Steve Jobs opereret for kr¾ft
Fra : Henrik MŸnster

Dato : 02-08-04 20:47

I har vel alle sammen hørt, at vores elskede Steve Jobs netop er blevet
opereret for en ø-celletumor i bugspytkirtlen? Tumoren blev heldigvis
opdaget i tide, og han skal ikke have kemoterapi eller strålebehandling.
Han tager nu nogle ugers rekreation.

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-08-04 21:58

Henrik MÆ’nster <henrik@muenster.dk> wrote:

> ø-celletumor

den må doktoren nok lige foklare ?

/thomas
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-04 23:13

On 2004-08-02 22:57:58 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> den må doktoren nok lige foklare ?

Kræft udgår jo fra normalt væv. En kræftcelle er en normal celle, der
er muteret (har fået ændret sit DNA), så den vokser uhæmmet.
Bugspytkirtlen (Pancreas) producerer en del forskellige enzymer og
hormoner. Den producerer bl.a. insulin. Det sker i nogle celler, der er
grupperet i øer, der hedder de Langerhansske øer (efter Theodor
Langerhans). Så en ø-celle-tumor er altså en kræftknude, der udgår fra
disse celler.
   Den meget mere almindelige form for kræft i bugspytkirtlen er
adenocarcinom (adeno er noget med kirtler, så den udgår fra nogle andre
celler). Den er meget mere ondartet, og kun ganske få bliver helbredt.
Desværre er øcelletumoren så sjælden, at den ikke rigtig skilles fra de
andre i mine bøger. Det er nævnt, at den eksisterer og er sjælden. Men
hvilken symptomer den specifikt giver, og hvordan den opdages og
helbredes, står der ikke noget om. For jeg kan da forestille mig, at
den må opføre sig lidt anderledes end den almindelige form for kræft i
bugspytkirtlen
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-08-04 00:55

> Han tager nu nogle ugers rekreation.

Og i den forbindelse så har han bare at være klar d.31 i Paris, ellers
kan han også komme en tur over knæet

Fra : Christian Bech

Dato : 03-08-04 21:29

Henrik MÆ’nster <henrik@muenster.dk> wrote:

Hej Mfnster

Hvordan fik du Unison til at skrive dele af dit navn med kursiv?

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 22:06

Christian Bech wrote:
> Henrik MÆ’nster <henrik@muenster.dk> wrote:
>

> Hej Mfnster
>
> Hvordan fik du Unison til at skrive dele af dit navn med kursiv?

Jeg ved ikke, hvad der gik galt i det indlæg. Normalt kan Unison da godt
finde ud af æøå, og jeg har ikke pillet ved noget. Det sjove f i kursiv
er jo det, der i Mac OS 9 og før ofte blev brugt i et mappenavn som
forkortelse for det engelske "folder".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 23:03

Henrik Münster wrote:

> [...]
> finde ud af æøå, og jeg har ikke pillet ved noget. Det sjove f i kursiv
> er jo det, der i Mac OS 9 og før ofte blev brugt i et mappenavn som

Hov, nu kan jeg se det. Det var en ældre version af Unison. Den nye kan
godt finde ud af det. Ellers pudsigt, men de her to sidste indlæg af
vores dukker ikke op i Unison. Den kan nok ikke lide, man diskuterer
dens fejl.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 03-08-04 23:08

> [...]
> godt finde ud af det. Ellers pudsigt, men de her to sidste indlæg af
> vores dukker ikke op i Unison. Den kan nok ikke lide, man diskuterer

He. Du trænger gevaldigt til at holde op med at holdeferie, så du kan
besinde dig og nøjes med MT-Newswatcher,

Det ville også pynte på min iChat med et billede med slips igen. Lige nu
er der kun et billede af Reippuert.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-04 18:19

Christian Bech wrote:

> [...]
> besinde dig og nøjes med MT-Newswatcher,
>
> Det ville også pynte på min iChat med et billede med slips igen. Lige nu

Hvad har det med min nyhedslæser at gøre?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-04 10:36

> Hvad har det med min nyhedslæser at gøre?

Jeg går ud fra, at dit iChat-fravær skyldes travlhed med nyhedslæsere og
ikke at du undlader at logge på, når jeg er online.

