TextEdit og sikkerhedskopi
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 15:34

Laver TextEdit egentlig en sikkerhedskopi af det dokument, man arbejder
på? Der er en indstilling, hvor man kan vælge, at sikkerhedskopi skal
slettes, når man gemmer. Men jeg kan aldrig finde en sikkerhedskopi, når
jeg skal bruge en.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 17:37

On 2004-08-01 16:34:19 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> på? Der er en indstilling, hvor man kan vælge, at sikkerhedskopi skal
> slettes, når man gemmer. Men jeg kan aldrig finde en sikkerhedskopi,

Næh, det er faktisk rigtigt, der er ikke angivet nogen mappe.

Var det en ide´at slå automatisk sletning af sikkerhedskopi fra,
producere et dokument, afbryde og herefter køre en søgning på disken??

venligst

Svend Erik Jørgensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 19:59

Svend Erik Jørgensen wrote:

> Næh, det er faktisk rigtigt, der er ikke angivet nogen mappe.
>
> Var det en ide´at slå automatisk sletning af sikkerhedskopi fra,
> producere et dokument, afbryde og herefter køre en søgning på disken??

Nu har jeg prøvet, men jeg kan ikke finde noget dokument, der ligner en
sikkerhedskopi. Jeg har kun ledt i min hjemmemappe, men det må vel også
være rigeligt. Det er i sådan et tilfælde, at man savner de gode gamle
manualer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-04 21:03

> [...]
> sikkerhedskopi. Jeg har kun ledt i min hjemmemappe, men det må vel også
> være rigeligt. Det er i sådan et tilfælde, at man savner de gode gamle

kig med din terminal, jeg vil tro at backupfilen er usynlig

ls -a

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 21:39

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> kig med din terminal, jeg vil tro at backupfilen er usynlig
>
> ls -a

Det er ellers godt, man kan huske lidt DOS. Det er jo lidt af et
pillearbejde at lede i Terminalen. Specielt når man ikke ved, hvad man
leder efter. Jeg kan ikke se noget ukendt, der ligger i de mapper, hvor
dokumenterne ligger. Så måske gemmer TextEdit sikkerhedskopien et andet
sted. Jeg kan bare ikke lige se hvor.
   Hvad er egentlig fidusen i at lave en sikkerhedskopi usynlig og gemme
den? Hvis man ikke kan få fat på den, så har man jo ikke meget gavn af
den. Jeg kan huske WordPerfect til DOS og Windows. Det spurgte altid, om
man ville åbne sikkerhedskopien, når man åbnede programmet efter et
crash, hvor man ikke havde fået gemt ens dokument.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-08-04 19:50

> Jeg kan huske WordPerfect til DOS og Windows. Det spurgte altid, om
> man ville åbne sikkerhedskopien, når man åbnede programmet efter et
> crash, hvor man ikke havde fået gemt ens dokument.

Det gør Word til Mac stadig (X og 2004)... Jeg havde en håndfuld crashes
her i foråret, hvor jeg hver gang fik valget - og kom til at klikke nej
en gang - der forsvandt tre siders eksamensprojekt

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Michael Holm

Dato : 01-08-04 22:06

> kig med din terminal, jeg vil tro at backupfilen er usynlig
>
> ls -a

det er den ikke, hos mig laver den en sikkerhedskopi som ligger i samme
mappe som originalen, den hedder det samme blot med en tilde efter :

original: test.rtf
sikkerhedskopi: test~.rtf

ved ikke hvor ofte den laver kopien, f.eks. skrev jeg en linie, gemte,
lavede lidt andet, skrev en linie mere, gemte og lukkede text edit,
sikkerhedskopien lå på skrivebordet ved siden af den anden, men
indeholdt kun 1 linie, hvis jeg havde ventede et par min. havde begge
linier sikkert været der..
(gider ikke teste mere for jeg skal i seng nu
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 22:36

Michael Holm wrote:

> [...]
> linier sikkert været der..
> (gider ikke teste mere for jeg skal i seng nu

Jamen det er skam også alle tiders. Så ved jeg, hvad jeg skal lede
efter. Jeg anede jo ikke, hvordan sikkerhedskopierne blev navngivet. Jeg
har slået sletning af sikkerhedskopi fra i indstillingerne, og nu har
jeg også et dokument med en tilde efter. Nu kan jeg selv undersøge, hvor
tit den gemmer og den slagt. Tak til alle for hjælpen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster