FileMaker 7, master-detail & import
Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-04 12:51

Jeg sidder og arbejder med en FileMaker database og har to problemer jeg
ikke lige kan klare:

Det er muligt at angive relationer mellem tabellerne i den samme
database, som nu ligger i samme fil. Men, hvordan angives en
master-detail?

Umiddelbart ville jeg sige at det måtte være på denne måde:

Master ----->----- Detail

Men nogle systemer lader pilen pege den modsatte vej. Derudover bliver
jeg lidt forvirret over at man også kan vælge eksempelvis =>.

Endelig. Det er lykkedes at importere data til den ene tabel. Men
hvordan importerer jeg data til de tre andre tabeller; FM synes at tage
det for givet at man kun vil importere til den »første« tabel.

--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-04 12:58

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Endelig. Det er lykkedes at importere data til den ene tabel. Men
> hvordan importerer jeg data til de tre andre tabeller; FM synes at tage
> det for givet at man kun vil importere til den »første« tabel.

Dén har jeg nu fundet ud af. Man skal såmænd blot vælge det rigtige
layout.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 03-08-04 09:09

> [...]

> Men nogle systemer lader pilen pege den modsatte vej. Derudover bliver
> jeg lidt forvirret over at man også kan vælge eksempelvis =>.

Og den pil betyder noget helt andet end 1-M, M-1, 1-1 eller M-M
relationer. Det angives lidt bagvendt et lidt andet sted.

De går åbenbart ikke ud fra at folk i forvejen kender databaseteori og
til relationsdatabaser som Oracle med tilhørende udviklngsværktøjer?
--
Per Erik Rønne