Program til energiberegning.
Fra : Line Petersen

Dato : 25-07-04 00:02

Er der nogen der kender til et program til energiberegning.
Jeg har fundet flere, men syntes ikke de er særligt brugervenlige.

Der er et program på www.max30.dk, men det er åbenbart så nyt, at der
ikke er nogle der kender til det endnu.

Der er vist også noget som hedder dankost, men det syntes jeg er lidt
dyrt.

Line

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-07-04 05:49

Line Petersen skrev:

> Er der nogen der kender til et program til energiberegning.

Det kan man gøre på <http://www.fitday.com/>. Ulempen er at
webstedet er US-centrisk, men ellers fungerer det fint.

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Rikke Mors

Dato : 25-07-04 09:29

Line Petersen wrote:
> Er der nogen der kender til et program til energiberegning.
> Jeg har fundet flere, men syntes ikke de er særligt brugervenlige.

Det mest brugervenlige jeg kender - som vel at mærke er gratis - er
dette, som fødevaredirektoratet har på deres hjemmeside. Håber det kan
hjælpe.

http://www.altomkost.dk/madtildig/dinmad/maalmaden/forside.htm

Rikke - hjemkundskabslærer

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-07-04 09:01

"Line Petersen" <line_petersen@hotmail_com.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender til et program til energiberegning.

Kan varmt anbefale dig at kigge nærmere i dk.helbred, slank, hvor du lige
har postet to test-indlæg.
Der kan du nemlig finde svar på dit spørgsmål. Endda i hobetal!

> Jeg har fundet flere, men syntes ikke de er særligt brugervenlige.

I dk.helbred.slank kan du finde masser af indlæg fra mennesker, der er meget
glade for www.fatlow.dk som er ret nemt at bruge.

Det har været omtalt i dk.helbred.slank af mange, mange gange og i flere
år - og det har hver gang fået rosende omtale. Tror faktisk ikke, at jeg
nogensinde har set nogen sige noget negativt om programmet.

Prøv at søg på Google i de danske nyhedsgrupper efter omtaler af Fatlow.

> Der er vist også noget som hedder dankost, men det syntes jeg er lidt
> dyrt.

Dankost var (er?) kanonelendigt, fyldt med fejl og ret svært at bruge.
Og det er vist af samme årsag aldrig blevet særligt udbredt.

Og så lige en lille pudsighed.

Det er lidt sjovt, at der både i denne gruppe og dk.helbred.slank pludselig
dukker indlæg op om et nyt program som ingen kender. Indlæg, der mest af alt
ligner fordækte forsøg på at gøre reklame for programmet.

I dk.helbred.slank foregav manden bag programmet - Alex Berg - at være en
almindelig bruger af programmet, der liiiiige ville gøre opmærksom på
programmet med et par spørgsmål.

Få timer efter han er blevet smækket over fingrene i dk.helbred.slank for
sit elendige reklameforsøg dukker der så et test-indlæg op i
dk.helbred.slank fra din adresse, som ellers ikke er brugt på usenet. Det er
nok tilfældigt?

Og det er nok måske også tilfældigt, at du poster dit indlæg her og ikke i
dk.helbred.slank, selvom du tydeligvis har fået øje på gruppen.

Det er sikkert også kun et tilfælde, at du bruger samme udbyder som Alex
Berg?
Den udbyder er der trods alt så mange, der bruger.....

Sandsynligvis er det også kun et pudsigt tilfælde, at du og Alex bruger det
samme mailprogram (Forte Free Agent).

Og det er nok mig, der er for mistroisk, når jeg finder det fantastisk
forunderligt, at du og Alex ligefrem bruger den samme version af version af
programmet. (version 2.0/32.65)

Så mange sammenfald... det er da spøjst. Og tankevækkende. Men jeg tror, jeg
vil afstå fra at gætte på årsagen til den sammenhæng der kan være i de
indlæg, der pludselig dukker op med omtale af et nyt og ukendt program. For
det ER sikkert alt sammen kun tilfældigheder......

Mvh. Lisbeth