Fokus på submit
Fra : Søren

Dato : 23-07-04 14:45

Hej. Jeg bruger i en funktion ( document.form.TAC.focus(); )
til at sætte fokus på et felt. Men jeg ville gerne at hvis en
given værdi blev indtastet i feltet at der skulle sættes fokus på
submit knappen - kan man det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 23-07-04 17:16

> [...]
> til at sætte fokus på et felt. Men jeg ville gerne at hvis en
> given værdi blev indtastet i feltet at der skulle sættes fokus på

Ja;

<form name="f1">
<input type="text" name="tekstfelt" onKeyDown="tjekDet(this.value,'sbut')">
<input type="submit" value="Send" name="sbut">
</form>
<script>
function tjekDet(v,e) {
tjek = "unik frase";
if (v == tjek) {
document.forms['f1'].elements[e].focus();
}
}
</script>

Hvis brugeren indtaster "unik frase" bliver fokus flyttet til
submit-knappen.

MVH Jonas (aka Juke)