/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hund med til Tyskland og handler
Fra : Jan Kristensen


Dato : 01-08-04 19:23

Hej vi har en lille hund som vi gerne vil have med ned til tyskland og
handle
og tilbage til danmark igen samme dag.

den blev vacineret i år 2002

må man så godt have lov til at tage den med.
eller hvad kræver det.

Mvh Jan



 
 
Peter K. Nielsen (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 01-08-04 19:45


"Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> wrote in message
news:ryaPc.158$At7.85@news.get2net.dk...
> Hej vi har en lille hund som vi gerne vil have med ned til tyskland og
> handle
> og tilbage til danmark igen samme dag.
>
> den blev vacineret i år 2002
>
> må man så godt have lov til at tage den med.
> eller hvad kræver det.

Det kræver at hun den har et pas udstedt af din dyrlæge, samt diverse
vaccinationer

Peter



qfha (02-08-2004)
Kommentar
Fra : qfha


Dato : 02-08-04 16:18

"Peter K. Nielsen" skrev d. 01-08-04 19:45 dette indlæg :
>
> "Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> wrote in message
> news:ryaPc.158$At7.85@news.get2net.dk...
> > Hej vi har en lille hund som vi gerne vil have med ned til tyskland
og
> > handle
> > og tilbage til danmark igen samme dag.
> >
> > den blev vacineret i år 2002
> >
> > må man så godt have lov til at tage den med.
> > eller hvad kræver det.
>
> Det kræver at hun den har et pas udstedt af din dyrlæge, samt diverse
> vaccinationer
>
> Peter
>
>

-------
Undskyld, men det er noget sludder du skriver.

Hunden skal have en gyldig rabiesvaccination for at komme ind i Danmark.
Dvs. at der skal være gået 30 dage mellem vaccinationen og hundens
indrejse i landet.
Den almindelige vaccination er totalt ligegyldig i denne situation. Og
de omtalte pas er endnu ikke indført.

Det er muligt ingen opdager noget, men det er ulovligt, og i yderste
konsekvens risikerer du ikke at kunne få hunden med hjem.
mvh
qfha

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Holm (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 01-08-04 21:43


"Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ryaPc.158$At7.85@news.get2net.dk...
> Hej vi har en lille hund som vi gerne vil have med ned til tyskland og
> handle
> og tilbage til danmark igen samme dag.
>
> den blev vacineret i år 2002
>
> må man så godt have lov til at tage den med.
> eller hvad kræver det.
>
> Mvh Jan

Hej Jan .

Din hund skal være rabies vaccineret , og dyrlægen skal lave en attest du
skal have med .
God tur .

Hilsen Holm
>
>



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 05:57

Holm wrote:
> "Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:ryaPc.158$At7.85@news.get2net.dk...
>> Hej vi har en lille hund som vi gerne vil have med ned til tyskland
>> og handle
>> og tilbage til danmark igen samme dag.
>>
>> den blev vacineret i år 2002
>>
>> må man så godt have lov til at tage den med.
>> eller hvad kræver det.
>>
>> Mvh Jan
>
> Hej Jan .
>
> Din hund skal være rabies vaccineret , og dyrlægen skal lave en
> attest du skal have med .
> God tur .
>
> Hilsen Holm

Hej

Du mener vel en attest på, at hunden er rabiesvaccineret ? for passet er jo
udskudt til oktober 2004.

Mvh

Tina



Rikke Andersen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Rikke Andersen


Dato : 02-08-04 09:03

Hund til tyskland og retur kræver indtil 1. oktober i år kun rabies vaccine

Rikke



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 16:14

Rikke Andersen wrote:
> Hund til tyskland og retur kræver indtil 1. oktober i år kun rabies
> vaccine
>
> Rikke

Ja, det var også det, jeg skrev lige ovenover

Tina



Allan (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 02-08-04 16:18

Hvad så efter d. 1. oktober?
Hvad koster det at få dyrlægen til at udstede en sådan attest?

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
news:410df4fc$0$35884$14726298@news.sunsite.dk...
> Hund til tyskland og retur kræver indtil 1. oktober i år kun rabies
vaccine
>
> Rikke
>
>



Jan Kristensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Kristensen


Dato : 02-08-04 16:23


"Allan" <ako@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:410e5b17$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hvad så efter d. 1. oktober?
> Hvad koster det at få dyrlægen til at udstede en sådan attest?
>
> "Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> news:410df4fc$0$35884$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hund til tyskland og retur kræver indtil 1. oktober i år kun rabies
> vaccine
> >
> > Rikke
> >
> >
>
>
Det er godt nok meget man skal bare for at tage sin hund med ud og handle
den kommer jo ikke en gang uden for bilen. før vi er i danmark igen.





dpl (02-08-2004)
Kommentar
Fra : dpl


Dato : 02-08-04 16:31

Jan Kristensen wrote:
>>
> Det er godt nok meget man skal bare for at tage sin hund med ud og handle
> den kommer jo ikke en gang uden for bilen. før vi er i danmark igen.



