Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ødelagte jpg filer
Fra : Grethe alsing Peders~

Dato : 21-06-04 07:34

X hej
i lørdags tog jeg en hel masse gode billeder ved min datters studenterfest
med mit digitalkamera ( Canon Ixus V3). På et tidspunkt løber kameraet tør
for batteri og jeg skal skifte det. Desværre får jeg trykket på knappen med
memorykortet i i stedet for ( Compact Flash) så det ryger ud som en raket og
lander i glasset med velkomstdrink. Jeg tørrer kortet så godt jeg kan og
senere på aftenen prøver jeg med en hårtørrer. Her til morgen lykkes det
endelig at få åbnet ind til kortet så jeg kan overføre billederne til pc'en.
Desværre er halvdelen af billederne tilsyneladende ødelagte for de kan ikke
åbnes. Er der noget man kan gøre, nogle programmer som kan reparere filerne.
Billederne er for mig uerstattelige så jeg vil næsten prøve hvad som helst.

Med venlig hilsen
Grethe

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 08:47

"Grethe alsing Pedersen" <gap@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
.
[...]

Det er ikke pænt af mig, men du gav mig dagens grin det lyder som en
vittighed.

Men jeg føler alligevel med dig.
mvh kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 09:05

> [...]
filerne.
> Billederne er for mig uerstattelige så jeg vil næsten prøve hvad som

Hej Grethe

Så uheldig har man bare ikke lov at være!

Men på adressen http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm kan
du hente nogle gratis værktøjer, som kan gennemsøge hukommelseskortet og
finde alt, hvad der kan findes. Men lad endelig være med at bruge alle
mulige andre ting først, såsom Scandisk osv! Jeg vil anbefale dig at
installere File Recovery og derefter lade programmet trylle lidt for dig.

Ellers må vi håbe at der er andre, der har taget billeder.

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-06-04 18:05

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere File Recovery og derefter lade programmet trylle lidt for dig.
>
> Ellers må vi håbe at der er andre, der har taget billeder.

Hej Grethe
Nu har jeg fået det dumme grin af igen - og så vil jeg straks tilslutte mig
Claus's anbefaling; File Recovery finder alt ! Også de billeder, folk troede
de slettede helt inden de solgte deres kamera

--
Jesper
Suzuki GS500E når vejret spiller

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-06-04 09:04

On Mon, 21 Jun 2004 08:34:26 +0200
"Grethe alsing Pedersen" <gap@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ikke åbnes. Er der noget man kan gøre, nogle programmer som kan
> reparere filerne. Billederne er for mig uerstattelige så jeg vil

prøv at kigge på dette program:
http://www.dbrecovery.com/pixrecovery/index.htm
Det siger det kan hente data ud af ødelagte billedfiler (jpeg) og gemme
det restorerede data som bmp.
Om det er godt ved jeg ikkke, men det er da et forsøg værd.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-06-04 18:47

Grethe alsing Pedersen wrote:
> [...]
> Billederne er for mig uerstattelige så jeg vil næsten prøve hvad som helst.

En anden mulighed udover FileInspector Pro:
<http://www.clarity.net/~adam/recoverpix.html>

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Alex Jensen

Dato : 21-06-04 22:08

Du er dog en idiot med stort I, eller også fatter du bare for lidt.
Hvad var det, som du ikke forstod? Er der noget vi skal skære ud i pap,
bare alene for din skyld?

..... for så vil jeg gerne være behjælpelig.... for vi skulle jo nødigt have
en lalleglad jubelidiot til at rende rundt og fatte nul og en hat...

det er jo dyrplageri !!!!

Mvh Alex

Fra : John

Dato : 22-06-04 00:34

"Alex Jensen" <news@offline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
have
> en lalleglad jubelidiot til at rende rundt og fatte nul og en hat...

Øhhhh....

Fra : Alex Jensen

Dato : 22-06-04 05:56

En har lige mistet alle sine billeder og spørger om hjælp,
så kommer manden bare og insinuerer at hun ikke kan stave.