Derudover er jeg næsten rørt over, at du mener, at jeg er i stand til at
skrive noget sammenhængende.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-04 11:01

In article <1gi2lha.1chg2do15mp2zxN%nospam@ebbesen.mail.dk>,
nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) wrote:

> Jeg går ud fra, at dit iChat-fravær skyldes travlhed med nyhedslæsere og
> ikke at du undlader at logge på, når jeg er online.

Faktisk bruger jeg næsten aldrig iChat. Jeg brugte det en del, da det
lige kom frem. Men jeg opdagede hurtigt, hvor lang tid der går med det.
Siden har jeg holdt iChat lukket. Men det er da rigtigt, der var en
lille periode her i sommer, hvor jeg af en eller anden grund havde det
åbent. Nå ja, så bruger jeg Netscape som browser på arbejdet. Der logger
man jo også på AIM. Jeg kan ikke finde ud af at slå det fra, og da
computeren er tændt det meste af dagen, så er jeg vel logget på der.
Noget andet er, at jeg ofte ikke sidder ved computeren og kan svare.

> Derudover er jeg næsten rørt over, at du mener, at jeg er i stand til at
> skrive noget sammenhængende.

Det har jeg da aldrig sagt, har jeg?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-04 12:25

> [...]
> computeren er tændt det meste af dagen, så er jeg vel logget på der.
> Noget andet er, at jeg ofte ikke sidder ved computeren og kan svare.

Ah, så er det derfor, du sidder så fint med jakkesæt på i dagtimerne.
Det undrede mig også en del, at du altid havde fri om dagen.

> Det har jeg da aldrig sagt, har jeg?

Det er sikkert fordi mit indlæg ikke hang sammen. At spørge til
sammenhængen forudsætter på en eller anden måde en i det mindste vag
tiltro til, at jeg ville kunne konstruere den.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-04 07:01

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det ville også pynte på min iChat med et billede med slips igen. Lige nu
> er der kun et billede af Reippuert.

Det kan da ik' være så slemt. En Ferrari ser sgi da osse flottere ud
på Strandvejen end på Fredriksundsvej.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 380GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-04 10:36

> Det kan da ik' være så slemt. En Ferrari ser sgi da osse flottere ud
> på Strandvejen end på Fredriksundsvej.

Ikke desto mindre har du da skiftet billedet ud.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-04 10:58

In article <1gi2lnd.dy384617kzx4fN%nospam@ebbesen.mail.dk>,

> Ikke desto mindre har du da skiftet billedet ud.

Er det Morten eller mig, du mener? Jeg har da ikke skiftet mit billede
ud. Når jeg får spam med mig selv som afsender, er der da et billede af
mig selv med slips og det hele.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-04 12:25

> Er det Morten eller mig, du mener? Jeg har da ikke skiftet mit billede
> ud. Når jeg får spam med mig selv som afsender, er der da et billede af
> mig selv med slips og det hele.

Det er Morten. han har eksperimenteret med forskellige portrætter uden
dog at synes helt tilfreds. Nu er han tilbage ved et Apple-logo.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-04 12:59

In article <1gi3kyf.12d8c2l1czomtuN%nospam@ebbesen.mail.dk>,
nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) wrote:

> Det er Morten. han har eksperimenteret med forskellige portrætter uden
> dog at synes helt tilfreds.

Det er nok også en svær opgave.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-04 13:13

> Det er nok også en svær opgave.

Utaknemmelig og ydermere yderst smertefuld for os, der har været vidner
til det.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-04 14:23

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Utaknemmelig og ydermere yderst smertefuld for os, der har været vidner
> til det.

Du er ond, og jeg har forbaremet mig og underholdt dig i al din kedsomhed.

Fra : Christian Bech

Dato : 10-08-04 12:40

> Du er ond, og jeg har forbaremet mig og underholdt dig i al din kedsomhed.

Det er jo det - det betød at jeg blev udsat for den skadelige virkning i
længere tid.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-08-04 15:58

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det er jo det - det betød at jeg blev udsat for den skadelige virkning i
> længere tid.

tja jeg er vel i bund og grund en skidt knægt...

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk/080804/at_vaere_lagt_for_had>

mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision TFT