Så bare vent, til du en dag vil have den med til Sverige...

Nej, det er nu ikke så slemt med den tyske grænse, og har I een gang
fået ordnet papirerne, gælder de jo fremover.

Hilsen Dorthe
Dejlige sibirer til salg:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=10




x Vuf x (06-08-2004)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 06-08-04 01:19

Mon, 02 Aug 2004 17:30:42 +0200, dpl wrote:
>Jan Kristensen wrote:

>>Det er godt nok meget man skal bare for at tage sin hund med ud og handle
>>den kommer jo ikke en gang uden for bilen. før vi er i danmark igen.

>Så bare vent, til du en dag vil have den med til Sverige...

Bl.a. 6mdr. karantæne!

>Nej, det er nu ikke så slemt med den tyske grænse, og har I een gang
>fået ordnet papirerne, gælder de jo fremover.

Niks! Rabiesvaccination varer/holder kun 1 år ad gangen!


--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Winther (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 06-08-04 07:17


"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
news:phj5h0pnvi5v45evc9ce8iv1tmrphl161a@4ax.com...
> Mon, 02 Aug 2004 17:30:42 +0200, dpl wrote:
> >Jan Kristensen wrote:
>
> >Nej, det er nu ikke så slemt med den tyske grænse, og har I een gang
> >fået ordnet papirerne, gælder de jo fremover.
>
> Niks! Rabiesvaccination varer/holder kun 1 år ad gangen!
>
Og husk lige at rabiesvaccinen skal gives mindst 30 dg. før afrejse og max
må være et år gammel.
Reglerne findes på www.foedevaredirektoratet.dk

Vh. Winther
> --



dpl (06-08-2004)
Kommentar
Fra : dpl


Dato : 06-08-04 08:38

x Vuf x wrote:
>
>>Nej, det er nu ikke så slemt med den tyske grænse, og har I een gang
>>fået ordnet papirerne, gælder de jo fremover.
>
>
> Niks! Rabiesvaccination varer/holder kun 1 år ad gangen!




Eh ja..... præcis som de fleste andre vaccinationer!
Nu ikke så meget fluenepperi, vel?

Dorthe
Dejlige sibirer til salg:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=10




Winther (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 06-08-04 09:47


"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41133574.9090700@hotmail.com...
> x Vuf x wrote:
> >
> >>Nej, det er nu ikke så slemt med den tyske grænse, og har I een gang
> >>fået ordnet papirerne, gælder de jo fremover.
> >
> >
> > Niks! Rabiesvaccination varer/holder kun 1 år ad gangen!
>
>
>
>
> Eh ja..... præcis som de fleste andre vaccinationer!
> Nu ikke så meget fluenepperi, vel?

Nu er det jo sådan, at det kun er rabiesvaccinationen der stilles krav om.
Kravet er ufravigeligt mindst 30 dg, max 1 år, vaccinationen er påtegnet en
speciel attest som er på engelsk ,fransk og tysk. Så en gang at ordne
papirerne, den holder ikke en meter. Så kan du kalde det hvad du vil. Om de
fleste andre vaccinationer holder et år eller det er overvaccination, så det
er jo så en helt anden historie.

Du får lige et afsnit fra et nyhedsbrev, omhandler en gammel diskussion....


RABIES
--------------------------
Redaktionen har fået flere forespørgsler om, der findes rabies i Danmark ??

Desværre blev der d. 09.04.2002 konstateret rabies i et får, som kommer fra
en fårebesætning nord for Esbjerg.
Det virus, som blev påvist af Danmarks Veterinærinstitut, stammer fra
flagermus.
Flagermusrabies kan overføres til dyr eller mennesker, når de inficerede
flagermus bider.
Der er grund til at gøre opmærksom på, at man skal udvise den største
agtpågivenhed ved håndtering af flagermus. Normalt vil man ikke kunne fange
en flagermus, som er rask. I det tilfælde, hvor flagermus er angrebet af
sygdom vil deres naturlige flugtinstinkt være nedsat, hvorfor man, hvis man
berører dem, kan blive bidt.
Skulle man blive bidt af en flagermus, skal man straks søge læge.

