Quicktime Pro key - lang levering
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-04 10:10

I mandags blev jeg lidt træt af jævnligt at blive mindet om, at jeg kan
købe Quicktime Pro. Jeg bestilte så en Pro key om aftenen lidt i ti. Så
støttede jeg jo også Apple, og det giver mig jo mulighed for at gemme
film.
Problemet er, at jeg ikke har hørt fra Apple siden. Pengene blev
trukket på min Visa/dankort onsdag. Torsdag sendte jeg en e-mail til
Apple Stores europæiske adresse. Jeg fik en standard-e-mail tilbage,
hvor der stod, at jeg ville få et svar indenfor 48 timer. Nu er netop
det det med Quicktime Pro nøglen netop i FAQ på Apple Store med et
spørgsmål om, hvorfor man ikke har modtaget noget efter tre uger. Svaret
er noget med, at da det er software til download, vil man ikke modtage
noget. Og det er jo meget rigtigt.
Jeg er faktisk ved at være lidt træt af de lange leveringstider på
Apple Store, selv om de godt nok sendte min Airport Extreme base
hurtigt. Min Airport Express skulle være kommet d. 15/7. Jeg fik så en
e-mail om, at den først vil blive sendt d. 30/7. Det vil jeg gerne se,
før jeg tror det. Min iPod Mini står til at blive sendt på eller efter
d. 9/8. Og nu kan jeg læse, hvordan alle andre åbenbart får leveret
deres.
En ting er de lange leveringstider. Det, jeg virkelig er sur over, er
at Apple konsekvent lyver om dem. Man kan godt være i bekneb en enkelt
gang. Det kan jeg godt forstå. Men der er stort set altid forskel på den
leveringstid, der står, når man bestiller produktet, og så den, der
står, når man har trykket OK. Pludselig skal der lægges 3-4-5 dage
oveni. Og så viser det sig som regel, at den tid heller ikke holder. Så
i praksis venter man 14 dage på et produkt, hvor der stod 1-2 dage, da
man trykkede på OK. Er jeg den eneste, der har den erfaring?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-07-04 10:56

Henrik Münster wrote:

> [...]
> spørgsmål om, hvorfor man ikke har modtaget noget efter tre uger. Svaret
> er noget med, at da det er software til download, vil man ikke modtage

Jeg fik da min key med det samme.

> [...]
> før jeg tror det. Min iPod Mini står til at blive sendt på eller efter
> d. 9/8. Og nu kan jeg læse, hvordan alle andre åbenbart får leveret

Du kan jo bare lade være med at bestille noget de ikke har hjemme.
Enten skal de lave build2order, og så går der lidt tid, eller også
skal de oparbejde et lager. Angiveligvis gør de begge ting. Men nogle
gange brænder de inde med ting, fx. de gamle TFT skærme.

> [...]
> i praksis venter man 14 dage på et produkt, hvor der stod 1-2 dage, da
> man trykkede på OK. Er jeg den eneste, der har den erfaring?

Lad være med at købe et populært produkt.

Jo kortere leverings tid du vil have, jo mere koster produktet, da
efterspørgslen ikke er konstant, og de skal da heller ikke brænde inde
med et stort lager.

JonB

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-07-04 13:30

In dk.edb.mac, Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Jeg fik da min key med det samme.

Ditto.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: electro-magnetic pulses from French above ground nuke
testing.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-04 13:50

In article <cdvvvh$29lu$1@munin.diku.dk>,
Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Jeg fik da min key med det samme.

Det var også mit indtryk, at man skulle det. Sådan er det jo også, når
man køber shareware. Den e-mail, jeg skulle have fået med nøglen er
åbenbart borkommet. Og den skulle endda sendes til min .Mac-konto, så
det burde da virke. Og så er det jo lidt irriterende, at Apple ikke har
svaret på den e-mail jeg sendte i onsdags for at spørge, hvad der er
sket.

> [...]
> skal de oparbejde et lager. Angiveligvis gør de begge ting. Men nogle
> gange brænder de inde med ting, fx. de gamle TFT skærme.
(...)
> Lad være med at købe et populært produkt.
>
> Jo kortere leverings tid du vil have, jo mere koster produktet, da
> efterspørgslen ikke er konstant, og de skal da heller ikke brænde inde
> med et stort lager.

Det er jo lidt svært, hvis man ikke må købe populære produkter eller
produkter, der ikke er på lager. Det begrænser jo udvalget noget. Men
Apple opererer jo ikke med begreberne "på lager" eller "ikke på lager".
De angiver en leveringstid, der er 1-2 dage for de hurtigste eller mere
almindeligt. 5-6 dage. Andre gange, som med Airport Express, stod der
15. juli.
Hvad jeg er utilfreds med er dels, at der skal lægges 3-4 dage til
forsendelse oveni, men det får man først at vide, når man har godkendt
handelen. Og når man så har vænnet sig til den tanke, så viser det sig,
at den lovede dato overhovedet ikke holder. Det er i orden, der er
leveringstid, men så vil jeg gerne vide det, når jeg køber. Det lugter
lidt af bondefangeri, at de skjuler de reelle leveringstider af frygt
for, at folk så handler et andet sted.
Men ret skal da være ret. Jeg købte en Airport Extreme base og iLife
forrige uge. Jeg bestilte det søndag, og tirsdag middag kom det. Det var
da imponerende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-07-04 14:05

In dk.edb.mac, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> det burde da virke. Og så er det jo lidt irriterende, at Apple ikke har
> svaret på den e-mail jeg sendte i onsdags for at spørge, hvad der er

Min nøgle blev skrevet ud på skærmen, og det skærmbillede printede jeg
så ud, samt gemte som pdf-fil.

Mindes ikke jeg fik nogen email med QTPro key i.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: A plumber is needed, the network drain is clogged

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-04 20:23

In article <epnct1-9tm.ln1@hexley.verture.net>,
voss@null.dk (Jonas Voss) wrote:

> Min nøgle blev skrevet ud på skærmen, og det skærmbillede printede jeg
> så ud, samt gemte som pdf-fil.
>
> Mindes ikke jeg fik nogen email med QTPro key i.

Hold k...! Du har jo ret! Det har jeg åbenbart ikke opdaget og har
lukket skærmbilledet i den tro, jeg ville få en faktura pr. e-mail som
sædvanlig. Det synes jeg også fremgår af Apples FAQ. Men heldigvis er
der et punkt under ens konto på Apple Store, hvor der er en Software
Download history, og der kunne jeg finde nummeret.
OK, det kan godt være, jeg føler mig en lille smule dum nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-07-04 22:55

> [...]

> der et punkt under ens konto på Apple Store, hvor der er en Software
> Download history, og der kunne jeg finde nummeret.

Det var da herligt. Så er du bedre stillet end jeg. Jeg kunne ikke huske
hverken login eller password, men heldigvis fandt jeg pdf-dokumentet
igen.

> OK, det kan godt være, jeg føler mig en lille smule dum nu.

Så er det vist heller ikke værre. Jeg synes faktisk det er lidt ringe,
at man ikke får tilsendt en mail med de oplysninger. Det kunne jeg da
godt have brugt.

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.

Fra : Søren Grøndahl Jense~

Dato : 25-07-04 11:24

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> I mandags blev jeg lidt træt af jævnligt at blive mindet om, at jeg kan
> købe Quicktime Pro.

Hvis du stiller datoen f. eks. et år frem og åbner quicktimeog lukker den og
derefter stiller datoen tilbage vil du ikke blive mindet om det før om et
år.
SGJ