Hendes indlæg indeholdt at absolut minimum af stavefejl,
så derfor synes jeg kommentaren var malplaceret.

Mvh Alex

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-06-04 07:12

Alex Jensen wrote:
> [...]
>
> Hendes indlæg indeholdt at absolut minimum af stavefejl,
> så derfor synes jeg kommentaren var malplaceret.

Rolig nu. Det er Steen's signatur, det er således ikke en kommentar til
det specifikke indlæg. Alle Steen's indlæg fra i går har den signatur.

--
Don't waste space

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-04 14:34

> [...]
>
> Hendes indlæg indeholdt at absolut minimum af stavefejl,
> så derfor synes jeg kommentaren var malplaceret.

Tag det roligt Alex

Det er bare ikke gået op for Steen, at det er aldeles uforskammet, at
kommentere eller henlede opmærksomheden på andres stavefejl, uanset om det
er i denne tråd, eller andre steder. Internet og NG's er for alle, uanset
om man er bogligt begavet, praktisk begavet, eller udpræget praktisk
begavet. Hvis alle vidste, hvor de stavede forkert, så lod de sikkert være.
Hvis Steen vidste, hvornår han var uforskammet, så havde han aldrig skrevet
den signatur.

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 14:40

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis Steen vidste, hvornår han var uforskammet, så havde han aldrig skrevet

Skål på det!!)-max-

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-06-04 15:15

Benny Mortensen wrote:

> Det er bare ikke gået op for Steen, at det er aldeles uforskammet, at
> kommentere eller henlede opmærksomheden på andres stavefejl, uanset om det
> er i denne tråd, eller andre steder.

Ligesom det ikke er gået op for alle, hvad en signatur er og hvad den
bruges til ?

Kan du henvise til en artikel hvor Steen kommenterer stavefejl ?

--
Don't waste space

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-04 22:34

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruges til ?
>
> Kan du henvise til en artikel hvor Steen kommenterer stavefejl ?

Jeg kan fortælle dig, at mine batterier løb tør, den 9 / 6.... i min
nummerlogger, så det var i hvert fald mindst 6 måneder og 9 dage, plus hvor
længe de nu måtte have sat deri, sidste år. Så det er godt og vel 300 % af
dine dokumenterede påstande, + det løse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Alex Jensen

Dato : 24-06-04 08:20

Hej Steen,

Eftersom din signatur, rent tekstmæssigt udgjorde over 80% af dit
samlede svar, så overså jeg faktisk at det var en signatur. En signatur
der fylder mere end ens reelle budskab, kan kun være fordi man
har for lidt at sige, og man ønsker at det skal se ud af mere.

- ligesom i de gode gamle folkeskoledage, hvor man brugte
pitch 12 og 1,5 linieafstand for at stilen skulle fylde mere og imponere
læreren!

Jeg vil stadig mene at den er malplaceret. Den er sikkert god i nogle
tråde. Men lige her synes jeg den var for meget. Det har hun iøvrigt
også selv tilkendegivet senere i tråden.

Mvh Alex

Fra : Thomas Corell

Dato : 24-06-04 10:23

Alex Jensen wrote:

> - ligesom i de gode gamle folkeskoledage, hvor man brugte
> pitch 12 og 1,5 linieafstand for at stilen skulle fylde mere og imponere
> læreren!

Eller når man (bund) citerer revl og krat.

FUT: dk.admin.netikette

--
Don't waste space

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-06-04 11:48

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> Hvis Steen vidste, hvornår han var uforskammet, så havde han aldrig skrevet

Siden din emailadresse nu bouncer, får du mit svar på tiltale her.

Jeg har en ganske god fornemmelse for at være høflig, når det passer sig
og vice versa.

Jeg peger på ingen måde på skribentens evne til at stave eller formulere
sig. Signaturen, som er helt fri... for alle, er blot det sted, hvor jeg
lufter mine holdninger til forskellige "kæpheste".

