Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Skt. Petersborg
Fra : Poul

Dato : 22-06-04 13:21

Taget med Minolta Dimage A1. Hovedparten af billederne er fra Isac Katedralen, Vinterpaladset og 'The Church
of Resurrection of Christ'.

Sidstnævnte har jeg ikke set et dansk navn for...!

Den egentlige udfordring ved at tage disse billeder var flere store, halvmørke rum hvor blitz er nytteløs (jeg
havde heller ikke trefod med).

Ved hjælp af AS og 2 sek. udløsning forsinkelse gik det meget godt - med lukkertider ned til 1/2 sek.!

Billederne er efterbehandlet med PS Elements 2 og Focus Magic.

http://int.pixum.com/viewalbum/?id=1174893

Mvh. Poul

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 13:47

"Poul"
> Billederne er efterbehandlet med PS Elements 2 og Focus Magic.
>
> http://int.pixum.com/viewalbum/?id=1174893
>

> Mvh. Poul

De står flot Poul, så meget man nu kan se ud fra det
lille format, dam skal du bare være glad for. Ind imellem
ser det ud som om du kunne have brugt mere vidvinkel,
du kan evt. prøve næste gang med treben og skyde flere
billeder og stitche dem sammen. Flor nok! -max-

Fra : Poul

Dato : 22-06-04 13:59

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message news:HTVBc.15752$Vf.905257@news000.worldonline.dk...

> [...]
> du kan evt. prøve næste gang med treben og skyde flere
> billeder og stitche dem sammen. Flor nok! -max-

Ja hvem kan ikke bruge mere vidvinkel - jeg tror jeg tager 95% af mine
billeder med 28mm., eller tæt på.
Min trefod er desværre for stor til min kuffert

Mvh. poul

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 14:10

"Poul"

> [...]
> billeder med 28mm., eller tæt på.
> Min trefod er desværre for stor til min kuffert

Jeg har rigelig vidvinkel i min 14mm den svarer til en 21mm
på mine kameraer, det er for mig en god standart vidvinkel

Der findes både større kuffeter og mindre treben på markedet,
så drop den meget dårlige undskyldning, du kan også overveje
et man kan spænde på feks. en stoleryg oa. de er lige til at ha
i lommen...-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-06-04 15:55

> Der findes både større kuffeter og mindre treben på markedet,

Undskyld, med det /hedder/ sgu'da et stativ på dansk!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 16:02

"Jan Bøgh"
> "-max-"

> Undskyld, med det /hedder/ sgu'da et stativ på dansk!
>
> vh
> --
> Jan Bøgh

Tak Jan, det er korrekt det hedder vidst treben stativ )-max-

Fra : ab

Dato : 24-06-04 16:56

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev bl.a. i en meddelelse

> Tak Jan, det er korrekt det hedder vidst treben stativ )-max-

Vi skal _hvis_ nok ikke ind på, hvad "det" hedder - der menes sikker et
trebenet stativ (hvis der er tale om et stativ i modsætning til et
etbenet) - men det der jo ikke nemt, når man er tilvænnet de internationale
termer.

Efter min bedste overbevisning er fotoet ikke til at falde på halen over.
Styrtende linier er jo normalt ikke noget man tilstræber med mindre der er
tale om en ekstra dimension begrundet i fotografiets øvrige indhold. Jævnt
kedeligt - der må da være mulighed for f.eks. at få lidt forgrund med, der
kan bryde den ensartedede billedflade.

ab

Fra : Poul

Dato : 24-06-04 18:08

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message news:C5DCc.2278$Hc4.846@news.get2net.dk...

> [...]
> kedeligt - der må da være mulighed for f.eks. at få lidt forgrund med, der

Kritikken er godtaget - personligt har jeg ikke noget mod styrtende linier, idet
jeg synes det giver billedet en vis dramatik. Og så har jeg jo ikke et Hasselblad ell. lign.
hvor man kan korrigere når man tager billedet. Jeg VED godt det kan gøres i PP
men jeg synes altså om det som det er. Iøvrigt er det overbelyst (se på den øverste
del af taget), men det er der desværre ikke noget at gøre ved nu. Men jeg er ved at
vænne mig til at bruge online histogrammet, og så skulle hjælpe på det...

Iøvrigt er der flere billeder - det så du vist ikke...?

Mvh. Poul

Fra : Ole Helms

Dato : 22-06-04 17:12

On Tue, 22 Jun 2004 14:20:37 +0200, "Poul"
<posa_nospam@novonordisk.com> skrev:

>Taget med Minolta Dimage A1. Hovedparten af billederne er fra Isac Katedralen, Vinterpaladset og 'The Church
>of Resurrection of Christ'.
>
>Sidstnævnte har jeg ikke set et dansk navn for...!

Kristi (gen)opstandelseskirke.
- fine billeder!

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Poul

Dato : 22-06-04 17:54

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> wrote in message news:ecmgd0t2ptan6iigml7822d75erkv326dd@4ax.com...
> On Tue, 22 Jun 2004 14:20:37 +0200, "Poul"

> [...]

Tak for oplysningen. På engelsk kaldes den også 'Church of the Saviour on the Spilled Blood'. Dette
navn siges at være det 'populære' navn! Jeg tør slet ikke gætte hvad det hedder på russisk...

Mvh. Poul

Fra : wolfgang

Dato : 13-07-04 17:44

"Poul" <pouls edb nospam@post.tele.dk> schrieb:

> Tak for oplysningen. På engelsk kaldes den også 'Church of the Saviour
> on the Spilled Blood'. Dette navn siges at være det 'populære' navn!
> Jeg tør slet ikke gætte hvad det hedder på russisk...

"Kram Voskresenija Kristova" - tilnærmet det latinske alfabet.

--
/w