Lp'er til mp3
Fra : Orla Norup

Dato : 06-08-04 11:20

Hej
Jeg har engang stød på en website med oplysninger om hvordan man konverterer
gamle lp'er til mp3. Men nu kan jeg ikke finde den. Er der nogen der kan
hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Orla Norup
Kildevænget 20 | 8800 Viborg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-08-04 03:05

Orla Norup <on@saxotech.com> wrote:

> [...]
> gamle lp'er til mp3. Men nu kan jeg ikke finde den. Er der nogen der kan

Hej Orla.

jeg har overspillet mine LP´er således:

1. Køb Griffin iMic ( ikke dyr
2. kobl til stereo og mac
3. Download < http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17392>
4. Indstil til højeste værdier (stereo, bitrate, mHz, mm.)
5. Så smækker du skiven på, trykker optag på computeren, og vupti
pladerne er indenbords
6. Download "Amadeus" til redigering,
<
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&st
r=amadeus&plt%5B%5D=macosx&x=13&y=8>

Håber at "opskriften" kan bruges , det har fungeret fint for mig
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-08-04 10:22

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> r=amadeus&plt%5B%5D=macosx&x=13&y=8>
>
> Håber at "opskriften" kan bruges , det har fungeret fint for mig

Der har sneget sig en lille fejl ind, det første link er ikke det jeg
brugte, men programmet : "Audiocorder"
<
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&st
r=audiocorder&plt%5B%5D=macosx&x=13&y=8>
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-08-04 21:18

Det har jeg også gjort!

Jeg bruger: <http://audacity.sourceforge.net/>
Men jeg vil da kigge lidt på Audio Recorder...

Hvorfor egentligt? Jeg bruger "CD-kvalitet": 44,1 kHz, 16 bit stereo.

Bare for at være nysgerrig: Hvad redigerer du? Jeg skærer blot
optagelsen op i de enkelte numre.

Uh. Det koster jo penge...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-08-04 22:42

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Bare for at være nysgerrig: Hvad redigerer du? Jeg skærer blot
> optagelsen op i de enkelte numre.

Jeg glemte at tilføje: Bagefter gemmer jeg de enkelte numre fra Audacity
som AIFF-dokumenter og trækker dem ind i iTunes. Der kan jeg brænde en
CD eller konvertere til AAC.

Egentligt undrer det mig: Apple er så stolte af CoreAudio og iTunes, men
hvorfor laver de ikke en simpel optagefunktion i iTunes? Det ville være
lettere for os dødelige, som ikke har brug for avancerede
redigeringsfunktioner.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-04 23:26

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Egentligt undrer det mig: Apple er så stolte af CoreAudio og iTunes, men
> hvorfor laver de ikke en simpel optagefunktion i iTunes?

Itunes er et afspilnmingsprogram, redigeringsprogrammet hedder
Garageband

Tilsvarende redigerer vi ikke vores videiofilm eller DVD skiver i
QuikTime Player, men i iMovie og iDVD.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk/080804/at_vaere_lagt_for_had>

mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision TFT

Fra : Ole Jensen

Dato : 09-08-04 18:53

> [...]

> hvorfor laver de ikke en simpel optagefunktion i iTunes? Det ville være
> lettere for os dødelige, som ikke har brug for avancerede

Du kan rent faktisk importere dine lydfiler direkte i iMovie.
Det var et fif jeg læste om for et par måneder siden.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan