skæv g4 powerbook
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-04 10:37

Jeg har lige fået en 1.33 G4 PowerBook ... og har netop opdaget at den
er skæv i bunden ... på en helt plan overflade står den og vipper lidt
... man kan også se med de blotte øje at bunden er lidt skæv i det hjørne
hvor batteriet er ... er der andre der har set sådan noget ?

/thomas

--
Thomas von Hassel
http://www.elements.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-07-04 13:32

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> .. man kan også se med de blotte øje at bunden er lidt skæv i det hjørne
> hvor batteriet er ... er der andre der har set sådan noget ?

nej aldrig. Byt den.

JonB

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-04 20:52

In article <ce2tg4$4h9$1@munin.diku.dk>,
Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> nej aldrig. Byt den.

Så meget besvær behøver man nu ikke have. Hvis man varmer den lidt med
en hårtørrer, kan man som regel vride den på plads. Nå OK, man skal nok
ikke varme den med en hårtørrer. Det plejer sådan en G4 PowerBook at
kunne klare selv. Men jeg synes nu tit, bærbare computere kan være en
bagatel skæve og vippe ganske lidt. Og ofte kan man lige trykke dem lidt
på plads. Men vi taler om en millimeter eller så. Er det mere, skal man
nok få gjort noget ved det. Husk i øvrigt også, at bordplader let kan
være skæve. Et træbord kan faktisk bølge ganske meget, selv om det ikke
er noget, man mærker til daglig. Så prøv at placere computeren flere
steder og se, om den altid vipper over de samme ben og lige meget. Man
kan også prøve at sætte den på en glasplade, som normalt vil være helt
plan.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-04 21:15

> [...]
> steder og se, om den altid vipper over de samme ben og lige meget. Man
> kan også prøve at sætte den på en glasplade, som normalt vil være helt

jeg opdagede det faktisk på en træbordplade hvorefter jeg gik ned på
vores glas sofabord for at være sikker .... det er ca. 1.5 mm ... ellers
virker den upåklageligt ... og hverken den eller dens kasse havde skader
der kunne tyde på at den har fået nogen tæsk ...

/thomas

--
Thomas von Hassel
http://www.elements.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-04 21:58

Du er sikker på det ikke er fordi den ha tabt én a gummifødderne.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-04 22:47

In article <as7gt1-3i.ln1@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> Du er sikker på det ikke er fordi den ha tabt én a gummifødderne.

Nå ja, det er jo også en mulighed. Er Apples gummifødder ikke også lidt
sarte? Der er mange der har skrevet om, at de er faldet af. Jeg synes,
de minder lidt om viskelæder, så jeg løfter altid min PowerBook for ikke
at slide på dem. Jeg frygter også, at friktionen med underlaget kan
trække en fod ud.
Min kone derimod skubber bare sin IBM Thinkpad hen over bordet, hvis
hun lige vil vise mig noget. Nogle gange gør hun det med min PowerBook,
hvis vi sidder og ser noget sammen. Det skærer mig dybt i hjertet at se
det, og jeg beder hende straks holde op. Men hun synes vist, jeg er
fuldkommen tåbelig. En computer skal da kunne holde til, at man skubber
den. Hvad gør I andre? Skubber I bare jeres Powerbook eller iBook hen
over bordpladen, hvis I lige vil flytte den lidt?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-07-04 22:58

> Hvad gør I andre? Skubber I bare jeres Powerbook eller iBook hen
> over bordpladen, hvis I lige vil flytte den lidt?

Skubber løs

Har kvit og frit fået skiftet dupperne på min 12" Alubook, da Apple har
erkendt den oprindelige limnings udtilstrækkelighed.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-04 06:14

> Du er sikker på det ikke er fordi den ha tabt én a gummifødderne.

jeps ... alle fødder er på :)

/thomas
--
Thomas von Hassel
http://www.elements.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-07-04 21:56

In dk.edb.mac, Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> [...]
> virker den upåklageligt ... og hverken den eller dens kasse havde skader
> der kunne tyde på at den har fået nogen tæsk ...

Min 12" PB er jævnligt lidt warped, tror det er på grund af den
ufattelige mængde varme sådan et lille bæst kan udvikle.

Jeg plejer at sætte et af hjørnerne ud over bordkanten og holde i det
modsatte hjørne mens jeg giver den et blidt tryk nedad.

Så står den lige igen. 1.5mm er sikkert ikke helt ved siden af.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: We ran out of dial tone and we're and waiting for the
phone company to deliver another bottle.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-07-04 22:58

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> modsatte hjørne mens jeg giver den et blidt tryk nedad.
>
> Så står den lige igen. 1.5mm er sikkert ikke helt ved siden af.

Me too.
12" Alubook.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-04 22:40

In article <1ghjxpu.d7uc8oes2pckN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> virker den upåklageligt ... og hverken den eller dens kasse havde skader
> der kunne tyde på at den har fået nogen tæsk ...

Jeg er ikke sikker på, at det er så unormalt. Kan du vride den på plads?
Du skal selvfølgelig ikke bruge vold, men tager jeg fat i min TiBook med
en hånd på hver side, vil jeg tro, jeg kan vride den 5 mm uden at bruge
noget, der bare ligner kræfter. Og det er jo ikke unormalt, at ting kan
vrides. En cykel giver sig let 5 cm. Så det er ikke noget at være
chokeret over.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-04 23:14

> Og det er jo ikke unormalt, at ting kan
> vrides. En cykel giver sig let 5 cm. Så det er ikke noget at være
> chokeret over.

forhåbenlig hopper den tilbage (med en precission på under 0.5 mm) så
snart du slipper!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-04 06:14

> forhåbenlig hopper den tilbage (med en precission på under 0.5 mm) så
> snart du slipper!

cyklen eller powerbooken ? ;)

--
Thomas von Hassel
http://www.elements.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-04 16:29

> cyklen eller powerbooken ? ;)

siklen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-07-04 08:33

In article <6acgt1-jc1.ln1@reippuert.dk>,

> forhåbenlig hopper den tilbage (med en precission på under 0.5 mm) så
> snart du slipper!

Min forgaffel er ikke hoppet helt tilbage efter et mindre styrt sidste
år. Grunden til, at jeg nævnte det, var, at jeg ville understrege, at
alting giver efter. Selv en fortovsflise synker lidt ned, når man træder
på den. Det er bare så lidt, at det er nærmest umåleligt. Men mange
mennesker er ikke klar over, at stort set alt giver efter, når det
påvirkes med en kraft. Men i de fleste tilfælde er det så lidt, at man
ikke umiddelbart mærker det. Jeg kunne derfor forestille mig, at mange
ville blive forskrækkede ved tanken om at vride en PowerBook.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-07-04 07:59

> [...]
> .. man kan også se med de blotte øje at bunden er lidt skæv i det hjørne
> hvor batteriet er ... er der andre der har set sådan noget ?

Det er en klassisk fejl. I går i chatroomet macnakdk, var der 3 på samme
tid som havde problemet.

Kig ind og hør hvad de har gjort.

--
med venlig hilsen