airport express :)
Fra : Michael Holm

Dato : 06-08-04 13:35

ville bare lige sige den landede igår og det funker !
Ikke lige efter at havde køre airport express assistenten, jo det
virkede jeg var bare ikke tilkoblet min normale base, men efter at havde
sat de 2 baser til at arbejde sammen, så funkede det hele !

Det er altså genialt !!

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-04 23:13

In article <1gi3prg.1kq6vtbkq7ykgN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> [...]
> virkede jeg var bare ikke tilkoblet min normale base, men efter at havde
> sat de 2 baser til at arbejde sammen, så funkede det hele !

Jamen indstillede du ikke det i assistenten? Man skal jo bare vælge at
lave et udvidet netværk (WDS). Men der er jo det problem, at man ikke
kan bruge WAP, men skal bruge WET eller ingenting som sikkerhed. Og det
skal man jo lave om på den første base, hvis den er stillet til WAP.

> Det er altså genialt !!

Lige nu sidder jeg i køkkenet, og det giver altså ikke nogen optimal
stereovirkning, at musikken kommer ud af højttalerne i kontoret. Men
ellers er det jo smart. Jeg synes også, vi har fået en hel god dækning i
huset. Kontoret er i den ene ende. Her kan Express modtage og sende til
børneværelset ovenpå og naturligvis til min TiBook, når jeg er på
kontoret. Extreme basen er så kommet i kælderen. Den står centralt i
huset og dækker stuen i enden modsat kontoret. Jeg har lige været ovenpå
i aften og kørt iStumbler. Der er minsandten også forbindelse i
soveværelset, som ligger i modsatte ende af huset. Begge baser kan
fanges, men Extreme i kælderen er kraftigst. Jeg tror altså, den sender
lidt kraftigere end den snow AirPort base, jeg havde før.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : No1

Dato : 07-08-04 09:06

> [...]
> kan bruge WAP, men skal bruge WET eller ingenting som sikkerhed. Og det
> skal man jo lave om på den første base, hvis den er stillet til WAP.

Mener du WPA og WEP?

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-04 14:51

In article <41148d75$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Mener du WPA og WEP?

Ja. Jeg læsper bare lidt i dag. Man kan ikke bruge WPA eller Personal
WPA, hvis man udvider sit trådløse netværk med flere baser trådløst. Det
hedder WDS (Wireless Distribution Service). Man kan derimod godt bruge
128 bit WEP. Det kan jeg bare ikke finde ud af at sætte op, så den gamle
iMac med Linksys Bridge WET-11 kan være på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 08-08-04 10:39

> [...]
> kan bruge WAP, men skal bruge WET eller ingenting som sikkerhed. Og det
> skal man jo lave om på den første base, hvis den er stillet til WAP.

Havde for travlt med bare at sætte til, så jeg har nok overset nogle af
de finere detaljer :)

> Lige nu sidder jeg i køkkenet, og det giver altså ikke nogen optimal
> stereovirkning, at musikken kommer ud af højttalerne i kontoret.

Vi har en stor stue der går i et med køkkent, højtaler står på nærmst på
loftet lige nu midt i det kæmpe rum, vi har lige hivet loft ned, så vi
har åbent til kip!

> [...]
> fanges, men Extreme i kælderen er kraftigst. Jeg tror altså, den sender
> lidt kraftigere end den snow AirPort base, jeg havde før.

det lyder da godt!

Lige nu sidder jeg i udstuen, stadig med morgenkaffe, Thea har lige råbt
om jeg gad at skrue op for Terkel i knibe der kører indenfor - jeg
elsker det