Ang. bearnaisesovsen....
Fra : Nette

Dato : 04-08-04 07:17

I anledning af en anden tråd om overstående, prøvede jeg i weekenden at lave
det selv.
Jeg har nu erfaret, hvorfor Knorr bruger reklamesloganet "Sovsen der aldrig
skiller"...

For føj da, hvor en omgang. Koldt vand kunne tage det, vist ja, men kun i
ca. ti sekunder, så var den gal igen.

125 gram smør, 4 blommer, 1/4 piske og efter kogning: 2 spsk essens og
hakket persille....

Jeg troede, den skulle laves over vandbad, men ikke denne her. Den røde
kogebog havde også et par variationer, men med suppe i???

Smagen var dog himmelsk. Dvs. fed, men himmelsk...

Nette

Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-08-04 01:54

> Smagen var dog himmelsk. Dvs. fed, men himmelsk...
>
> Nette

Hej.

Smag og behag er forskellig.
Jeg foretrækker Knorrs og så med skummetmælk og intet fedtstof i, for jeg
kan ikke døje den fede smag og fornemmelsen i munden.
Alle Knorrs sovseprodukter kan laves på denne måde.

Med venlig hilsen Camilla.