Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Eos 300d firmware-hack
Fra : Knud Bonke

Dato : 25-06-04 16:18

Jeg har installeret det russiske hack til firmwaren på mit
eos300d, og har da også fået de fleste forbedringer ind i menuen.
I henhold til
http://www.bahneman.com/liem/photos/tricks/digital-rebel-tricks.html#what
skulle funktionen med at tage RAW + et .jpeg-billede (i forskellige
størrelser), virke, men det kan jeg ikke få det til.
Funktionen er i menuen, men når jeg har taget et billede i RAW, er der
som hidtil kun .CRW og .THM på kortet.
Skal der bruges speciel software for at kunne se den ekstra .jpeg-fil?
Håber en eller anden har en kommentar.
Hilsen Knud

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-06-04 17:22

On Fri, 25 Jun 2004 17:18:15 +0200, "Knud Bonke"
<bonkeREMOWE@privat.dk> wrote:

> [...]
>som hidtil kun .CRW og .THM på kortet.
>Skal der bruges speciel software for at kunne se den ekstra .jpeg-fil?

Det den funktion gør er at give dig mulighed for at spare plads ved at
vælge et mindre jpg, derved kan der gemmes flere raw billeder på
kortet. Du får ikke et ekstra færdig jpg billede sammen med RAW filen.

I øvrigt er det thm filen der er jpg filen. Prøv at rename een af
disse til *.jpg så kan du åbne denne på normal vis.

MVH Tommy

Fra : Knud Bonke

Dato : 25-06-04 17:52

:
[...]

Ualmindelig mange tak.
Hilsen Knud

Fra : John

Dato : 26-06-04 09:15

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I øvrigt er det thm filen der er jpg filen. Prøv at rename een af
> disse til *.jpg så kan du åbne denne på normal vis.
i øvrigt er det jo sådan, at hvis ikke kameraets processor lavede et
(lille) jpg billede, ville du ikke have mulighed for at se dit billede på
displayet. Du har sikkert også opdaget at previewet er af meget dårligere
kvalitet når du kører RAW. Prøv at zoome previewet efter at du har taget et
RAW billede, så vil du se hvad jeg mener...
--
MVH
John K Hansen