Finder man en flagermus og kan fange den, - kan man rette henvendelse til
den lokale dyrlæge, som har mulighed for at få flagermusen undersøgt for
rabies.
Undersøgelsen betales af fødevareregionen, hvis dyrlægen, forud for
indsendelse til laboratoriet, har fået accept af fødevareregionen.

Vh. Winther




dpl (06-08-2004)
Kommentar
Fra : dpl


Dato : 06-08-04 12:54

Winther wrote:
> Du får lige et afsnit fra et nyhedsbrev, omhandler en gammel diskussion....
>
>
> RABIES
> --------------------------
> Redaktionen har fået flere forespørgsler om, der findes rabies i Danmark ??
>
> Desværre blev der d. 09.04.2002 konstateret rabies i et får, som kommer fra
> en fårebesætning nord for Esbjerg.
> Det virus, som blev påvist af Danmarks Veterinærinstitut, stammer fra
> flagermus.
> Flagermusrabies kan overføres til dyr eller mennesker, når de inficerede
> flagermus bider.
> Der er grund til at gøre opmærksom på, at man skal udvise den største
> agtpågivenhed ved håndtering af flagermus. Normalt vil man ikke kunne fange
> en flagermus, som er rask. I det tilfælde, hvor flagermus er angrebet af
> sygdom vil deres naturlige flugtinstinkt være nedsat, hvorfor man, hvis man
> berører dem, kan blive bidt.
> Skulle man blive bidt af en flagermus, skal man straks søge læge.
>
> Finder man en flagermus og kan fange den, - kan man rette henvendelse til
> den lokale dyrlæge, som har mulighed for at få flagermusen undersøgt for
> rabies.
> Undersøgelsen betales af fødevareregionen, hvis dyrlægen, forud for
> indsendelse til laboratoriet, har fået accept af fødevareregionen.
>
> Vh. Winther
>
>



Flagermus er totaltfredede i Danmark, og man skal holde snillerne fra
dem. De skal ikke efterstræbes, fanges eller slæbes med til dyrlægen.
Der findes ikke et eneste tilfælde af at flagermusrabies, EBL, har
smittet til mennesker i DK. Så slap nu lige a' .....

Hilsen Dorthe



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 17:04

Allan wrote:
> Hvad så efter d. 1. oktober?
> Hvad koster det at få dyrlægen til at udstede en sådan attest?
>
Der skal du have dyrepas, rabiesvaccine som nu, samt micro-chip - det
svinger vist meget i pris fra dyrlæge til dyrlæge, så det er bare om at
fatte telefonen, og ringe lidt rundt.

Mvh

Tina



Rikke Andersen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Rikke Andersen


Dato : 03-08-04 07:45

> Der skal du have dyrepas, rabiesvaccine som nu, samt micro-chip


Jeg er ikke 100% sikker men jeg mener at det er lavet om sådan at læsbare
øretatoveringer bliver ved med at være accepterede som identifikation - så
længe de altså er læsbare.

Det fortalte min dyrlæge mig i hvert fald i sidste uge, for jeg var dernede
for at få chipmærket mine søde små hvalpe, så der talte vi jo naturligvis
lidt om de nye regler, hvor der jo bl.a. har været meget snak om at kun
chipmærket ville være accepterede i fremtiden (undtagen naturligvis de
Britiske Øer hvor det vist SKAL være chip)

Knus fra Rikke



mus (03-08-2004)
Kommentar
Fra : mus


Dato : 03-08-04 08:28


"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:410e65e2$0$8695$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Allan wrote:
> > Hvad så efter d. 1. oktober?
> > Hvad koster det at få dyrlægen til at udstede en sådan attest?
> >
> Der skal du have dyrepas, rabiesvaccine som nu, samt micro-chip - det
> svinger vist meget i pris fra dyrlæge til dyrlæge, så det er bare om at
> fatte telefonen, og ringe lidt rundt.
>
> Mvh
>
> Tina
>

Underligt. Vi var ved dyrlæge her for ca 3 uger siden, netop pga vi skulle
til Tyskland og derfor skulle have ny rabiesvaccine. Her spurgte dyrlægen om
vi ikke lige så godt ville have klavet passet med det samme. Men han nævnte
intet om at chip var et krav nu. Vores er øretatoveret.

Passet alene kostede ca 180 kr hos vores dyrlæge. Dyrt vil jeg sige, idet
det tog under 2 min at udfylde. Selve passet koster 20 kr så det er dyrlægen
der modtager de 160 kr.

LN



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste