Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedkritik uge 19
Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 06-05-01 20:21

Billedet til kritik i uge 19 kan nu ses på:
http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Billedet er delvist computer-genereret takket være en grafikkortdriverbug
(dejligt ord )

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
www.mellon.dk

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 06-05-01 20:22

Mikkel Rasmussen <footech@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
>

> Billedet er delvist computer-genereret takket være en grafikkortdriverbug

Altså lige efter midnat

Mikkel Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-01 20:21

"Mikkel Rasmussen" <footech@get2net.dk> wrote in message
> Billedet til kritik i uge 19 kan nu ses på:
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

jeg kan ikke

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 08-05-01 11:25

Helt ærligt! Der mangler virkelig noget stemning i dette billede. Et
brunligt dunkel billede af noget man ikke kan se hvad er, med nogle
mærkelige striber henover. Man får ikke ligefrem den store oplevelse af
dette billede. Dejlige ord er bare ikke nok!
Der må snart være en grænse for hvor lidt man skal gøre for at vise sine
billeder frem til kritik.

Tim Lerche Sørensen

Mikkel Rasmussen <footech@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qshJ6.406$hd4.9730@news.get2net.dk...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-01 16:15

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> wrote in message

> Der må snart være en grænse for hvor lidt man skal gøre for at vise
sine
> billeder frem til kritik.

Ja, hvad med at de blev godkendt af webmaster, inden?

En anden ting... Hvad med fx. 2 kritik om ugen..

Hvis man har et billede, man ønsker skal ses... Skal man gå og vente
flere måneder.. Og det tager ligesom lidt af luften fra ballonen.

Så man gider det simpelhen ikke....

Så kunne der jo også ske lidt mere på denne nyhedsgruppe...

Fra : Kim Østrup

Dato : 08-05-01 17:13

Hej alle

Det lyder som en god idé med at få billeder til kritik lidt oftere.
Måske kunne vi lokke www.fotografisk.dk til at lave en løsning i stil
med den de har på www.foto.no

På FotoDotNo kan man placere max 3 billeder om ugen - og kritikken gives
på selve siden - lidt undergravende for denne nyhedsgruppe - men måske
en kombination af at man kan placere billederne på www.fotografisk.dk og
kommentere på dem her i gruppen med nogle smarte links ? I don´t
know...

Det er jo heller ikke sjovt at få smidt et billede op til kritik, som
bare ikke falder i nogen andens smag - og så vide at man hele ugen
igennem skal lide den stille fotografiske død

Med fotovenlig hilsen

Kim Østrup.

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 08-05-01 18:45

Din beskrivelse er lige i øjet

Kunne det tænkes at det netop var pointen med billedet at genstanden ikke
umiddelbart er genkendeligt (selv titlen indeholder det magiske ord
"lampe"). At du ikke får en stor oplevelse ud af billedet er da trist, men
vi har jo forskellig smag og billedopfattelse.

De vandrette linier skyldes en fejl i billedprogrammet. Jeg syntes at de
komplementerede den skrå linie i fotografiet fint - en klassisk
S/H-komposition her i brun-sorte farver.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech

Fra : Jensen

Dato : 08-05-01 21:01

> Kunne det tænkes at det netop var pointen med billedet at genstanden ikke
> umiddelbart er genkendeligt (selv titlen indeholder det magiske ord

Smag og behag er da heldigvis forskellige, men dette ville være en sikker
aspirant til papirkurven hos mig.

Jensen