nyhedslæsere igen
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 27-07-04 20:27

Nu har jeg prøvet unison og ¨macsoup nyhedslæsere. Jeg må sige, at hidtil
mener jeg, at "the dark side" (outlook express) har helt anderledes fat.
Jeg får ikke andet end problemer ud af det, unison vil ikke logge på min
server og macsoups installationsprocedure er noget langhåret---og noget mere
indviklet end anden mac-software jeg er stødt på

er der da ikke bare en simpel og overskuelig nyhedslæser, der er nem at
installere.

Svend Erik

Fra : Morten Lind

Dato : 27-07-04 20:45

Svend Erik Jørgensen <hamselv@esenet.dk> wrote:

> [...]
> indviklet end anden mac-software jeg er stødt på
>
> er der da ikke bare en simpel og overskuelig nyhedslæser, der er nem at

Hej Svend Erik
.......prøv at fortælle, hvad du støder ind i af problemer......
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-07-04 21:46

In article <4106ac78$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> indviklet end anden mac-software jeg er stødt på
>
> er der da ikke bare en simpel og overskuelig nyhedslæser, der er nem at

Jeg har brugt MacSOUP i hundrede år. Den er altså god, hvis man lige
sætter sig ind i den. Den er nemlig lidt anderledes. Den er da heller
ikke så svær at installere. Det eneste er, at den skal have en fil med
"Indstillinger", og den skal der være en henvisning til, hvis man vil
have, den skal åbne automatisk, når man dobbeltklikker på programmets
ikon. Det er jo kun noget, der skal gøres én gang. Alternativt kan man
jo åbne ved at dobbeltklikke på filen "Indstillinger", hvilket får
MacSOUP til at åbne.
Da mange har sagt, at off-line readere (som MacSOUP) hører fortiden
til, er jeg nu ved at give MT-NewsWatcher en chance. Den er skam også
fin, og jeg lærer stille og roligt flere og flere finesser. Men den skal
man også indstille til at åbne den ønskede news-fil, når man
dobbeltklikker på programmet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-04 23:00

"Svend Erik J?rgensen" <hamselv@esenet.dk> wrote:
> Nu har jeg pr?vet unison og ?macsoup nyhedsl?sere. Jeg m? sige, at hidtil
> mener jeg, at "the dark side" (outlook express) har helt anderledes fat.
> Jeg f?r ikke andet end problemer ud af det, unison vil ikke logge p? min
> server.

Hvilken newsserver? det lyder meget mærkeligt... hos ingen af de danske
ISP'ere skal man logge på deres newsservere - og sunsite durde der
ikke være problemer med at logge på.

> og macsoups installationsprocedure er noget langh?ret---og noget mere
> indviklet end anden mac-software jeg er st?dt p?

ikke installationen men konfigurationen.

> er der da ikke bare en simpel og overskuelig nyhedsl?ser, der er nem at
> installere.

Mozilla Thunderbird er nok hvad du søger.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-07-04 15:26

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Mozilla Thunderbird er nok hvad du søger.

Jep. Virker fint til det meste. http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

Har lige hjulpet med at flytte 9 Outlook Express brugere til Thunderbird
uden nogen som helst vanskeligheder eller efterfølgende spørgsmål fra dem.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-07-04 20:57

Franz Berliner wrote:

> [...]
> uden nogen som helst vanskeligheder eller efterfølgende spørgsmål fra dem.

Gider I ikke godt lade være med at tale om nyhedslæsere hele tiden. Jeg
har altså ikke tid til at afprøve dem alle sammen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-07-04 05:26

> Gider I ikke godt lade være med at tale om nyhedslæsere hele tiden. Jeg
> har altså ikke tid til at afprøve dem alle sammen.

slutter din ferie ikke først på mandag?

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-04 09:28

In article <bsamt1-fsa.ln1@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> slutter din ferie ikke først på mandag?

Jo, men jeg har da andre ting, jeg gerne vil lave. Hus og børn skal
stadig passes. Cyklerne kræver også deres. Så der er skam rigeligt. Jeg
kunne sagtens få tiden til at gå, selv om jeg ikke skulle på arbejde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-07-04 15:55

Svend Erik Jørgensen wrote:

> er der da ikke bare en simpel og overskuelig nyhedslæser, der er nem at
> installere.
>

> Svend Erik

Kære Svend Erik!
Der er skam en rigtig god Usenet Newsreader som er lige så at let at
anvende som den i Outlook Express.
Jeg anbefaler at du downloader og installerer Thunderbird som er en
Mozilla e-mail og newsreader.
Du nøjes blot med at opsætte en news-konto og så spiller det.

http://texturizer.net/thunderbird/download.html

Jeg har selv forsøgt mig med "suppen" og kunne ikke vænne mig til den.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-07-04 20:57

http://www.gylling.net/macsoup/

--