Dette giver vejledningen mig hjemmel for. Se her:
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Hvis du søger på Google Groups, vil du kunne se nogle af de kæpheste jeg
har haft igennem årene.

Desuden svarede jeg jo kort og præcist på skribentens spørgsmål, hvilket
vel ikke er uhøfligt?

FUT: dk.admin.netikette.

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-06-04 08:00

> [...]

> Er der noget man kan gøre, nogle programmer som kan reparere filerne.
> Billederne er for mig uerstattelige så jeg vil næsten prøve hvad som

Jeg har utroligt gode erfaringer med dette lille stykke freeware:
http://www.topshareware.com/Zero-Assumption-Digital-Image-Recovery-download-
3322.htm

/Alex

Fra : Henrik S.

Dato : 22-06-04 12:32

Steen Suder: Det kan godt være, at du er irriteret over at andre ikke
staver korrekt. Men din signatur er dybt arrogant og malplaceret i
mange sammenhænge - fx. denne tråd. Og det viser, at du ikke har
forstået en vigtigere ting end korrekt stavemåde - nemlig at man
kommunikerer med rigtige, levende mennesker!

FJERN DEN SIGNATUR ØJEBLIKKELIG!

Der er tilstrækkeligt med arrogante og nedladende typer i forvejen på
Usenet - så skriv fx. et læserbrev til Berlingske Tidende i stedet
hvis du vil afreagere ....

Henrik S.

Fra : Deaster

Dato : 22-06-04 13:01

Henrik S. wrote:

> [...]
> forstået en vigtigere ting end korrekt stavemåde - nemlig at man
> kommunikerer med rigtige, levende mennesker!

Punkt 1: Kan du ikke lige lære at citere korrekt ?
Punkt 2: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Punkt 3: Hvor ser du lige en underbygning for dit ultimative krav

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Grethe alsing Peders~

Dato : 23-06-04 21:13

Hej alle

Tusind tak for hjælpen - både med programmer til gendannelse af mine
billeder - det lykkedes med Photorescue som jeg måtte købe for ca 37
dollars- og fordi I forsvarede mig og mit indlæg i debatten om stavefejl.

Med venlig hilsen

Grethe Alsing Pedersen

Fra : Deaster

Dato : 23-06-04 21:16

> [...]

> billeder - det lykkedes med Photorescue som jeg måtte købe for ca 37
> dollars- og fordi I forsvarede mig og mit indlæg i debatten om

Er der nogen der har kommenteret dine stavefejl ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Grethe alsing Peders~

Dato : 24-06-04 05:30

Hej Deaster

Du har vist ikke læst samtlig indlæg på dette emne. Prøv at læse dem alle
igennem.

Venlig hilsen

Grethe

Fra : Deaster

Dato : 24-06-04 07:29

Grethe alsing Pedersen wrote:

> Hej Deaster
>
> Du har vist ikke læst samtlig indlæg på dette emne. Prøv at læse dem
> alle igennem.

Jeg har læst dem, og hvor er der nogen som kommenterer dine stavefejl ?

Btw. gider du ikke topcitere istedet, det gør det noget nemmere at
følge tråden ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-06-04 10:19

Grethe alsing Pedersen wrote:
> Hej alle
>
> Tusind tak for hjælpen - både med programmer til gendannelse af mine
> billeder - det lykkedes med Photorescue som jeg måtte købe for ca 37

Hvis du havde henholdt dig mit forslag, havde det været gratis.

> dollars- og fordi I forsvarede mig og mit indlæg i debatten om stavefejl.

Det må være min signatur, du tænker på.
En signatur er ens egen og der er ikke noget formelt eller uformelt krav
til dens udseende. Holder den sig ikke indenfor
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html> (læs siden!) og/eller den
gældende, danske lovgivning er der et problem - ikke før.

Hvis man er utilfreds med USENET-skribents opførsel, må man klage til
skribentens udbyder.

FUT: dk.admin.netikette.

NB:
Jeg ændret min signatur en smule, men meningen er stadig den samme.

--
Steen Suder