Opskrift på "walnusswecke" søges
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 03-08-04 20:19

Jeg har lige været en tur i Berlin og smagte der en såkaldt "wallnuswecke",
der vel nærmest må betegnes som en slags wienerbrød. Konsistensen var
nærmest hen i retning af det yderste stykke af en the-birkes, dvs lidt
"karamel-sætten sig i tænderne-agtig på den fede måde"

Jeg har været en tur på google for at finde opskriften, men uden held - og
nu spørger jeg så jer til råds: er der nogen der ligger inde med en
opskrift?

--
Mvh Mads

Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Jette Mogensen

Dato : 04-08-04 08:50

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:ceooj2$1lqa$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>

> --
> Mvh Mads
>
> Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Er det Walnuss-Ecken du mener?

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-08-04 08:12

"Jette Mogensen" <jette.mogensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er det Walnuss-Ecken du mener?

Det kunne det muligvis godt være. Passer det nogenlunde med min beskrivelse?

Hilsen Mads

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-08-04 08:15

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:cesmio$25nr$1@news.cybercity.dk...

> "Jette Mogensen" <jette.mogensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det kunne det muligvis godt være. Passer det nogenlunde med min
beskrivelse?

....og så svarer jeg selv lige på mit indlæg: har været en tur på google og
fundet et par opskrifter - og det ser ud til at være det

Takker for hjælpen

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-08-04 21:50

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:cesmos$25pc$1@news.cybercity.dk...
> ...og så svarer jeg selv lige på mit indlæg: har været en tur på google og
> fundet et par opskrifter - og det ser ud til at være det

http://www.chefkoch.de/rezepte/28581007104913/Walnuss-Eckchen.html - men
hvad er "speisestärke" for noget? Og hvad er EL for et mål? Spiseskefuld?

Fra : Jette Mogensen

Dato : 06-08-04 07:21

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:ceu6hr$od2$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>

> --
> Mvh Mads
>
> Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Det er kartoffelmel - EL er spiseske

mvh Jette

Fra : Jette Mogensen

Dato : 06-08-04 07:44

"Jette Mogensen" <jette.mogensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det var noget sludder jeg skrev.

Speisestaerke er majsstivelse - altså Maizena - El er korrekt spiseske