Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt objektiv.
Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-06-04 22:59

Hej NG

Jeg søger et super objektiv til mit Nikon kamera, helst gerne Nikon D-Serie,
men enten Sigma, Tamron el. lign. der også har lavet gode objektiver kan
også bruges.

Jeg skal bruge et stort godt objektiv med en rigtig god lysgennemgang og
gerne med en Makrofunktion, det skal helst gerne have en zoom, noget omkring
en 24-80 eller noget i den stil, et stort godt allround objektiv jeg har
selv en 70-210 og 400 mm samt en 50 mm, og så har jeg en lidt billig sigma
24-70 og jeg er ikke helt tilfreds med det. Jeg har tit set Fotografer rende
rundt med et objektiv der ser virkeligt stort og bredt ud selv om det er et
lille (altså ikke så stor brændevidde) zoom objektiv og tænkt at det må da
være godt. Er der nogle gode forslag?

Jeg har selv kigget lidt på disse

Faste makro:
Nikon Telephoto AF Micro Nikkor 105mm f/2.8D
Tamron Telephoto SP AF 90mm f/2.8 Di Macro
Sigma Telephoto 105mm f/2.8 EX Macro

Zoom:
Nikon Zoom Wide Angle-Telephoto AF Zoom Nikkor 24-85mm f/2.8-4.0D IF
Sigma Zoom Wide Angle-Telephoto 24-135mm f/2.8-4.5 Aspherical IF
Tamron Zoom Wide Angle-Telephoto AF 28-75mm f/2.8 XR Di
Tokina Zoom Wide Angle-Telephoto 28-70mm f/2.8 ATX Pro-SV

Det er lidt forskellige ting og sager men andre ideer er selvfølgelig
velkomne, prisklassen skal gerne ligge omkring disse, og evt. ideer til hvor
man kan købe sådanne billige objektiver indefor EU er mere end velkomne

Mvh
Simon