Hvad betyder denne kode
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-07-04 00:08

Hej alle sammen

Jeg har set koden bag flere hjemmesider, og set at flere bruger
denne kode:

<script language="JavaScript">
<!--

function SymError()
{
return true;
}

window.onerror = SymError;

var SymRealWinOpen = window.open;

function SymWinOpen(url, name, attributes)
{
return (new Object());
}

window.open = SymWinOpen;

//-->
</script>

Ved I hvad koden betyder?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 24-07-04 11:45

"Martin Jørgensen" <malle@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen
>
> Jeg har set koden bag flere hjemmesider, og set at flere bruger
> [...]

Vil tro denne del er til at ignorer fejl i scriptet hvis man sætter den til
det.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-07-04 12:17

Martin Jørgensen <malle@mail.dk> writes:

> Jeg har set koden bag flere hjemmesider, og set at flere bruger
> denne kode:

Faktisk ikke. Mit gæt er at *du* bruger Syamntec Antivirus. Det er
den der indsætter scriptet i siden når du henter den.

> <script language="JavaScript">

Forkert HTML, der mangler "type"-attributten. De skulle skamme sig.

> var SymRealWinOpen = window.open;

Gemmer window.open

> function SymWinOpen(url, name, attributes)
> {
> return (new Object());
> }

Laver en ny funktion der returnerer et nyt objekt.

> window.open = SymWinOpen;

Sætter window.open til at pege på den nye funktion.

Det betyder at kald til window.open ikke længere vil åbne et nyt
vindue. Det er en meget simpel plokker, og ikke noget man bør bruge
i praksis (brug en browser der har popup-blokker indbygget, så du
kan få åbnet nye vinduer hvis det er nødvendigt).

> Ved I hvad koden betyder?

Jep. Den er nem at læse hvis man ved hvad window.open er :)
/L

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-07-04 15:57

Hej Lasse

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Faktisk ikke. Mit gæt er at *du* bruger Syamntec Antivirus. Det er
> den der indsætter scriptet i siden når du henter den.

Ja, jeg bruger Symantec Antivirus, men det er kun på nogle sider, som viser
dette script

Takker for svaret