kartoffelsalat
Fra : Kitti Egevang

Dato : 25-07-04 19:55

Hej.

Jeg står også og skal bruge en opskrift på en god kartoffelsalat.
Er der nogen her som kan hjælpe mig?
Det må meget gerne være en nem og enkel kartoffelsalat.

Hilsen Kitti.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 25-07-04 20:24

Kitti Egevang wrote:

> Jeg står også og skal bruge en opskrift på en god kartoffelsalat.
> Er der nogen her som kan hjælpe mig?
> Det må meget gerne være en nem og enkel kartoffelsalat.

Hjemme hos mig kan vi godt lide denne her (bedst med de nye kartofler):

Kogte kartofler skåret i skiver vendes med nedenstående dressing.

Dressing:
Olie, eddike, dijon-sennep, friskkværnet peber, masser af friskhakkede
krydderurter.

Det er da enkelt

Henriette Døssing

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-04 20:29

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg står også og skal bruge en opskrift på en god kartoffelsalat.
> Er der nogen her som kan hjælpe mig?
> Det må meget gerne være en nem og enkel kartoffelsalat.

Denne opskrift er min ynglingskartoffelsalat. Det er ikke en fejl, at der
ikke er alm. rå løg i den:

a.. ½ liter creme fraiche (9%, 18% eller 38%, alt efter smag og behag)
b.. 1 bundt purløg
c.. Ca. 400 g kogte, kolde kartofler
d.. Salt
e.. Peber
Klip purløg fint. Skær kartoflerne i tynde skiver.

Bland det hele sammen, og smag til med salt og peber.

Tina

Fra : Ralph

Dato : 25-07-04 21:52

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> e.. Peber
> Klip purløg fint. Skær kartoflerne i tynde skiver.
>
> Bland det hele sammen, og smag til med salt og peber.

Kan kun tilslutte mig - dog er 1/4-½ revet løg dog ikke at kimse af. ½ delen
af cremefraichen kan udskiftes med majo eller den færdige kartoffelsaltmajo,
+ evt. lidt persille og dild.
Personligt synes jeg at en håndfuld kogte ærter er fint, men det bruger vi
ikke da resten af familien altid sorterer dem fra eller spørger "hvorfor er
der ærter i?"

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 09:11

> [...]
> ikke da resten af familien altid sorterer dem fra eller spørger "hvorfor

Ingen løg her, for jeg bryder mig ikke om rå løg
Bare der er purløg nok, så kommer løgsmagen fint frem alligevel. Og heller
ingen persille eller dild, for jeg kan ikke fordrage nogen af delene ;)

Jeg hæder af og til en slat majs (fra frost) i.

Men med kartoffelsalat er det jo sådan, at man kan komme lige præcis de ting
i, man selv synes smager godt.

Tina

Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-07-04 22:07

3-4 personer

500 g nye kartofler
creme fraiche efter temperament
en håndfuld corniconer, der skæres i skiver
et helt brev dild eller to bundter frisk dild
salt og peber.

VH
Padmé

Fra : Nette

Dato : 25-07-04 22:22

"Kitti Egevang" skrev

> Jeg står også og skal bruge en opskrift på en god kartoffelsalat.
> Er der nogen her som kan hjælpe mig?
> Det må meget gerne være en nem og enkel kartoffelsalat.

Du får lige en opskrift mere...

Kogte skivede kartofler
creme fraiche
lidt mayo
lidt ketchup
salt, peber
fintsnittet løg
tomatbåde
og klippet purløg

Nette

Fra : My

Dato : 26-07-04 06:37

Øhhhh.... Er jeg den eneste der synes den færdige dressing fra K-salat er
vildt god? Jeg laver aldrig selv dressing til kold kartoffelsalat, efter jeg
har prøvet den. Jeg tilsætter bare lidt fint hakkede rå løg og evt lidt
purløg eller andet grønt.

Fra : Rikke Mors

Dato : 26-07-04 09:26

Kitti Egevang wrote:
> [...]
> Er der nogen her som kan hjælpe mig?
> Det må meget gerne være en nem og enkel kartoffelsalat.

Jeg er vild med Jamie Olivers med avocado og brøndkarse og
olie-eddikedressing. Den er så nem at lave og de bløde avocadoer sammen
med kartoflerne er rigtig rigtig godt. Bare skær de kogte kolde
kartofler i store stykker, skovl avocadokødet ud med en ske, bland
masser af frik brøndkarse i og hæld en dressing over lavet af
olivenolie, eddike, lidt dijonsennep, salt og godt med peber.

Rikke Mors