Thunderbird er vist en beta
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-04 21:44

Det er vist rigtigt, at nyhedslæseren Thunderbird, som jeg her bruger,
stadig er lidt af en beta-version. Den virker fint i dk.edb.mac, hvor
den viser alle indlæg, hvilket jeg har valgt. I dk.sport.cykling
derimod, forsvinder alle indlæg, så snart jeg har læst dem, selv om den
er stillet til at vise alle. Hvis der derimod vælger at se de sidste fem
dages indlæg, dukker de alle op.
   I dk.edb.internet insisterer den på, at der er 937 ulæste indlæg. Det
står altid i parantes efter gruppenavnet. Så snart jeg åbner gruppen,
bliver de pludselig læste, og der er ikke nogen ulæste. Med mindre
altså, der er nogen reelt ulæste. Når jeg så hopper over på en anden
gruppe, eller blot lader Thunderbird være et stykke tid, så står der
atter, at der er 937 ulæste beskeder. Det må da betegnes som småfejl
(bugs) og vise, at programmet endnu ikke er helt færdigpoleret.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-08-04 22:23

> Det er vist rigtigt, at nyhedslæseren Thunderbird, som jeg her bruger,
> stadig er lidt af en beta-version.

Jeg synes også det er træls, at man ikke kan citere en markeret del af
et tidl. indlæg eller en tidl. mail. Enten tager Thunderbird hele
indholdet med eller intet.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-04 22:47

In article <1gi0owp.1r7c87vvxgce8N%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Jeg synes også det er træls, at man ikke kan citere en markeret del af
> et tidl. indlæg eller en tidl. mail. Enten tager Thunderbird hele
> indholdet med eller intet.

Ja, det savner jeg også. Konklusionen på min test er vist, at det er
bedst at læse i Thunderbird og skrive i MT-NewsWatcher. Sidstnævnte har
i øvrigt den særhed, at hvis et indlæg er i Unicode, så bliver det vist
med en mindre skrift af en anden type. Og jeg kan ikke se, at det kan
ændres noget sted.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-04 06:59

> [...]
> i øvrigt den særhed, at hvis et indlæg er i Unicode, så bliver det vist
> med en mindre skrift af en anden type. Og jeg kan ikke se, at det kan

Jeg mener at man skal indstille hvilken font man vil anvende for hvert
tegnsæt: MT-Newswatcher -> Indstillinger -> Fonts, pop-opmeuen "Fonts
for language" (frit efter hukommelsen)

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 380GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-04 22:55

In article <euu8u1-k44.ln1@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg mener at man skal indstille hvilken font man vil anvende for hvert
> tegnsæt: MT-Newswatcher -> Indstillinger -> Fonts, pop-opmeuen "Fonts
> for language" (frit efter hukommelsen)

Det er rigtigt, men når man lige kigger ned over listen, så er det
kinesisk, kyrillisk og den slags. Jeg har derfor ikke regnet med, at det
var noget, jeg havde brug for. Der der dog en Central European, når man
kigger godt efter, foruden den Western, som bruges normalt. Det må
næsten være Central European, der så drejer sig om. Den stod til Courier
CE 10 punkt, så det passer meget godt, at det er den, man ser. Jeg
prøver, om det hjælper at ændre den.
--
Henrik Münster
Esbjerg