PC tastatur og mus til Mac
Fra : Søren

Dato : 11-08-04 22:32

Hej

Jeg har idag en PC med en god fladskærm til. Jeg har mulighed for at få en
450 MHZ G4 med masser af ram og OSX. For at spare på skrivebordspladen kunne
jeg godt tænke mig at benytte en swichbox, således at jeg kan bruge samme
skærm, tastatur og mus til begge computere.

Jeg har en swichbox med USB til 2 CPU'er liggende. Tror i det vil være
muligt at få det til at fungere og i givet fald hvordan finder jeg nogle af
de specielle Mac taster -Æble osv.

Søren

---

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-08-04 22:26

S?ren <xxsrl@get2net.dk> wrote:
> Hej

> Jeg har idag en PC med en god fladsk?rm til. Jeg har mulighed for at f? en
> 450 MHZ G4 med masser af ram og OSX. For at spare p? skrivebordspladen kunne
> jeg godt t?nke mig at benytte en swichbox, s?ledes at jeg kan bruge samme
> sk?rm, tastatur og mus til begge computere.

> Jeg har en swichbox med USB til 2 CPU'er liggende. Tror i det vil v?re
> muligt at f? det til at fungere og i givet fald hvordan finder jeg nogle af
> de specielle Mac taster -?ble osv.

Det gør du nok ikke uden dertilhørende SW, hvis der er tale om et MS
eller logitech tstatur kan du formegenlig bruge deres SW.

mht musen er det ikke et probem, 2 knapper + scroll er understøøtet i
OSX's HID driver, hvis du har flere knapper eller ønsker at
programmere dem kan du se om producenten har en mac driver eller
investere i USBoverdrive muse driveren.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 21:45

On 2004-08-11 23:32:02 +0200, "Søren" <xxsrl@get2net.dk> said:

> [...]
> muligt at få det til at fungere og i givet fald hvordan finder jeg nogle af

Du kunne jo også lige som jeg, gøre det, at du bruger mac-tastaturet
til pcén - det fungerer fint i usb-stikket. Alle taster og funktioner
er der, blot ikke med helt samme placering.

Svend Erik

Fra : No1

Dato : 13-08-04 14:21

> Jeg har en swichbox med USB til 2 CPU'er liggende. Tror i det vil være
> muligt at få det til at fungere og i givet fald hvordan finder jeg nogle af
> de specielle Mac taster -Æble osv.

Tasterne med windows-kluden svarer til æble tasterne, hvis du ikke har
installeret fx Logitechs keyboard software.

Med to CPU'er mener du vel 2 computere? En dual powermac indeholder fx 2
cpu'er i en computer.

Fra : Søren

Dato : 13-08-04 16:22

> Med to CPU'er mener du vel 2 computere? En dual powermac indeholder fx 2
> cpu'er i en computer.

Ja du har helt ret - Det er 2 computere jeg mener. Det lyder til at det kan
lade sig gøre. Jeg prøver at stille det op og ser hvordan det går.

Tak for hjælpen.

Søren

---