hastighed ved import i iTunes
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 21-07-04 20:53

Hej

Jeg sidder lige og importerer en masse af mine CD'er i iTunes. Tidligere
foregik dette med ca. 10x hastighed. Nu er hastigheden imidlertid kun
ca. 5x. Indstillingerne er de samme nemlig 160 kbs mp3.

Er der nogen som kan regne ud hvorfor hastigheden pludselig er gået ned.
Skyldes det en opdatering (alt software er nyeste versioner fra Apple)?

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Ole Jensen

Dato : 21-07-04 20:59

Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen som kan regne ud hvorfor hastigheden pludselig er gået ned.
> Skyldes det en opdatering (alt software er nyeste versioner fra Apple)?

Når jeg har importeret CD'er, så øges hastigheden altid når man nærmer
sig afslutningen.
I starten kan den f.eks. være 5x og ved slutningen over 10x.

Ole-J

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 21-07-04 21:11

In article <1ghankp.zwontg18kynzxN%newsplus@oleswebsite.dk>,
newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

> Når jeg har importeret CD'er, så øges hastigheden altid når man nærmer
> sig afslutningen.
> I starten kan den f.eks. være 5x og ved slutningen over 10x.
>

> --

Sådan husker jeg det også. Men nu når den aldrig over 6x.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-07-04 21:11

Thomas Bendsen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kan regne ud hvorfor hastigheden pludselig er gået ned.
> Skyldes det en opdatering (alt software er nyeste versioner fra Apple)?

Hastigheden varierer over skiven. Men ellers oplever jeg et
hastighedsfald hvis cd'eren er dårlig. Det skyldes at cd-drevet forsøger
at korrigere for fejllæsninger.

Men jeg har endnu ikke oplevet generelle hastighedsfald.

--Martin

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 21-07-04 22:25

In article <thomas_bendsen-9F4AAC.21530821072004@nntp04.dk.telia.net>,
> [...]

> Er der nogen som kan regne ud hvorfor hastigheden pludselig er gået ned.
> Skyldes det en opdatering (alt software er nyeste versioner fra Apple)?

Det viste sig at iTunes åbenbart vil have computeren for sig selv når
man importerer. Jeg havde Safari og Mail kørende samtidigt og det var
nok til hastigheden blev blev halveret.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-04 00:53

Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> Det viste sig at iTunes ?benbart vil have computeren for sig selv n?r
> man importerer. Jeg havde Safari og Mail k?rende samtidigt og det var
> nok til hastigheden blev blev halveret.

HVis du har slået fejlkorektion til under import i iTone falder
hastigehden osse. Husk at det skal være præcist smma skive du skal
importere for at kunne konkluere et fald i hastigheden. Pressede
skiver rippes hurtigere end brændte og er de ridsede eller fedtede går
det osse langsommere.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).