Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 5400 er det ok
Fra : Palle S.

Dato : 19-06-04 15:22

Som erstatning for mit gamle Fuji Finepix 4900z er jeg faldet over dette
Nikon Coolpix 5400

Er der nogen indvendinger evt link til en pris under 4500 som jeg har set
det til

Venligst Palle

Vanløse

Fra : Peter C:\\>

Dato : 19-06-04 16:04

"Palle S." <lord_farquard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nikon Coolpix 5400
>
> Er der nogen indvendinger evt link til en pris under 4500 som jeg har set

Jeg har et, og synes det er rigtig lækkert (men jeg har så heller ikke nogle
af de direkte konkurrenter at sammenligne med)
Mekanisk virker det meget solidt, og i god kvalitet. Knapperne er præcise og
"lækre" at betjene.

Største ulempe er den manglende AF-assist lampe, der kan vanskeliggøre at
kameraet kan autofocussere under ringe lysforhold.

Mindre irritationsmomenter er det gammeldags beskyttelsesdæksel til linsen,
samt gummiklapperne der beskytter de forskellige stik-tilslutninger (de er
lidt gnidrede, og svære at "arbejde" med).

Det kan optage film med lyd, men kvaliteten er kun brugbar til
"nødstilfælde". Der er meeeeeget langt op til et rigtigt videokamera. (men
det er det vist ikke ene om...)
Det bruger CF-kort (en fordel...synes jeg) og et specielt Nikon-batteri (en
ulempe...synes jeg) der dog holder rigtig længe på en opladning.
Det medleverede 32Mb kort er aaaaaalt for lille....128 eller 256Mb er et
must.

Håber det kan bruges

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-06-04 16:29

On Sat, 19 Jun 2004 16:22:23 +0200, "Palle S."
<lord_farquard@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Nikon Coolpix 5400
>
>Er der nogen indvendinger evt link til en pris under 4500 som jeg har set

Skal det være lidt billigere (og du kan leve med en engelsk manual) så
kan du købe det i Tyskland, f.eks. hos www.Digitalo.de. Det koster 511
euro + porto (14E v. forudbetaling, 29E v. efterkrav)

KS