Hjælp til iPod mini-forhandler..
Fra : MH

Dato : 27-07-04 16:58

Jeg står overfor at skulle købe mig en iPod mini, men vil samtidig gerne
købe noget af alt det "lækre" tilbehør" der er lavet til iPod. Er der nogen
i gruppen der kan henvise(evt. via URL) til en god forhandler af iPod, som
er konkurrencedygtig i forhold til apple.com's onlineshop.

Ser frem til evt. hjælp.

mvh
MH

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-07-04 20:46

MH - mikaelREMOVETHIS@stofanet.dk on 27/07/04 17:57 wrote:

> [...]
> i gruppen der kan henvise(evt. via URL) til en god forhandler af iPod, som
> er konkurrencedygtig i forhold til apple.com's onlineshop.

Hvis du med konkurrencedygtig mener at forhandleren skal være billigere, så
kan du godt opgive. Den koster (stort set) det samme uanset hvor du køber.

--
/peter

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-07-04 21:13

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Hvis du med konkurrencedygtig mener at forhandleren skal være billigere, så
> kan du godt opgive. Den koster (stort set) det samme uanset hvor du køber.

Det billigste sted man kan købe tilbehør, er vel direkte hos
producenterne.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : MH

Dato : 28-07-04 08:20

Det jeg egentlig søger, er vel nok nærmest en forhandler der har tilbehør
til iPod - konkurrencedygtig er ikke nødvendigvis billigere i mine øjne. Er
blot interesseret i at lave "en god handel" hvor jeg ikke blot køber iPod'en
men gerne vil ha' lidt ekstra lækkert med. Og når jeg søger f.eks. på
edbpriser.dk, så ser jeg ikke rigtig nogen leverandører, der har
udstyrs-kataloget i orden, rent faktisk finder jeg ingen leverandører der
fører ekstra-udstyr til iPod.

Mvh
Mh

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 28-07-04 09:10

"MH" <mikaelREMOVETHIS@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> edbpriser.dk, så ser jeg ikke rigtig nogen leverandører, der har
> udstyrs-kataloget i orden, rent faktisk finder jeg ingen leverandører der

Er det sådan noget som MacXpres du søger? http://www.macxpres.dk/
De har både iPod og tilbehør, men du skal ikke regne med at få det billigere
end hos Apple (husk at priserne hos MacXpres er excl moms).

Mvh. Lars

Fra : MH

Dato : 28-07-04 15:40

"Lars H. Pedersen" skrev i en meddelelse...

> [...]
billigere
> end hos Apple (husk at priserne hos MacXpres er excl moms).

Selvom macxpres er liiiiige lovlig dyrer med deres Belkin Universal
Microphone Adapter - så ja, så er det lige præcis så'n en leverandør jeg
var på udkig efter - tak for hjælpen.

Så er spørgsmålet jo blot iPod mini vs. iPod alm. ? hmmm, alle de valg.....

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 28-07-04 16:21

> Selvom macxpres er liiiiige lovlig dyrer med deres Belkin Universal
> Microphone Adapter - så ja, så er det lige præcis så'n en leverandør
jeg
> var på udkig efter - tak for hjælpen.

Ja, den pris er nok lige i overkanten
....kan godt ske de skulle revurdere deres prispolitik på det område.

> Så er spørgsmålet jo blot iPod mini vs. iPod alm. ? hmmm, alle de
valg.....

Hvis du ikke mener du får brug for mere en 4GB, så er mini'en da en smart
lille fætter.
Men personligt kan jeg ikke nøjes med det (ellers tror jeg at jeg ville have
valgt en mini frem for en almindelig).
Jeg vil gerne have hele min musiksamling på iPod'en (eller i hvert fald det
bedste af den). Jeg gider ikke skal tænke på hvilken musik jeg vil høre, før
jeg tager iPod'en med mig, og så lægge det over på den. Jeg vil gerne altid
have al min musik "til rådighed". Så jeg har en 40GB.

Hvis du tænker på udvalget af tilbehør, så er det vel (endnu) også størst
til den almindelige.

Du kan i øvrigt gøre en god handel ved at købe en af de sidste 3.
generations iPods, i stedet for den helt nye 4. generations (den
almindelige, ikke mini). De sælger dem til samme pris, og den "gamle" har
fjernbetjening og beskyttelses-etui med som standard. Det er tilbehør til
den nye. På den nye 20GB model er dockingstationen endda også tilbehør, hvor
det er standard på den gamle. Så hvis du alligevel ville have købt det, så
kan du jo spare nogle penge ved at købe den gamle.

Mvh. Lars

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-07-04 20:07

In article <4107bb5c$0$4219$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
"MH" <mikaelREMOVETHIS@stofanet.dk> wrote:

> Så er spørgsmålet jo blot iPod mini vs. iPod alm. ? hmmm, alle de
> valg.....

Det er to meget forskellige produkter. Hvis man vil have iPod Mini, så
er man ikke i tvivl om, at man vil have den pga. størrelsen og det
smarte udseende. Begynder man at måle ydelse, lagerstørrelse etc., så er
man i tvivl, og så skal man nok vælge den almindelige iPod. Det er altid
rart med lidt ekstra lagerplads. Man ved aldrig, om man vil bruge det
til back-up eller til at tage nogle data med sig.
Jeg selv ville nok vælge en almindelig iPod. Min kone derimod vil
have den med på løbeturene, men interesserer sig ikke for de tekniske og
ved heller ikke så meget om det. Så hun er typen, der skal have en iPod
Mini. Så find ud af, hvilken type, du er.
--
Henrik Münster
Esbjerg