitalt
> [...]

De fleste ville nok sige at spejlrefleks er bedst og det er det også men
pga. størrelsen er det ikke så attraktivt til feriebrug, her for du
muligheden for en enorm lysgennemgang hvilket betyder meget for omgivelserne
og du ser ned igennem et spejl der står skråt inde i kameraet det vil sige
du ser ud igennem kameraets objektiv og ikke igennem en sekundær søger der
som regel aldrig passer særligt godt.

Det er egentlig den største forskel men der er altid mange flere muligheder
ved et spejlrefleks kamera og også muligheden for at sætte en stor blitz på
og ved de store spejlrefleks kameraer (semi-prof. og prof.) er der som regel
også mulighed for tilslutning til flashanlæg ved en lille udgang kameraet
har.

her er et lille leksikon det er ikke meget men en god lige gennemgang af de
forskellige begreber http://www.inter-photo.dk/253.1.html

Mvh
Simon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-04 09:08

Simon Nielsen wrote:
> De fleste ville nok sige at spejlrefleks er bedst og det er det også men
> pga. størrelsen er det ikke så attraktivt til feriebrug, her for du

Dog vil jeg mene at kvaliteten af billederne gør det yderst
attraktivt til feriebrug, hvis man har mulighed for at medbringe
udstyret.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-06-04 12:10

> Dog vil jeg mene at kvaliteten af billederne gør det yderst
> attraktivt til feriebrug, hvis man har mulighed for at medbringe
> udstyret.

Rigtigt nok det mener jeg også selv, men jeg tænker mere på størrelsen, der
er selvfølgelig lavet nogle mindre størrelser SLR-kameraer der er til at
have med eller i en taske.

Mvh
Simon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-04 12:52

Simon Nielsen wrote:
> Rigtigt nok det mener jeg også selv, men jeg tænker mere på størrelsen, der
> er selvfølgelig lavet nogle mindre størrelser SLR-kameraer der er til at
> have med eller i en taske.

Hvis man ikke får behov for tele synes jeg ikke det burde være et
problem at medbringe noget i størrelse med et 300D + et par
objektiver, en photowallet, nogle flashkort, og et par batterier, det kan
klare det meste.. og fylder ikke så meget endda

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-04 08:49

*trads* wrote:
> Hvad er egentligt et spejlreflekskamera i forhold til et alm digitalt kamera
> ???
> Fordele

Mulighed for at skifte optik, som regel..

Stort, stabilt og rart at holde på.

Mulighed for at efterbehandle med software som C1 (der svjh. kun
understøtter RAW fra DSLR og PhaseOne's egne bagstykker)

Ofte mulighed for høje ISO-værdier (800, 1600, 3200) der har lavere
støj end iso400 på et normalt digitalkamera, dette tillader en at
fotografere i lavt lys uden blitz til fx. gode stemningsbilleder.

Mulighed for lave blændeværdier så man kan fotografere med lille
dybdeskarphed.

> Udlemper ??

Det fylder, specielt hvis man har noget stort teleoptik og en
ekstern flash man skal medbringe.

Det er dyrt, man bruger hurtigt 2-3x kamerahusets værdi på optik og
flash (jeg er ikke selv færdig med at invistere på dette område, og
er allerede fattig .

Videoklip er ikke muligt, dette ser jeg dog ikke selv som en ulempe.

De fleste tillader ikke at bruge LCD som søger.

> Og hvad er bedst ??

Hvis du har råd til god optik og gider slæbe rundt på en fototaske, spejlrefleks.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3